Mitä mieltä,pikku kolari...
Näin tänään kun naapuri peruutti toisen naapurin autoon parkkipaikallla ja siihen tuli iso lommo. Naapuri kaasutti vaan pois tilanteesta... Ilmoitin tälle naapurille jonka autoa kolhittiin ,että näin tilanteen ja kuka sen teki. Hän kiitteli kovasti ja oli iloinen kun asiasta kerrottiin... No nyt alkoi tältä "kolarin"aiheuttaja naapurilta tulla mulle tekstiviestejä,että helvettiäkö puutun toisten asioihin ,pidä huoli omista asioista. Laitoin että jokaisen tunnollisen ihmisen velvollisuus ilmoittaa tuollaiset jos,näkee. Tuli takasin että millä tavalla asia vaatii minun osallistumista... onko teistä normaallöia ilmoittaa toiselle jos näkee tilanteen missä kolhitaan toisen aitoa yms?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:11"]Vitun vasikka juoruämmä on ap
[/quote] Keskenkasvuinen "aikuinen"?
Jos itse kolaroisin,niin ja kukaan ei olisi nähnyt. Jättäisin tuulilasiin lapun,yhteystiedoilla.
Oikein teit ja jos koet viestit uhkaaviksi, niin ilmoitat niistä poliisille.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:28"]
Jep, oikein teit! Peltiremppa on kallista, joten aikoi naapuri luistella pois! Taitaa muuten olla laitonta vahinkopaikalta poistuminenkin!
[/quote]
Ei ole laitonta poistua tuollaiselta peltivauripaikalta, kenenkään ei tarvi edesauttaa omaa kiinnijäämistään.
Teit ihan oikein. Tuo sinun kolaroiva naapurisi ei varmaan suuttuisi yhtän jos joku törmäisi hänen autoonsa ja lähtisi menemään, eikä haluaisi tietää kuka syylinen on.
[/quote]
Ei muuten saa. Liikennevahinko ei korvata, jos toinen osapuoli on tuntematon. Sehän on se tuntemattoman kolaroijan vakuutus josta korvaus pitäisi saada.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:23"]
Jep, oikein teit! Peltiremppa on kallista, joten aikoi naapuri luistella pois! Taitaa muuten olla laitonta vahinkopaikalta poistuminenkin!
[/quote]
Ei ole laitonta poistua tuollaiselta peltivauripaikalta, kenenkään ei tarvi edesauttaa omaa kiinnijäämistään.
[/quote]
Yksi kieroilijoiden porsaareikä lisää. Habeas corpus. Uhri on syyllinen!
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:33"]Lain mukaan kolhijan ei tarvitse ilmoittaa auton omistajalle jos siihen osuu ja menee pelti kurttuun. Eli turhaan puutut asiaan joka ei sulle kuulu.
[/quote]
Niin kolhijan ei tarvitse, mutta silminnäkijä saa tämän tehdä. Ja mielellään näin tuleekin toimia.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:33"]
Lain mukaan kolhijan ei tarvitse ilmoittaa auton omistajalle jos siihen osuu ja menee pelti kurttuun. Eli turhaan puutut asiaan joka ei sulle kuulu.
[/quote]
Mien tuo tähän juttuun liittyy? Naapurin ei tarvinnut ilmoittaa, mutta ap sai ilmoittaa ja hyvä että ilmoitti, sillä väärin tekijät pitääkin saattaa aina vastuuseen.
Peukku ylös kuinka moni olis vasikoinu jos olis nähny? Ja alas peukku, jotka ei olis vasikoinu? Nähdään kuinka paljon pettureita joukossa :D
Veljeltä meni bonukset, kun rekka lumisateessa ruuhkassa tuli perään ja lähti menemään. Tosi huono keli, rekan rekkari lumen peitossa ja rekka lähti pakoon tosi hurjassa paikassa, niin ettei mitään saumaa mennä perään. Kyllä siitä aika paljon omavastuuta jäi, sen verran pahasti kävi autolle, itselle ei ilmeisesti kuinkaan, ainakin niin väittää, mutta mistäs sen oikeasti tietää.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:05"]
Jos itse näkisin, että joku räkänokka naarmuttaisi minulle ihan tuntemattomankin ihmisen autoa niin viime kädessä niskasta retuuttaen lähdettäisiin vanhempien puheille. Ja pelottaisin kuset housuun soittamalla myös poliisit paikalle.
Omituista, että ap edes kyselee, tekikö oikein.
[/quote]
Jos näkisin kun joku naarmuttaa tahallaan jonku autoa, saati omaani, niin vetäisi varmaan saman tien nyrkillä naamaan niin lujaa kuin jaksaisin.
t.mies
Mun isälle kävi just noin, pakeni mulkku paikalta. 900€ remppa josta isä joutui maksamaan itse 400€. Eli ei tosiaan ole mikään hälläväliä homma.
