Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nauttia työttömyydestä?

Vierailija
17.11.2014 |

puoli vuott takana, olen jo ihan kyllästynyt. Aamulla kun herään, niin kohta jo alan katsomaan kelloa koska pääsee taas takas nukkumaan. Olen ihan lamaantunut ja toimeton. Yksin asun.

Vinkkejä miten oppia nauttimaan tästä työttömyydestä?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/60 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
4/60 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/60 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:36"]Mä todella ihmettelen, kun tälä palstalla AINA hehkutetaan työttömyyden ihanuutta ja autuutta ja itse en sitä löydä, ainoastaan elämätöntä elämää eikä varaa tehdä mitään. Mitä ihmettä ne hehkuttajat oikein tekee kun on niin ihanaa?

-ap
[/quote]

Lääkkeet

Vierailija
6/60 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat asiat elämässä on ilmaisia. Ihan oikeasti. Pitää vain vähän säätää sitä asennetta ja käyttää mielikuvitusta. Kaikki ne asiat joihin käyttäisit mielelläsi aikaa silloin kun joudut olemaan töissä... Tee se nyt.

Vierailija
7/60 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:36"]Mä todella ihmettelen, kun tälä palstalla AINA hehkutetaan työttömyyden ihanuutta ja autuutta ja itse en sitä löydä, ainoastaan elämätöntä elämää eikä varaa tehdä mitään. Mitä ihmettä ne hehkuttajat oikein tekee kun on niin ihanaa? -ap [/quote] se merkitys on vain löydettävä. Onhan sekin ankeaa että kärvistelet ja kärsit koko ajan. Olet kaiketi sentään terve. Nauti liikunnasta vaikka. Onhan rahattomuus ikävää mutta on paljon asioita mitkä eivät maksa kohtuuttomasti.

[/quote]

Mitkään "metsäkävelylenkit" eivät kiinnosta ainakaan minua, kirjoja on kotona useampi tuhat joten kirjastoakaan en tarvitse, uimahallin työttömienkin sarjakortti maksaa useamman kympin. Kansanopiston kielikurssit maksavat myös ihan liikaa. Yhdistystoiminta vaatii myös vuosimaksun jäseniltään.

Jos olisi rahaa, kävisin vanhaan malliin kolme kertaa viikossa ohjatussa circuitissa kunnon laitteineen, reissaisin taas ulkomailla (muuallakin kuin kerran kahdessa vuodessa puoli-ilmaiseksi Tukholmassa), kävisin morjestamassa muualle Suomeen muuttaneita kavereita... Niin, ja kävisin leikkauttamassa taas tukkani johonkin muotoon. Mutta kun nyt ei ole töitä, ei ole sitä rahaakaan. Ihmettelen ihan samaa kuin ap: mistä helkkarista täällä kirjoittelevat repivät rahaa kaikkiin noihin aktiviteetteihin? Kai näillä sitten on iso ansiosidonnainen, kotihoidontuki tai isoa palkkaa nostava mies.

Vierailija
8/60 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 02:07"]

Parhaimmat asiat elämässä on ilmaisia. Ihan oikeasti. Pitää vain vähän säätää sitä asennetta ja käyttää mielikuvitusta. Kaikki ne asiat joihin käyttäisit mielelläsi aikaa silloin kun joudut olemaan töissä... Tee se nyt.

[/quote]

Tuo on sitä, mitä hokee aluksi itselleen jotta kestäisi tilanteen - mutta kun rahattomuutta on jatkunut jo vuoden verran ja joutuu laskemaan riittävätkö rahat edes maitotölkkiin ennen seuraavaa työmarkkinatukea, tajuaa että raha TEKEE onnelliseksi. Tai ainakin rahattomuus tekee ihan hiton onnettomaksi.

Raha mahdollistaa onnellisen elämän, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Vierailija
9/60 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovia projekteja. Pitkäjänteisiä tai lyhyempiä. Pitkistä esimerkiksi (tieto?)kirjan kirjoittaminen tai kääntäminen. Lyhyemmistä vaikka kappaleen säveltäminen, sanoittaminen, äänityskokeilut, soundcloudiin laittaminen.

Kirjasto on työttömälle paratiisi. Lue, katso elokuvia, sivistä itseäsi aiheilla jotka kiinnostavat.

Vierailija
10/60 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun ap menet vaan töihin. Nykyään kun kuulemma voi vaan mennä töihin.

Vierailija
11/60 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
12/60 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oho,ei ainuttakaan "anna lapset pois, muuta pätkätöiden perässä" kommenttia.Nyt kyllä on maailman kirjat sekaisin!

Tiedän ton työttömän arjen,ei jaksa eikä huvita aina olla jotain siivoamassa tai kuntoilemassa ja sitä paitsi ne ehtii huomennakin.Tämä lamaannus iskee jokaiseen työttömään ennemmin tai myöhemmin,mutta onneksi meille ollaan hyvää vauhtia järjestämässä töitä.Hyvällä lykyllä pääsee tekemään omia entisiä töitään ja ai niin palkkaa niistä ei tosiaankin saa ,mut onpahan edes tekemistä siihen asti kunnes heittäytyy narun jatkoksi kaiken nöyryytyksen jälkeen.

Vierailija
13/60 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde johonkin halpaan maahan ja elä leveästi niin kauan kuin suinkin voit!

Vierailija
14/60 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa, niin mikä estää harrastamasta, shoppailemasta, nukkumalla pitkään, nauttimalla vapaasta. Kuka haluaa työn orjuutta, joku mielikuvitusta vailla oleva. Matkustele tms.

Vierailija
16/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kirjastossa, ulkoile, vieraile sukulaisvanhusten luona vanhainkodissa, tee pikkubreissuja jos rahatilanne sallii, meditoi, aloita avantouinti, ELÄ.

Vierailija
17/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:07"]

Jos on rahaa, niin mikä estää harrastamasta, shoppailemasta, nukkumalla pitkään, nauttimalla vapaasta. Kuka haluaa työn orjuutta, joku mielikuvitusta vailla oleva. Matkustele tms.

[/quote]

Rahaa? Olen työtön, ei mulla ole rahaa matkustella, shoppailla tms.

Vierailija
18/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää luoda itsellesi joku halpa ja mielenkiintoinen projekti: sukupuun tutkiminen tms.

Älä jää neljän seinän sisälle, mene vaikka kirjastoon ja nappaa matkalla euron kahvimuki mukaan.

Vierailija
19/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:07"]

[/quote]

[/quote]

Monilla työssäkäyvilläkään ei ole. Voithan saada ehkä asumistukea yma joten ei sinänsä mahdotonta olla varaa reissuihin.

Vierailija
20/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 23:07"]

[/quote]

[/quote]
En ole tuo aiempi mutta ilmaisia harrastuksia on vaikka millä mitalla, nekin on parempi vaihtoehto kun odottaa nukkumaanmenoa kotona. Kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä