Abortti on väärin
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111718842601_uu.shtml
1. kuukausi
Äiti, olen vain noin parikymmentä senttiä pitkä, mutta minulla on kaikki elimet. Rakastan ääntäsi. Joka kerta kun kuulen sen, heiluttelen käsiäni ja jalkojani. Sydämesi syke on lempi unilauluni.
2. kuukausi
Äiti, tänään opin imemään peukaloani. Jos näkisit minut, voisit sanoa että olen selvästi vauva. En ole vielä kuitenkaan tarpeeksi iso selviytymään kotini ulkopuolella. Täällä on niin mukavaa ja lämmintä.
3. kuukausi
Arvaa mitä äiti! Minä olen tyttö! Toivottavasti se tekee sinut onnelliseksi. Haluan sinun olevan aina onnellinen. En tykkää siitä kun itket, kuulostat niin surulliselta. Se tekee minut surulliseksi myös ja itken kanssasi vaikket kuulekaan minua.
4. kuukausi
Äiti, hiukseni ovat alkaneet kasvamaan. Ne ovat melko lyhyet ja ohuet, mutta sitä kasvaa vielä paljon enemmän. Käytän paljon aikaani harjoittelemalla. Osaan kääntää päätäni ja heilutella sormiani ja varpaitani ja venytellä käsiäni ja jalkojani. Olen myöskin aika hyvä siinä.
5. kuukausi
Kävit taas lääkärillä. Äiti, hän valehteli sinulle. Hän sanoi etten ole vauva. Minä olen vauva, sinun vauvasi. Ajattelen ja tunnen. Äiti, mikä on abortti?
6. kuukausi
Kuulen taas sen lääkärin äänen. En pidä hänestä, hän vaikuttaa kylmältä ja sydämettömältä. Jotain tunkeutuu kotiini. Lääkäri kutsui sitä neulaksi. Äiti, mikä se on? Se polttaa! Laita hänet lopettamaan! En pääse karkuun siltä! Äiti! Auta minua!!
7. kuukausi
Äiti, olen kunnossa. Olen jumalan sylissä. Hän kertoi minulle abortista. Mikset sinä halunnut minua äiti?
Jokainen abortti on Yksi pysäytetty sydän enemmän. Kaksi silmää lisää jotka eivät koskaan tule näkemään. Kaksi kättä lisää jotka eivät tule koskaan koskemaan. Kaksi jalkaa lisää jotka eivät koskaan tule juoksemaan. Yksi suu lisää joka ei tule koskaan puhumaan.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:47"]
Ai pitäisit lapsen,kun joku känninarkki ääliö raiskaa sinut ja tuut siitä raskaaksi. En voisi kuvitellakaan pitäväni lasta siinä tilanteessa:/
[/quote] Hahah olin 100 varma että olette näin tyhmiä että joku ottaa raiskauksen heti esille. Suurin osa aborteista tehdään kun huorataan ja harrastetaan yhdenillanjuttuja.
-Gynekologi: Osa abortoitavista syntyy aina elävinä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111718842505_uu.shtml
Ainoa mikä on raivostuttavampaa, kuin tää alotus joka on ihan puppua on tää raiskaus kortin esiin vetäminen, kun raiskausten jälkeiset abortit on pieni murto-osa aborteista. Suuri osa on huonoa ehkäsyn käyttöä tai ehkäsyn puutetta.
Toiseks, jos on kyse minusta ja tulisin raskaaksi raiskauksesta luulen, etten tekisi aborttia vaan pitäisin lapsen. Hän muistuttaisi siitä, että pilvellä oli kultareunat, sain jotain hyvää vaikka pahaa tapahtui.
Se on väärin vain sinun pienessä päässäsi, vitun hihhuli jumalan seksikone orja
Kukaan ei pakota sinua tekemään aborttia. Joten mitä se sinulle kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:47"]
Ai pitäisit lapsen,kun joku känninarkki ääliö raiskaa sinut ja tuut siitä raskaaksi. En voisi kuvitellakaan pitäväni lasta siinä tilanteessa:/
[/quote] Hahah olin 100 varma että olette näin tyhmiä että joku ottaa raiskauksen heti esille. Suurin osa aborteista tehdään kun huorataan ja harrastetaan yhdenillanjuttuja.
[/quote]
Näiden väitteiden tueksi olisi kohteliasta laittaa lähde!
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:55"]
-Gynekologi: Osa abortoitavista syntyy aina elävinä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111718842505_uu.shtml
[/quote]
Kannattaa lukea tuo tarkkaan. Samoin aloitusteksti. Kyllä siellä ihan ihminen on vaikka kuinka väitätte että on vain "sikiö".
Ei omaa lastaan saa tappaa!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Olkaa perillä faktoista - esim. sikiö ei ole lähelläkään pariakymmentä senttiä ensimmäisen kuukauden aikana. Se on parin _millin_ kokoinen asia jolla ei ole edes sisäelimiä. Sivistäkää itseänne, hyvät ihmiset.
