en luota terapeuttiini 3kk jälkeen
Vastaan vain jos kysyy jotain. Kiertelen. En edes muista, olenko maininnut aviomiehestäni mitään.
Onkohan mulla toivoa?
Kommentit (44)
Mitä kuvittelet että terapeutti tekee sinun asioillasi? Mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Kuinka todennäköisesti se tapahtuu jos avaudut terapeutille? Kummalle on enemmän hyötyä luottamuksellisesta terapiasta; sinulle vai terapeutille?
Muutenkaan en luota. Koko ikäni olen itse huolehtinut ja kantanut itseäni.
Nyt vaan on terapeutti alkanut patistaa. Tuntuu, että tässä on joku aikaraja mitä en ole saavuttanut.
Salaa ajattelen, että teen itse päiväkirjaani parempia psykoanalyyseja kuin hän.
Vuosi siihen menee, ei mitään hätää vielä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:25"]Mitä kuvittelet että terapeutti tekee sinun asioillasi? Mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Kuinka todennäköisesti se tapahtuu jos avaudut terapeutille? Kummalle on enemmän hyötyä luottamuksellisesta terapiasta; sinulle vai terapeutille?
[/quote]
Tekee: käyttää niitä minua vastaan, ottaa pois vanhat selviytymiskeinoni jotka ovat olleet pienestä asti. En ole valmis päästämään niistä irti.
Pahinta: murtua täysin ja saada itkupotkuraivari vastaanotolla. Voisi tapahtua. Pelkään myös leimaantuvani tietyn ongelman omaavaksi.
En aina tiedä, onko hänellä oma lehmä ojassa. Käyttää omia esimerkkejä täyttääkseen hiljaisuutta tai jotenkin pätee vähäisistä faktoista tekemillään päätelmillä. Ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:29"]Vuosi siihen menee, ei mitään hätää vielä.
[/quote]
Mistä tiedät?
Mitä sinä haluat terapiassa oppia?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:25"]Mitä kuvittelet että terapeutti tekee sinun asioillasi? Mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Kuinka todennäköisesti se tapahtuu jos avaudut terapeutille? Kummalle on enemmän hyötyä luottamuksellisesta terapiasta; sinulle vai terapeutille?
[/quote]
Tekee: käyttää niitä minua vastaan, ottaa pois vanhat selviytymiskeinoni jotka ovat olleet pienestä asti. En ole valmis päästämään niistä irti.
Pahinta: murtua täysin ja saada itkupotkuraivari vastaanotolla. Voisi tapahtua. Pelkään myös leimaantuvani tietyn ongelman omaavaksi.
En aina tiedä, onko hänellä oma lehmä ojassa. Käyttää omia esimerkkejä täyttääkseen hiljaisuutta tai jotenkin pätee vähäisistä faktoista tekemillään päätelmillä. Ärsyttää.
[/quote]
Miksi käyt terapiassa jos sinulla ei ole aikomustakaan parantua tuosta selkeästi sekopäisestä ajatusmaailmastasi?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:25"]Mitä kuvittelet että terapeutti tekee sinun asioillasi? Mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Kuinka todennäköisesti se tapahtuu jos avaudut terapeutille? Kummalle on enemmän hyötyä luottamuksellisesta terapiasta; sinulle vai terapeutille?
[/quote]
[/quote]
Miksi käyt terapiassa jos sinulla ei ole aikomustakaan parantua tuosta selkeästi sekopäisestä ajatusmaailmastasi?
[/quote]
Sitä tässä kyseenalaistankin ja mietin, onko toivoa.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:25"]Mitä kuvittelet että terapeutti tekee sinun asioillasi? Mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Kuinka todennäköisesti se tapahtuu jos avaudut terapeutille? Kummalle on enemmän hyötyä luottamuksellisesta terapiasta; sinulle vai terapeutille? [/quote] Tekee: käyttää niitä minua vastaan, ottaa pois vanhat selviytymiskeinoni jotka ovat olleet pienestä asti. En ole valmis päästämään niistä irti. Pahinta: murtua täysin ja saada itkupotkuraivari vastaanotolla. Voisi tapahtua. Pelkään myös leimaantuvani tietyn ongelman omaavaksi. En aina tiedä, onko hänellä oma lehmä ojassa. Käyttää omia esimerkkejä täyttääkseen hiljaisuutta tai jotenkin pätee vähäisistä faktoista tekemillään päätelmillä. Ärsyttää.
[/quote]
Ei se sinun itkusi häntä säikäytä, anna mennä vaan.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:25"]Mitä kuvittelet että terapeutti tekee sinun asioillasi? Mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Kuinka todennäköisesti se tapahtuu jos avaudut terapeutille? Kummalle on enemmän hyötyä luottamuksellisesta terapiasta; sinulle vai terapeutille?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sitä tässä kyseenalaistankin ja mietin, onko toivoa.
[/quote]
Miksi olet alunperin mennyt sinne?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:40"]En itke julkisesti.
[/quote]
Miksi?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:40"]En itke julkisesti.
[/quote]
En itkenyt lapsuudenkodissakaan juurikaan. Tai jos erehdyin "aikuinen akka, lopeta" ja ikää 5v.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:40"]En itke julkisesti. [/quote] En itkenyt lapsuudenkodissakaan juurikaan. Tai jos erehdyin "aikuinen akka, lopeta" ja ikää 5v.
[/quote]
Tämän takia taidat olla terapiassa. Vanhemmat on kusipäitä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:40"]En itke julkisesti. [/quote] En itkenyt lapsuudenkodissakaan juurikaan. Tai jos erehdyin "aikuinen akka, lopeta" ja ikää 5v.
[/quote]Kahdenkesken terapeutin kanssa ei ole julkisesti. Siellä on tarkoituskin saada olla avoin ja paljastaa turvallisesti kipeimmätkin sisimmän asiat ja haavat.
Itku taitaakin olla se mitä tarvitset. Jotta sinuun lyöty haava voi vuotaa, tyhjentyä ja lopulta rupikin kuivua. Nyt se selvästi kalvaa ja vaivaa sinua.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:26"]Muutenkaan en luota. Koko ikäni olen itse huolehtinut ja kantanut itseäni.
Nyt vaan on terapeutti alkanut patistaa. Tuntuu, että tässä on joku aikaraja mitä en ole saavuttanut.
Salaa ajattelen, että teen itse päiväkirjaani parempia psykoanalyyseja kuin hän.
[/quote]
Nuo sun paremmat analyysit johtuu ehkäpä siitä, ettei terapeutti osaa lukea ajatuksiasi? Enemmän hyödyt ja saat rahallesi vastinetta, jos avaudut terapeutille.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:26"]
Muutenkaan en luota. Koko ikäni olen itse huolehtinut ja kantanut itseäni. Nyt vaan on terapeutti alkanut patistaa. Tuntuu, että tässä on joku aikaraja mitä en ole saavuttanut. Salaa ajattelen, että teen itse päiväkirjaani parempia psykoanalyyseja kuin hän.
[/quote]Pystytkö olemaan itsellesi rehellinen analyyseissasi? Joskus ulkopuolinen näkee selkeämmin. Ilman tunnesidosta ja omakohtaisuutta.
Pitäisikö vaihtaa terapeuttia? Vai onko muutenkin vaikeuksia alkaa luottamaan ihmisiin, siinä tapauksessa auttaa aika.