Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys yksinhuoltajan lasten sairastelusta/poissaoloista

Vierailija
18.11.2014 |

Tuo ketju kollegan sairaspoissaoloista sai minut miettimään. Onko kellään tietoa siitä että voidaanko lasten isää velvoittaa olemaan pois työstä lapsen sairauden vuoksi vaikka hän ei ole huoltaja eivätkä lapset asu hänen luonaan? Vai meneekö ae niin että minä yksinhuoltajana hoidan heidät joka kerta? Mielelläni kyllä antaiain hänellekin välillä hoitovastuun kipeistä lapsista. ..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ja miksi hän sinua auttaisi kun kerran olette eronneet? Niin kai lapset on joo mutta ei se merkitse miehille mitään ja elatusmaksut maksaessaan hän olettaa tehneensä kaikkensa. Joten pidä turpasi kiinni vaan hoida lapsesi ja äläm lisäänny enempää. Elämä on ja siinä näet nyt sinäkin mitä se on. Oliko hyvät häät edes tuliko paljon lahjoja? Ottakaa tästä varoittavaa esimerkkiä naiset!

Vierailija
2/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:56"]Ei kai ja miksi hän sinua auttaisi kun kerran olette eronneet? Niin kai lapset on joo mutta ei se merkitse miehille mitään ja elatusmaksut maksaessaan hän olettaa tehneensä kaikkensa. Joten pidä turpasi kiinni vaan hoida lapsesi ja äläm lisäänny enempää. Elämä on ja siinä näet nyt sinäkin mitä se on. Oliko hyvät häät edes tuliko paljon lahjoja? Ottakaa tästä varoittavaa esimerkkiä naiset!
[/quote]

Anteeksi että edes pohdin asiaa....todellakin, Pahoitteluni!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:56"]

Ei kai ja miksi hän sinua auttaisi kun kerran olette eronneet? Niin kai lapset on joo mutta ei se merkitse miehille mitään ja elatusmaksut maksaessaan hän olettaa tehneensä kaikkensa. Joten pidä turpasi kiinni vaan hoida lapsesi ja äläm lisäänny enempää. Elämä on ja siinä näet nyt sinäkin mitä se on. Oliko hyvät häät edes tuliko paljon lahjoja? Ottakaa tästä varoittavaa esimerkkiä naiset!

[/quote]

Hae apua itsellesi.

Vierailija
4/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikein voi velvoittaa, mutta lapsistaan välittävä etävanhempi kyllä hoitaa vuorollaan, jos vaan voi, näin ainakin meillä oli.

Vierailija
5/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos olet yksinhuoltaja niin sinulla on yksin kaikki huoltajan oikeudet mutta myös velvollisuudet. Jos teillä on yhteishuoltajuus niin sitten eri asia.

Vierailija
6/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kysyä jos ex hoitaisi. Mun mielestä etä vanhemmalla ei oo velvoitetta siihen. Jos vuoroviikko systeemi ja siellä lapsi kipeä, niin silloin hän tietysti hoitaa ja on pois töistä.

Vierailija
7/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteishuoltajuus. Mutta lapset asuu mun luona joten minä hoidan ha olen pois töistä kun lapset kipeenä. Eipä yhteishuoltajuus tossa mitään auta

Vierailija
8/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli isällä ei ole edes huoltajuutta?

Vierailija
9/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:01"]Siis jos olet yksinhuoltaja niin sinulla on yksin kaikki huoltajan oikeudet mutta myös velvollisuudet. Jos teillä on yhteishuoltajuus niin sitten eri asia.
[/quote]

Siis mies luopui huoltajuudesta erotessamme.Ja tuota minäkin vähän arvelin, huoltaja hoitaa. MiMikä sinänsä tuntuu väärältä koska onhan hän lasten isä. Isä siis nuolee kermat päältä viikonloppu tapaamisilla mutta kaiken nurjapuolen hoidan minä. Toki minä lapseni hoidan mutta voi olla että töissä tulee joskus vääriä naamoja vastaan jos lapset sairastavat peräkkäin

Vierailija
10/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:03"]Eli isällä ei ole edes huoltajuutta?
[/quote]

Ei ole

Vierailija
11/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen voi sopia vanhemmat keskenään? Lähivanhempi ilmottaa etävanhemmalle lapsen sairastumisesta ja keskustelevat kummalla olisi helpompi jäädä kotiin hoitamaan lasta? Lapsikin varmaan nauttisi kun saisi viettää aika etävanhemman kanssa.