Mikäs jättialkio siellä kirjoittelee, joka on 20 senttiä pitkä jo ekana raskauskuukautena? Ja aborttikin tehtiin vasta kuudennella kuulla???
Eikö teitä abortin vastustajia oikeasti hävetä suoltaa tällaisia valheita? Eikö fiksumpiakin tapoja vastustaa aborttia olisi, kuin uskoa jokainen tunteisiin vetoava nyyhkyjuttu mitä netistä sattuu lukemaan? Ja kannattaako jakaa eteeno päin tekstiä, jossa edes biologiset faktat eivät pidä alkuunkaan paikkaansa?
Abortti ei aina ole väärin, mutta jotkut syyt tehdä abortti, on väärin.
Raiskauksen uhreilla on hyvä syy aborttiin, vaikka se alkio/sikiö ei ole syyllinen raiskaukseen, myös vaikeat vammat sikiöl ovat mielestäni syy aborttiin.
Mutta ne jotka käyttävät aborttia ehkäisynä, niin niille ei pitäisi aborttia tehdä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:40"]Abortti ei aina ole väärin, mutta jotkut syyt tehdä abortti, on väärin.
Raiskauksen uhreilla on hyvä syy aborttiin, vaikka se alkio/sikiö ei ole syyllinen raiskaukseen, myös vaikeat vammat sikiöl ovat mielestäni syy aborttiin.
Mutta ne jotka käyttävät aborttia ehkäisynä, niin niille ei pitäisi aborttia tehdä.
[/quote]
ehkäisyn pettäminen ei ole hyvä syy tehdä aborttia?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:40"]
Abortti ei aina ole väärin, mutta jotkut syyt tehdä abortti, on väärin. Raiskauksen uhreilla on hyvä syy aborttiin, vaikka se alkio/sikiö ei ole syyllinen raiskaukseen, myös vaikeat vammat sikiöl ovat mielestäni syy aborttiin. Mutta ne jotka käyttävät aborttia ehkäisynä, niin niille ei pitäisi aborttia tehdä.
[/quote]
Miksi raiskaus on hyvä syy aborttiin?
Mielestäni ketään ei saa tappaa huolimatta missä ihminen on. Aikuinen ei ole arvokkaampi kuin vatsassa oleva ihmisen alku. Ei vaikka olisi äiti kuudelle. Edes raiskauksen uhrilla ei ole mielestäni oikeutta viedä toiselta elämää. Eikä sairaus ole syy tappaa, muutoinhan voidaan tappaa kaikki sairaat jo syntyessä tai kun sairastuvat. Tiedän että moni on eri mieltä mutta mielestäni jokainen on yhtä arvokas. En voi hyväksyä aborttia joka on murha, siitä ei pääse mihinkään.
15 ja 16, yritin lyhkäisesti kirjottaa mielipiteeni ettei tarvitse iltaan asti kirjoittaa tätä.
Mutta, jos ehkäisy pettää niin toki hyväksyn abortin silloin jos lääkärit sun muut viranomaiset ovat sitä mieltä että ehkäisyn käyttäjistä ei vanhemmiksi ole. Esim teinit harvemmin on, mutta on myös poikkeuksia, narkomaanit jotka eivät lopeta käyttöä yms..
Ja raiskauksen uhrin tekemä abortti on mielestäni hyväksyttävä, koska raiskaus on varmasti vahingoittanut ja järkyttänyt naisen mieltä, niin naiselle olisi melko varmasti mielenterveyden vievä kokemus kantaa ja synnyttää raiskauksen tuottama lapsi.
Joo, juuri tuollaisiahan se alkio kelailee neljän viikon kohdalla, vaikka sille ei ole kehittynyt vielä synapseja. Aikamoinen ihme on myös se 20-senttinen neliviikkoinen, josta tekstissä puhutaan.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:54"]
15 ja 16, yritin lyhkäisesti kirjottaa mielipiteeni ettei tarvitse iltaan asti kirjoittaa tätä. Mutta, jos ehkäisy pettää niin toki hyväksyn abortin silloin jos lääkärit sun muut viranomaiset ovat sitä mieltä että ehkäisyn käyttäjistä ei vanhemmiksi ole. Esim teinit harvemmin on, mutta on myös poikkeuksia, narkomaanit jotka eivät lopeta käyttöä yms.. Ja raiskauksen uhrin tekemä abortti on mielestäni hyväksyttävä, koska raiskaus on varmasti vahingoittanut ja järkyttänyt naisen mieltä, niin naiselle olisi melko varmasti mielenterveyden vievä kokemus kantaa ja synnyttää raiskauksen tuottama lapsi.
[/quote]
Eli jos raskaus on vahingollinen naisen mielenterveydelle, sallit abortin?
Eli toisin sanoen sosiaalisista syistä tehdyt abortit ovat ok?