Ystävällinen pyyntö sinulle, jokavuotinen joulukorttien lähettelijä...
Kun olet lähettänyt minulle jo vuosia joulukortin saamatta kertaakaan minulta joulukorttia, voisitko ystävälisesti lopettaa. Vaikka varmasti hyvää tarkoitatkin, oletko koskaan ajatellut että tällainen yksipuolinen muistaminen saattaa aiheuttaa toisessa päässä jokavuotista ahdistusta ja huonoa omatuntoa. Kiitos.
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:34"]
Mä otan mielelläni kortteja vastaan, vaikka niitä kuvia lapsista tai halpapakkauskortteja! Tänne opiskelijayksiöön niin harva lähettää; sukulaiset osoittaa vanhemmilleni lähetetyn kortin myös minulle ja kaverit ei juuri kortteja lähettele.. Pari vuotta kun olen nyt itse lähettänyt kortteja, olen muutamia alkanut saamaan takaisinkin:).
Lähetä sukulaisille kortit ja kortin mukana omat osoitetiedot. Ehkä ne sitten tajuaa :)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:46"]
Eiköhän turhat roskiin päätyvät lahjat ja syömättä jääneet jouluruuat kuormita sitä luontoa vieläkin enemmän.
[/quote]
En harrasta näitäkään. Rakastan joulua, mutta en tarvitse roskiin heitettävää krääsää joulutunnelmaani. Monivuotiset orkideat (kukkivat aina jouluna), kynttilät ja mielenrauha riittävät. Ja olen agnostikko, tiedoksi tälle kommentoijalle jolle kaupallinen joulu on ilmeisesti tuikitärkeä, ja joka kokee tarpeelliseksi luokitella ihmisiä uskontokunnan mukaan.
43
Älä huoli, koska et ole vuosiin (koskaan?) lähettänyt minulle joulukorttia, en odot sitä tänäkään vuonna! En loukkaannu, en ole pettynyt. Joulukorttien lähettäminen on vapaaehtoista.
Miksi ahdistua moisesta? Jos ei tykkää saada joulukortteja niin voihan sen sanoa lähettäjälle ääneen. Ystävälliseen sävyyn ja kas, ongelma ratkaistu! Mikä ihme ihmisiä vaivaa että tällaisesta tehdään ongelma?
No minä olen oikeastikin ateisti eikä joulu merkitse muuta kuin paria vapaapäivää. Helppo ne kortit on nakata paperinkeräykseen. Jos minua "muistavat" ihmiset tuntevat minua lainkaan, he tietävät, että toimin juuri näin. Joulukortit eivät herätä negatiivisia tai positiivisia tunteita minussa.
Ehei. Aion vastedes lähettää sinulle kortteja vuoden jokaisena päivänä. Maanantaisin toivotan Hyvää maanantaina ja tiistaisin Hyvää tiistaita!. Helatorstaina lähetän tietenkin helatorstaikortin ja lankalautantaina lankalauantaikortin.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:17"]
Minä en jaksa niitä kortteja, joissa on valokuva perheen lapsesta / lapsista tonttulakki päässä. Onpas ihan todella yksilöllistä. Yhdeltä perheeltä tulee näitä kortteja joka joulu.
[/quote]
Ööh, mikä olisi yksilöllisempää kuin joku individuaali joulukortissa?
Älä huolehdi, ap. Jonain päivänä olet vanha kääpä ja saat ihan rauhassa hautua vaipoissasi ja kanniskella lääkedosettia. Ketään ei paskan vertaa kiinnosta oletko edes elossa. Paitsi tietenkin jos olettavat saavansa perinnön. Siinäkin tapauksessa olet arvokas vain kuolleena.
Älä huolehdi, ap. Jonain päivänä olet vanha kääpä ja saat ihan rauhassa hautua vaipoissasi ja kanniskella lääkedosettia. Ketään ei paskan vertaa kiinnosta oletko edes elossa. Paitsi tietenkin jos olettavat saavansa perinnön. Siinäkin tapauksessa olet arvokas vain kuolleena.
Muistakaa käyttää Tom of Finland-merkkiä!
Saa lähettää kortin, ihan minkälaisen vaan. Tai vaikka tekstarin tai sähköpostiviestin, kaikki käy. Voi tulla käymäänkin, vaikka glögillä tai pyytää mukaan lahjaostoksille tai laulamaan kauneimpia joululauluja. Edes kerran. Edes yhden. mutta kun ei.. yksinäisyys on turruttavaa.
Sehän se pointti onkin! Lähetä perkele joskus kortti niin ei tarvitsis joka vuosi tuottaa omantunnontuskia vaikka se tavallaan hauskaa onkin :D
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:48"]
Ai että tämäkin on sitten nykyään ongelma ja valituksen aihe. Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun ystäväni muisti minua joulukortilla... Voi sissus saatana, ettei ihmisen itsekkyydellä ole enää mitään rajaa.
[/quote]
Juuri näin! :-D "Olen niin laiska, etten jaksa tehdä samoja asioita, mitä muut jaksavat. Siksi ahdistun. Mutta voisivatko silti muut muuttaa käytöstään, jotta minun ei tarvi ahdistua?." Voi luoja!
Huh huh. On ihmisillä taas ongelmia... Tähänkö on tultu, että nyt ärsyttävät jo ihmisten hyvät eleet ja kivat teot? Jotenkin surullista. :(
Minulle taas kaikkein mieluisimpia kortteja ovat nuorten sukulaisperheiden kortit, joissa on lapset! Kiva nähdä, miten lapset ovat kasvaneet ja miten heidät on tänä vuonna puettu joulukuvaan. Joitakin perheitä en ole ehkä nähnyt koko vuonna, niin on kiva saada kuva! Joten; kiitos kaikille, jotka viitsivät nähdä sen vaivan, että kuvaavat ja teettävät näitä kortteja!
Ymmärrän jollain tavalla aloituksen koska jos joumukorttien lähetys on vain pakollinen tapa ja pahimmillaan kerätään mahdollisimman paljon lähetettyjä kortteja omaan plakkariin, olisi parempi miettiä motiivia kortin lähettämiseen! Siis kenelle oikeasti haluaa lähettää.
Täh? En minä lähetä korttia saadakseni sellaista. En anna lahjaa saadakseni lahjoja. En kehu saadakseni kehuja. Kaiken tämän teen vain koska haluan muistaa juuri sinua. Älä ota paineita turhista asioista. Ei näitä kukaan laske. Ja jos laskee, niin sitten se henkilö lopettaa niiden korttien lähettämisen. Se, että se kortti tulee silti tarkoittaa vaan ja ainoastaan sitä, että henkilö haluaa muistaa sinua, vaikkei sinulta korttia tulisikaan.