Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävällinen pyyntö sinulle, jokavuotinen joulukorttien lähettelijä...

Vierailija
18.11.2014 |

Kun olet lähettänyt minulle jo vuosia joulukortin saamatta kertaakaan minulta joulukorttia, voisitko ystävälisesti lopettaa. Vaikka varmasti hyvää tarkoitatkin, oletko koskaan ajatellut että tällainen yksipuolinen muistaminen saattaa aiheuttaa toisessa päässä jokavuotista ahdistusta ja huonoa omatuntoa. Kiitos.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:37"]

Kun olet lähettänyt minulle jo vuosia joulukortin saamatta kertaakaan minulta joulukorttia, voisitko ystävälisesti lopettaa. Vaikka varmasti hyvää tarkoitatkin, oletko koskaan ajatellut että tällainen yksipuolinen muistaminen saattaa aiheuttaa toisessa päässä jokavuotista ahdistusta ja huonoa omatuntoa. Kiitos.

[/quote]

Jos sinä et lähetä kortteja, ei kukaan muukaan saa lähettää? Ihmisen itsekkyydellä ei ole mitään rajaa...

Vierailija
22/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, toisinsanoen: "Älä ole ystävällinen, ettei mulle, ei-ystävälliselle henkilölle, tule vain huono omatunto omasta ei-ystävällisestä käytöksestäni...."

Vähän sama kuin ei-sosiaalinen pyytäisi naapureita olemaan tervehtimättä kun tervehtiminen (yleisiin hyviin tapoihin kuuluva ele) aiheuttaa ahdistusta tässä introvertissä...

Tähänkö on maailma jo mennyt? Huonokäytöksiset, ei-osiaaliset, ei-hyvätapaiset alkavat rajoittaa mitä heidän ajattelumallinsa mukaisesti saadaan tehdä ja mitä ei. Perusteluna heidän oma henkinen hyvinvointinsa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:50"]

Eli, toisinsanoen: "Älä ole ystävällinen, ettei mulle, ei-ystävälliselle henkilölle, tule vain huono omatunto omasta ei-ystävällisestä käytöksestäni...."

Vähän sama kuin ei-sosiaalinen pyytäisi naapureita olemaan tervehtimättä kun tervehtiminen (yleisiin hyviin tapoihin kuuluva ele) aiheuttaa ahdistusta tässä introvertissä...

Tähänkö on maailma jo mennyt? Huonokäytöksiset, ei-osiaaliset, ei-hyvätapaiset alkavat rajoittaa mitä heidän ajattelumallinsa mukaisesti saadaan tehdä ja mitä ei. Perusteluna heidän oma henkinen hyvinvointinsa...

[/quote]

No eikös täällä jokin aika sitten ollutkin aloitus, jossa joku oli ahdistunut naapureiden tervehtimisistä? Halusi olla kuulemma rauhassa ja on siihen introverttinä oikeutettukin.

Vierailija
24/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ihmisillä ongelmat! Joku ongelmoi kortin saamisesta tulevaa syyllisyydentuntoa, toinen sitä että kasvot menisivät jos lopettaisi korttien lähettelyn ja toinen päättäisikin juuri sinä vuonna lähettää vuorostaan kortin.. Olisihan se nyt todellakin lähestulkoon maailmanloppu! Not.

Mutta oma ongelmani se on minullakin: en voi sietää tuon "muistaminen" -sanan käyttöä tässä yhteydessä. Muista sukulaisiasi ja ystäviäsi! Yök. Siis onko tosiaankin tarkoitus lähettää ihmisille tiedote aiheesta "Muistin sinut tässä eräänä päivänä", vai mistä hemmetistä tuo sanonta on peräisin? Kortti lähetetään kaikille, joita ei ole unohdettu? Sitten jos joku ei saa korttia, hän loukkaantuu koska arvelee ettei häntä muistettu?

Itse toivon ihmisten muistavan minut sillä tavalla, että minun ajattelemisestani tulee heille itselleen hyvä mieli. En tarvitse mitään läpyskää postilaatikkooni tämän merkiksi. Saan kylmiä väreitä kun kuulen jonkun puhuvan jotakin muistamisista. Yleensä se on joku, jonka mielestä minun tulisi "muistaa" jotakuta toista henkilöä. Vaan jos asiasta tarvitsee minua muistuttaa, niin koko hommahan perustuu puhtaalle teeskentelylle.

(En ole lähettänyt joulukortteja koko sinä aikana kun olen omillani asunut.)