Mutta totta kai kyseessä olisi silloin yhteishuoltajuus.

Jos ei ole yhteishuoltajuutta niin syitä voi olla niin monia etten ota kantaa siihen puoleen.
(Päihteet, pitkä välimatka, äidin/isän välinpitämättömyys, isän/äidin sairaus)

Vierailija
12/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isällä oikeus jäädä pois töistä jos on yksinhuoltajuus äidillä ja lapset sairaana? Yhteishuoltajuudessa on, mutta tosta en tiedä kun meillä yhteishuoltajuus

Vierailija
13/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:01"]Siis jos olet yksinhuoltaja niin sinulla on yksin kaikki huoltajan oikeudet mutta myös velvollisuudet. Jos teillä on yhteishuoltajuus niin sitten eri asia.
[/quote]

Siis mies luopui huoltajuudesta erotessamme.Ja tuota minäkin vähän arvelin, huoltaja hoitaa. MiMikä sinänsä tuntuu väärältä koska onhan hän lasten isä. Isä siis nuolee kermat päältä viikonloppu tapaamisilla mutta kaiken nurjapuolen hoidan minä. Toki minä lapseni hoidan mutta voi olla että töissä tulee joskus vääriä naamoja vastaan jos lapset sairastavat peräkkäin
[/quote]

Kuulostaa tyhmältä :(
mutta enempi se ongelma on työkavereilla! Sinä tiedät että olit syystä pois töistä jos he eivät usko niin voivoi. Tsemppiä!

Vierailija
14/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:11"]

Onko isällä oikeus jäädä pois töistä jos on yksinhuoltajuus äidillä ja lapset sairaana? Yhteishuoltajuudessa on, mutta tosta en tiedä kun meillä yhteishuoltajuus

[/quote]

Mistäs ne isän työpaikalla tietävät, mikä on huoltajuus on kyseessä? Ei mistään, eli on oikeus.

Vierailija
15/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yhteishuoltajuus eroaa tässä tilanteessa?
Meillä ex ei tee muuta kuin maksaa elarit ja röyhistää rintaansa jakamalla kasvatus ohjeita. Tekemättä yhtään mitään. Eikä lapsien elatukseen edes riitä hänen maksamat elarit, kovasti ihmettelee mihin lapset tarvitsevat rahaa? Ei siis ymmärrä, että ruoka, wessapaperi, pyykinpesuaine, tila missä lapsia säilytetään pitäisi kustantaa hänen pussistaan mitenlään, koska lapset asuvat kanssani. Yhteiskunnalta saa kuulemma hyvät tuet. No, minä en saa penniäkään.

Vierailija
16/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täasä tilanteessa etäiaä olisi täyaim kykenevä hpitamaan lapsiaan, mutta halusi luopua huoltajuudesta. Varmaan ajatteli silloin ettei tällaiaissa asioissa ole velvollinen osallistumaan. Itse en silloin sitä tajunnut. Sorry tulevat kollegat ja työnantaja

Vierailija
17/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhteishuoltajuudessa etävahemmalla oikeus olla poissa töistä sairaan lapsen varjolla? Kuka tarkistaa onko lapsi etävanhemman luona? Helppo tapa ottaa lisälomapäiviä etävanhemmalle?

Vierailija
18/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on exän kanssa hyvät välit ja yhteishuoltajuus. Lapset asuvat minun luona.
Ainakin exän työnantajalle on ollut ok, jos tämä on kipeän lapsen vuoksi pois joskus. Pääasiassa vastuu on toki mun, mutta pari kertaa on ollut tilanne, jossa en ole voinut olla pois töistä, vaikka lapsi on kipeä.
Velvollisuutta exällä tähän ei ole, mutta hän nyt on muutenkin hyvä isä (paska aviomies oli kyllä). Kaikkihan on tosiaan vanhemmista kiinni... Tosin, jos ap:n ex on luopunut huoltajuudesta, niin työnantajan ei kyllä varmaan tarvitse palkallisena tuota "hoitovapaata" ainakaan antaa.

Vierailija
19/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ykainhuoltajalla kokemusta?

Ap

Vierailija
20/21 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä etävanhemmalla on oikeus olla pois töistä lasten sairastelun vuoksi. Meillä ex mielellään hoitaa mahdollisuuksien mukaan kipeitä lapsia ja tulee jopa meille niitä hoitamaan. Kyllä fiksu mies huolehtii lapsistaan myös eron jälkeen. Onni on myös samalla paikkakunnalla asuvat isovanhemmat, jotka myös rientävät avuksi kun lapset sairastavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän