Perhanan proput!!!
Mistä noita oikein sikiää! Juuri kun saat edelliset pullautettua nielurisoista ulos, niin eiköhän ala uusi propun käry tulla nielusta kohti nenää.
Osaako joku kertoa, kuinka nopealla aikataululla uusia proppuja syntyy, jos oletetaan, että nielurisan onkalot on saatu edellisen siivouksen yhteydessä täysin puhtaaksi?
Todella yököttävä vaiva, leikkaukseen en kuitenkaan ole vielä valmis :-/
Neuvojakin noiden hirmuhaisuleiden häätämiseen saa antaa.
Kommentit (24)
12 jatkaa. Mulla on usein todella ikävää paineen tunnetta ja särkyä juuri tuolla ylhäällä nielussa.
Aiemmin yhdistin poskionteloiden tulehduskierteeseen, mutta ontelot leikattu ja parantuneet. Nielun alueen vaivat jatkuu silti, nielurisat turpoilee välillä ja nielu punoittaa. Äsken kurkin taskulampulla nieluun ja siellä näkyi sellaisia reikiä risojen ympäristössä yök.
Voiskohan nää oireet johtua propuista?
Mulla oli pienet nielurisat joita ei aluksi otettu huomioon.Kävin sit yksityisellä,joka sitä mieltä että samantien leikkaukseen kun oli arpeutuneet ja proppuja täynnä ja sairas olin jatkuvasti. Leikkaus ja toipuminen oli kamalaa,mutta lopputulos loistava :)Julkisella leikattiin siis.
Ruiskuttelu suolavedellä, parinmillin ruiskulla (tiettty ilman neulaa) tuntuu auttavan. Sillä saa ainakin hajun pois ja vissiin onkalot aika hyvin tyhjennettyä. Pitäisi vaan muistaa tehdä säännöllisesti. Samaa suolaa pistän kuin nenäkannua käyttäessä. Pumpulipuikolla oon saanu kivan verenvuodon ja mustelman joskus aikaiseksi. Oksettava vaiva. Leikkaukseen menisin, jos uskaltaisin. Aikuisiällä on kitarisa poistettu ja silloin korvalääkäri lohdutteli toipumisen olevan helppoa, koska oli kitarisa eikä nielurisa, joten ei pitäisi tulla sellaista, ja tällaista komplikaatiota, eikä etenkään sellaista harvinaista mutta vakavampaa reilua verenvuotoa kotioloissa. Juu, eipä hänkään voinnut tietää proppuvaivan iskevän myöhemmin.
Siis mitentti niin proppu? Tuleeko teillä ruuvitulppia kurkusta? Vai sulakkeita?