Vierailija
25/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ystävä joka tekee itse joulukortin joka vuosi....on ihana

en lähetä hänelle koskaan , en muista !

olen kauhea

joka kerta ilahdun, se on oikea lahja kun ei ole vastikkeellinen !

Vierailija
26/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tykkään saada kortteja, mutta en voi mitenkään säilyttää niitä kaikkia, joten joulun jälkeen menevät kyllä roskiin, lukuunottamatta valokuvakortteja.

Vierailija
27/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä teitä ammattiloukkaantujia ja kaikesta valittajia. Kun kerran tännekin viitsit asiasta avautua niin miksi et kerro kortin lähettäjälle että sua hänen lähettämät joulukortit ahdistaa.

Vierailija
28/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormittaa luontoa.

Vierailija
29/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinne roskikseenhan ne joulukortit teillä päätyvät, kun ette pidä jouluakaan missään arvossa. Tulipa vaan mukavasti muutama ylimääräinen vapaapäivä, mitä muusta. Ja kun joulu ei teille merkitse mitään, niin miksi sen pitäisi merkitä muillekaan. Teille ei saa toivottaa hyvää joulua, ettehän tekään toivota. Mutta, joo, jouluhan onkin uskonnollinen juhla ja tehän olette kaikki ateisteja, ainakin melkein kaikki, joten teidän pirtaanne ei tietenkään sovi koko joulu.

Vierailija
30/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän turhat roskiin päätyvät lahjat ja syömättä jääneet jouluruuat kuormita sitä luontoa vieläkin enemmän.

Vierailija
31/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen joka vuosi sähköpostin liitteenä lähetettävän kortin jostain ko. vuoden valokuvasta, missä esiintyy kortin lähettäjät. Osalle ihmisistä laitan mukaan ns. joulukirjeen, eli kerron meilissä, miten meidän vuosi on mennyt. Ei tule turhaa paperiroskaa.

Vierailija
32/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joulukortit ovat aivan turhaa krääsää. Suurin osa tosi rumiakin. En edes vietä joulua. 

Hei tonttu-ukot hyppikää! 

Vierailija
33/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa niitä kortteja, joissa on valokuva perheen lapsesta / lapsista tonttulakki päässä. Onpas ihan todella yksilöllistä. Yhdeltä perheeltä tulee näitä kortteja joka joulu. 

Vierailija
34/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:37"]

[/quote]

Mikä siinä ahdistaa? Se, että  joku pitää sinua niin tärkeänä ihmisenä että haluaa muistaa hyvän joulun toivotuksella?

Vierailija
35/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kyllä joulukorttien lähettäminen pitää kieltää kaikilta, ettei kenellekään tule pahamieli!

Vierailija
36/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä lähetän noita kortteja ihan omaksi ilokseni, en siksi, että saisin myös kortin ns. takaisin. Mulla ainakin on korttilistalla esim. useita vanhuksia, jotka eivät oo mulle korttia koskaan lähettäneet, mutta tiedän, että ilahtuvat mun lähettämästäni kortista.

Mun puolesta mun korttien saajat saavat lähettää mulle kortin, olla lähettämättä tai jopa ahdistua, mä aion edelleen lähetellä noita kortteja. Toki jos joku on tarpeeksi reipas ja ilmottaa mulle suoraan (eikä typerästi keskustelupalstalle kirjottaen), että toivoo, etten korttia lähettäis, niin sitten jätän lähettämättä.

Omituisia murheita ihmisillä kyllä!

Vierailija
37/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-(

Vierailija
38/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä näitten mielensäpahoittajien kans. Teet niin tai näin, aina menee nurinpäin. Minusta on kiva saada kortteja, kaikenlaisia..tiimarikortteja, maisemia, lasten ja koirien kuvia. Olen vain huono lähettämään niitä itse..lähinnä kummit ja mummit sekä läheisimmät ystävät saavat meiltä kortin.

Vierailija
39/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan mielelläni kortteja vastaan, vaikka niitä kuvia lapsista tai halpapakkauskortteja! Tänne opiskelijayksiöön niin harva lähettää; sukulaiset osoittaa vanhemmilleni lähetetyn kortin myös minulle ja kaverit ei juuri kortteja lähettele.. Pari vuotta kun olen nyt itse lähettänyt kortteja, olen muutamia alkanut saamaan takaisinkin:).

Vierailija
40/57 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. Voi hyvä mielensäpahoittaaja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi