Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla menee hermo tohon lukiolaiseen.

Vierailija
18.11.2014 |

Nousee sängystä 10min ennen koulunalkua.

Lähtee sinne kouluun 2-3min ennen kuin se alkaa.

Yksi poissaolo on jo tullut, kun lähti liian myöhään.

Tänään on koe. Koe alkaa klo 9.00 (myöhästyjä ei pääse kokeeseen), juuri äsken lähti ovesta mulle huutaen. Olin muutaman kerran jo hoputtanut.

Mikä sitä vaivaa? Luottaa omaan nopeuteen, ei ajattele jos matkalla sattuu joku viivytys tai että opettaja aloittaa tunnin joskus aiemmin, silloin on sitten taas turha poissaolo.

Mulla ei enää pää kestä. Aamut jolloin olen kotona hänen lähtiessä, on pelkkää huutamista ja riitelyä ja ovien paiskomista.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:16"]

Sama täällä. Ei nouse ylös ajoissa, lähtee viime tingassa ja todellakin muutamasta myöhästymisestä lentää kurssilta pois.  Sitä eivät täällä pyörivät elämänkoulualiset näköjään tajua.... (yllätys)

Tilanne on parantunut huomattavasti kun sanoin, että jos myöhästyy, kiukuttelee/huutaa aamulla niin siinä tapauksessa illalla ei mennä kaverille. Piste.  Kummasti on viikon käyttäytynyt kunnolla

[/quote]

Mun mielestä kyllä lukiolaisen itsensä olisi jo syytä alkaa tajuta että muutamasta myöhästymisestä lentää kurssilta. Vai milloin sinun mielestäsi nuoren olisi aika alkaa ottaa vastuuta omasta elämästään, tässä tapauksessa opiskeluistaan?
[/quote]Työelämässä ehtii kyllä ottamaan vastuuta ja liuaksikin!

Vierailija
22/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Ei se muulla opi, kuin sillä että omista valinnoista alkaa tulla ikäviä seurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meininki lukiossa näemmä muuttunut, jos parista myöhästymisestä lentää ulos kurssilta.

Kun itse kirjoitin 11 vuotta sitten ylioppilaaksi, ei siellä kyllä kukaan joutunut jäämään pois kurssilta myöhästelyjen takia ja kokeeseenkin sai tulla vielä 20 minuuttia kokeen alkamisen jälkeen, koska kokeessa piti istua vähintään se 20 minuuttia, vaikka olisi sen jälkeen jättänyt tyhjän paperin.

Ehkä se wilman tulo on muuttanut tämänkin, kaikkea kytätään ja kaikesta saa merkinnän, jokainen poissaolo pitää selittää. Tuntuu kyllä erikoiselta, että lukioikäisiä vahditaan niin tarkasti (ja vielä erikoisemmalta tuntuu se, että vanhemmat vahtisi mihin aikaan valot menee kiinni ja onko läksyt tehty).

Vierailija
24/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:15"]

Voi minua onnellista! En ole huolehtinut lapseni kouluunlähdöistä ekaluokan ekan päivän jälkeen :)

[/quote]

Sinä voit olla onnellinen laiskuri.  Mutta entäs lapsesi? Vain täällä äidit kehuvat sillä, että eivät huolehdi ekaluokkalaisista... joko odotat että muuttaa kotoa pois?

[/quote]

Kuules kun minä annan lapselle tilaa ottaa vastuuta sitä mukaa kun tahtoo. Jos lapsi päättäväisesti ilmoittaa, että haluaa itse laittaa kellon soimaan ja huolehtia itsensä kouluun niin minä annan siihen kyllä mahdollisuuden. Voin seurata tilannetta ihan hösäämättä taustalla.

[/quote]

Ai ihan annat 7 vuotiaan ottaa vastuuta.  heh heh, selvä lesta!

[/quote]

Kyllä annan. Sitä mukaa kun itse tahtoo. Enkä todellakaan ole lesta, olen uskonnoton.

Vierailija
25/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis pese hampaitaan edes. Onpa oksettava kakara

Vierailija
26/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on tähän arkiseen tilanteeseen sekoitettu vankilapopullatiot ja kouluammuskelutkin! :D

Ymmärrän, että ärsyttää, ap. Varsinkin jos itse olet sellainen, että haluat aikaa, lähdet hyvissä ajoin, et halua juosta ja hermoilla. Toisella tavalla toimivat ärsyttävät!

Jos lukiolainen on yhtä kertaa lukuunottamatta ehtinyt tuolla metodilla ajoissa kouluun, niin koita purra hammasta ja kestää. Keskity omiin aamutoimiisi. Teille molemmille tulee huonot fiilikset moneksi tunniksi tuosta riitelystä, eikä se edistä mitään asiaa. 

Vierailija
27/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö nousee puolitoista tuntia ennen koulun alkua, pitää ehtiä käydä suihkussa ja meikata ja peilata ja vaihtaa sata kertaa vaatteita jne. Vessa on varattu koko ajan, onneksi niitä on kaksi mutta lähtijöitä on viisi...Matkaan hänellä menee 5 min. Rasittavaa tuokin, joka aamu lähtee juosten. Huoh.

Aamut on todella stressaavia, ymmärrän ap:n ärsytyksen.

Vierailija
28/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinrakkaus , jota lapsettomat ei saa ikinä kokea ? Söpöä . aww =) Puhdas koti ja pullantuoksua?

Vierailija
29/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:45"]

Onpas meininki lukiossa näemmä muuttunut, jos parista myöhästymisestä lentää ulos kurssilta.

Kun itse kirjoitin 11 vuotta sitten ylioppilaaksi, ei siellä kyllä kukaan joutunut jäämään pois kurssilta myöhästelyjen takia ja kokeeseenkin sai tulla vielä 20 minuuttia kokeen alkamisen jälkeen, koska kokeessa piti istua vähintään se 20 minuuttia, vaikka olisi sen jälkeen jättänyt tyhjän paperin.

Ehkä se wilman tulo on muuttanut tämänkin, kaikkea kytätään ja kaikesta saa merkinnän, jokainen poissaolo pitää selittää. Tuntuu kyllä erikoiselta, että lukioikäisiä vahditaan niin tarkasti (ja vielä erikoisemmalta tuntuu se, että vanhemmat vahtisi mihin aikaan valot menee kiinni ja onko läksyt tehty).

[/quote]

Kyllä minunkin nuoruudessa me itse hoisimme koulumme. Mutta wilman myötä on tosiaan mennyt tosi tarkaksi. Oma nuori sai merkinnän jopa vapaaehtoisesta kielen sanakokeesta. Sinne sai mennä, jos halusi petrata kielen numeroa. Ei mennyt, koska ei ollut tarvetta. Siitä tuli poissaolo, vaikka oli vapaaehtoinen. Tästä käytiin rehtoria myöten keskustelu (oli ollut sairauden takia kolme päivää pois), että lentääkö kurssilta nyt ulos, kun ei mennyt vapaaehtoiseen sanakokeeseen.