Onko muita koko yön valvoneita?
Ei taaskaan uni tullut.
Ärsyttävää... Täytyy varmaan kohta keittää aamukahvit.
Kommentit (25)
Olen mä pätkissä saanut vähän nukuttua, mutta olen valvonut eilen tehdyn poskionteloleikkauksen takia. Varsin epämukava olo ja hengitys onnistuu vaan nenän kautta.
Minä en ole vielä yhtään nukkunut, aloin aamuyöllä googlettelemaan ja stressaamaan pääsykokeista. Tuntuu hirveältä : ( Koittakaa te jaksaa koulussa, töissä, ja kotona. Lähetän voimia :) jossei fyysistä niin henkistä sitten.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 06:19"]
Mikä on syy, että naiset kärsivät unettomuudesta selvästi miehiä enemmän?
[/quote]
Tätäkin pitää alapeukuttaa vaikka kyseessä on fakta...
Naiset kärsivät unettomuudesta selvästi miehiä enemmän. Muita riskiryhmiä ovat esimerkiksi kehitysvammaiset, joista puolet kärsii unihäiriöistä. Myös autismin kirjon tiloihin liittyy usein poikkeavuutta elimistön sisäistä kelloa säätelevässä hormonaalisessa ja geneettisessä toiminnassa. ADHD:hen ja ADD:hen liittyy myös usein sisäisen kellon häiriöitä.
Minulla on ollut viikon sisään 4 läpivalvottua yötä. Näihin aikoihin aamupäivällä on sitten lähteä taju. Nytkin tässä yritän ajatella, olisiko parempi mennä nukkumaan ja herätä taas illalla vai yrittää pysytellä hereillä vaikka päässä humisee ja ruokahalukin on mennyt. Hienoa elämää.
Hyvin nukuin nyt kaksi yötä, toisena 10 ja toisena 8 tuntia. Viime viikolla unet ihan sekaisin ja yksi täysin uneton yö vapaa-aikana vuorotyön sekoittamana.