Käy rikkomassa kolaroijan autosta ikkunat ja sano sitten että näit kuka särki ne, mutta et halua vasikoida enää.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:30"]
Peukku ylös kuinka moni olis vasikoinu jos olis nähny? Ja alas peukku, jotka ei olis vasikoinu? Nähdään kuinka paljon pettureita joukossa :D
[/quote]
Jos tutun autoa olisi kolhittu, ilman muuta olisin ilmoittanut, jos täysin tuntematon, en ehkä, koska ei kiinnosta lähteä oikeuteen todistamaan. Näin kerran vieraassa kaupungissa, kun parkista lähtevä auto kolhi viereistä lähtiessään. Kävin kirjoittamassa lapun jossa oli kolhian rekisterinumero ja laiton pyyhkijän alle. Toivottavasti jäi kiinni, mutta en olisi halunnut lähteä oikeuteen, enkä totta puhuen edes nähnyt kuljettajaa.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:30"]
[/quote]
Jos tutun autoa olisi kolhittu, ilman muuta olisin ilmoittanut, jos täysin tuntematon, en ehkä, koska ei kiinnosta lähteä oikeuteen todistamaan. Näin kerran vieraassa kaupungissa, kun parkista lähtevä auto kolhi viereistä lähtiessään. Kävin kirjoittamassa lapun jossa oli kolhian rekisterinumero ja laiton pyyhkijän alle. Toivottavasti jäi kiinni, mutta en olisi halunnut lähteä oikeuteen, enkä totta puhuen edes nähnyt kuljettajaa.
[/quote] hitto oot tyhmä!!!!
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:55"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:44"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:39"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:32"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:28"]Jos naapurisopu on tärkeää niin en puuttuisi, kolhitun auton omistaja saa kuitenkin korvaukset vakuutuksesta. Itse varmaan kertoisin jos kolhitun omistaja tulisi kyselemään, mutta en kyllä omaa aikaank käyttäisi naapurille juoruiluun. [/quote] Olet täysi kusipää, noin kauniisti sanottuna. Edustat juuri sitä mikä nykyihmisesssä on vikana. Ap teki aivan oikein. [/quote] Miten minua jonkun naapurini auto pitäisi liikuttaa kun itse en sitä ole kolhinut? Toki itse ilmoittaisin jos minä jonkun autoa tölväisisin. [/quote] *taputtaa idioottia päälaelle* [/quote] kerro nyt kun olet parempi ihminen. [/quote] Jos et itse tajua niin aivan turha yrittää sitä kertoa. Elämässä tulee joskus vastaan kaltaisiasi ihmisiä, se on vaan hyväksyttävä. Ihan kuin joskus tulee astuttua koiranpaskaan vaikka kuinka koittaa olla tarkkana. [/quote] Eli jos minua ei kiinnosta naapurini asiat paskaakaan niin pitäisi silti puuttua vain jotta joku nettipalstailija ei pitäis minua idioottina. No, ehkäpä olet vain niin hyvä ihminen että tälle ei oikeasti edes ole perusteluja. [/quote] Et varmaan puutu tilanteeseen jos vaikkapa bussipysäkillä jotakuta selvästi kiusataan tms? "En tuntenut sitä kiusattua niin annoin olla". [/quote] Eri asia. Nyt puhuttiin lommosta auton kyljessä ei pikkutytöstä ojanpohjalla. [/quote] Sama asia. Puhuttiin vääryydestä jonka oikaisemiseen sinulla olisi tilaisuus ja valta. [/quote] No tämä selvensikin asiaa. Sinusta naapurin munapään pieni peruutuslommo on sama asia kuin pyörätuolissa olevan pikkupojan potkiminen kujalla.
[/quote]
Ei.
Puhuin vääryydestä. Yleensä, erilaisia vääryyksiä arvo/vakavuusjärjestykseen laittamatta.
Joko vihdoinkin alat ymmärtää?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:39"]
Mun isälle kävi just noin, pakeni mulkku paikalta. 900€ remppa josta isä joutui maksamaan itse 400€. Eli ei tosiaan ole mikään hälläväliä homma.
[/quote]
Isän autoon oli törmätty yöllä parkkipaikkalla, koko toinen kylki läjässä, mm. molemmat ovet paskana, joutui maksamaan koko remontin ihan itse, sitä ei liikennevakuutus korvaa, eikä autossa ollut kaskoa, en tosin ole kyllä varma että olisiko sekään korvannut.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:30"] Peukku ylös kuinka moni olis vasikoinu jos olis nähny? Ja alas peukku, jotka ei olis vasikoinu? Nähdään kuinka paljon pettureita joukossa :D [/quote] Jos tutun autoa olisi kolhittu, ilman muuta olisin ilmoittanut, jos täysin tuntematon, en ehkä, koska ei kiinnosta lähteä oikeuteen todistamaan. Näin kerran vieraassa kaupungissa, kun parkista lähtevä auto kolhi viereistä lähtiessään. Kävin kirjoittamassa lapun jossa oli kolhian rekisterinumero ja laiton pyyhkijän alle. Toivottavasti jäi kiinni, mutta en olisi halunnut lähteä oikeuteen, enkä totta puhuen edes nähnyt kuljettajaa. [/quote] hitto oot tyhmä!!!!
[/quote]
Ai, olisiko pitänyt jättää lappu kirjoittamatta?
2