Mulla menee hermo tohon lukiolaiseen.
Nousee sängystä 10min ennen koulunalkua.
Lähtee sinne kouluun 2-3min ennen kuin se alkaa.
Yksi poissaolo on jo tullut, kun lähti liian myöhään.
Tänään on koe. Koe alkaa klo 9.00 (myöhästyjä ei pääse kokeeseen), juuri äsken lähti ovesta mulle huutaen. Olin muutaman kerran jo hoputtanut.
Mikä sitä vaivaa? Luottaa omaan nopeuteen, ei ajattele jos matkalla sattuu joku viivytys tai että opettaja aloittaa tunnin joskus aiemmin, silloin on sitten taas turha poissaolo.
Mulla ei enää pää kestä. Aamut jolloin olen kotona hänen lähtiessä, on pelkkää huutamista ja riitelyä ja ovien paiskomista.
Kommentit (29)
Anna kuule tuon ikäisen hoitaa koulunsa. Itsepähän kärsii!
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:07"]
1 myöhästyminen tänä syksynä ja sä hepuloit siellä?! Ihanko tosi. Kuulostaa ihan siltä, että lukiolaiselta on eri tyyli kuin sulla ja sua ärsyttää, kun et saa häntä enää talutushihnaasi.
[/quote]
Niin niin. Kelvoton äiti ja ihminen minä olen. Minun syytä, tottakai.
Ei sentään vielä lintsaa tunneilta.
Valvooko yömyöhään? Lukiolainen kaipaa vielä paljon unta!
Ottakoon itse vastuun opiskeluistaan.tai voisi ottaa jos antaisit.
Kuule, anna sen itse hoitaa ne lähtemisensä. Ihan tosi, lukiolaisen kouluun ehtiminen ei ole enää vanhempien vastuulla. Sun hoputtaminen ja huutaminen ei auta mitään, pahentaa vaan tilannetta.
Minulla on kaksi lukiolaista joista toinen on juuri tuollainen kuin ap:n kuvailema, ja toinen juuri päinvastainen. Tiedän että on ärsyttävää ja hermostuttava katsoa tuota vierestä mutta muista että olin itse samanlainen...
Voi minua onnellista! En ole huolehtinut lapseni kouluunlähdöistä ekaluokan ekan päivän jälkeen :)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:12"]Valvooko yömyöhään? Lukiolainen kaipaa vielä paljon unta!
[/quote]Pidä huoli, että valot ja puhelin sammuu kello 22. Aamuherääminen helpottuu kummasti.
No siksihän se tuota tyyliä just jatkaa, koska se ärsyttää sinua. Se on teini.
Miten se opettaja muka voi aloittaa tunnin aiemmin ja merkata poissaolot niille jotka tulee ilmoitettuun aikaan?
Sama täällä. Ei nouse ylös ajoissa, lähtee viime tingassa ja todellakin muutamasta myöhästymisestä lentää kurssilta pois. Sitä eivät täällä pyörivät elämänkoulualiset näköjään tajua.... (yllätys)
Tilanne on parantunut huomattavasti kun sanoin, että jos myöhästyy, kiukuttelee/huutaa aamulla niin siinä tapauksessa illalla ei mennä kaverille. Piste. Kummasti on viikon käyttäytynyt kunnolla
Millä luokalla hän on? Ei sitä poissaoloa saa, jos opettaja on ilmoittamatta aloittanut tunnin aikaisemmin.
En olisi huolissani yhdestä myöhästymisestä. Jos kuitenkin pääsee kursseista läpi, meuhkaat ihan turhaan. Ekaluokkalaista voi vähän ohimennen "vahtia", mutta jos on jo tokalla tai peräti kolmannella, tuollainen huuto ja kyttääminen ärsyttää vain lisää.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:15"]
Voi minua onnellista! En ole huolehtinut lapseni kouluunlähdöistä ekaluokan ekan päivän jälkeen :)
[/quote]
Sinä voit olla onnellinen laiskuri. Mutta entäs lapsesi? Vain täällä äidit kehuvat sillä, että eivät huolehdi ekaluokkalaisista... joko odotat että muuttaa kotoa pois?
Vauvanako sitä pidät? Kyllähän tuossa iässä on jo monta vuotta itse huolehdittu kouluun ehtimisestä! Ja jos tulee seuraamuksia niin sitten niistä vastataan. Itse.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:16"]Sama täällä. Ei nouse ylös ajoissa, lähtee viime tingassa ja todellakin muutamasta myöhästymisestä lentää kurssilta pois. Sitä eivät täällä pyörivät elämänkoulualiset näköjään tajua.... (yllätys)
Tilanne on parantunut huomattavasti kun sanoin, että jos myöhästyy, kiukuttelee/huutaa aamulla niin siinä tapauksessa illalla ei mennä kaverille. Piste. Kummasti on viikon käyttäytynyt kunnolla
[/quote]Miksi vedät jotkut elämänkoululaiset heti katkerana mukaan keskusteluun? Yritys leimata vastapuolen mielipiteet merkityksettömiksi? Jos tippuu kurssilta, sen voi käydä ensi vuonna. Kyllä lukiolaisen pitäisi jo ilman äidin kiristystä tajuta. Ja täällä kirjoittelee 21v. yliopisto-opiskelija...
Syötä sille kalaöljykapseleita. Vähentää aggressiivisuutta ja väkivaltatekoja radikaalisti ainakin vankilapopulaatioissa useassa tutkimuksessa, joten mikseipä toimisi meillä ei-kriminaaleilla hermoja helpottamalla.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:18"]
[/quote]
Sinä voit olla onnellinen laiskuri. Mutta entäs lapsesi? Vain täällä äidit kehuvat sillä, että eivät huolehdi ekaluokkalaisista... joko odotat että muuttaa kotoa pois?
[/quote]
Kuules kun minä annan lapselle tilaa ottaa vastuuta sitä mukaa kun tahtoo. Jos lapsi päättäväisesti ilmoittaa, että haluaa itse laittaa kellon soimaan ja huolehtia itsensä kouluun niin minä annan siihen kyllä mahdollisuuden. Voin seurata tilannetta ihan hösäämättä taustalla.
Toivotaan ettei ala ammuskelemaan siellä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:16"]
Sama täällä. Ei nouse ylös ajoissa, lähtee viime tingassa ja todellakin muutamasta myöhästymisestä lentää kurssilta pois. Sitä eivät täällä pyörivät elämänkoulualiset näköjään tajua.... (yllätys)
[/quote]
Mun mielestä kyllä lukiolaisen itsensä olisi jo syytä alkaa tajuta että muutamasta myöhästymisestä lentää kurssilta. Vai milloin sinun mielestäsi nuoren olisi aika alkaa ottaa vastuuta omasta elämästään, tässä tapauksessa opiskeluistaan?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:18"]
[/quote]
[/quote]
Kuules kun minä annan lapselle tilaa ottaa vastuuta sitä mukaa kun tahtoo. Jos lapsi päättäväisesti ilmoittaa, että haluaa itse laittaa kellon soimaan ja huolehtia itsensä kouluun niin minä annan siihen kyllä mahdollisuuden. Voin seurata tilannetta ihan hösäämättä taustalla.
[/quote]
Ai ihan annat 7 vuotiaan ottaa vastuuta. heh heh, selvä lesta!
1 myöhästyminen tänä syksynä ja sä hepuloit siellä?! Ihanko tosi. Kuulostaa ihan siltä, että lukiolaiselta on eri tyyli kuin sulla ja sua ärsyttää, kun et saa häntä enää talutushihnaasi.