Mitä mieltä,pikku kolari...
Näin tänään kun naapuri peruutti toisen naapurin autoon parkkipaikallla ja siihen tuli iso lommo. Naapuri kaasutti vaan pois tilanteesta... Ilmoitin tälle naapurille jonka autoa kolhittiin ,että näin tilanteen ja kuka sen teki. Hän kiitteli kovasti ja oli iloinen kun asiasta kerrottiin... No nyt alkoi tältä "kolarin"aiheuttaja naapurilta tulla mulle tekstiviestejä,että helvettiäkö puutun toisten asioihin ,pidä huoli omista asioista. Laitoin että jokaisen tunnollisen ihmisen velvollisuus ilmoittaa tuollaiset jos,näkee. Tuli takasin että millä tavalla asia vaatii minun osallistumista... onko teistä normaallöia ilmoittaa toiselle jos näkee tilanteen missä kolhitaan toisen aitoa yms?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:34"]
Kyllä tavallaan ymmärränki että naapuria ketuttaa kun kerroin ja näin tilanteen... Mutta hittoako Se valittaa nyt 4tekstaria tullu... Samaa jankkaa kokoajan että helvettiäkö puutun jne.. Vaikka en ole sen enempää puuttunut kuin että näin tilanteen ja kerroin naapurille miten ja kuka sen teki...
[/quote]
Säilytä ne viestit, jos menee liian hankalaksi voit tarvita niitä. Teit oikein, vaikket olisi ilmoittanut asiasta eteenpäin, kolhija on siltikin syyllinen ja vastuunkantaja.
Peltiremppa perkeleen kallis, ja ellei ole superkaskoa ei vakuutus korvaa.
Hienoa toimintaa AP:lta. Säästä kusipää-naapurin tekstiviestit ja tee niistä tarvittaessa rikosilmoitus. Itse kävisin vetämässä viestin lähettäjää pataan, niin loppuisi sössöttäminen. Voithan sä kysyä että mitä mieltä se pelle olisi jos alle olisi jäänyt lapsi? Opettelisi ajamaan1
Toisaalta ymmärrän sitä selkärangatonta limanuljaskaa joka ritti päästä karkuun, voihan silläkin olla rahat loppu eikä haluu maksella bonuksiaan, mutta kiinni jätyään pitäisi silti olla edes hitunen selkärankaa vastata teoistaan.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:28"]
...kolhitun auton omistaja saa kuitenkin korvaukset vakuutuksesta.
[/quote]
Joo, saa jos on kasko, mutta siinäkin on omavastuu ja bonukset tippuu. Siinä tulee helposti useampikin satanen takkiin. Että kiitos vain kaikille omahyväisille idiooteille, jotka tekevät tuhojaan toisten omaisuudelle ja poistuvat paikalta mitään sanomatta.
Kiitos kaikille vastanneille <3 tuli muuten jotenki kiva oloki kun kerroin tilanteesta mitä näin... Siis sillain että pettymys olis ollu naapurille kun lommo tullu eikä tekijästä olis ollu tietoa..,
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:39"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:32"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:28"]Jos naapurisopu on tärkeää niin en puuttuisi, kolhitun auton omistaja saa kuitenkin korvaukset vakuutuksesta. Itse varmaan kertoisin jos kolhitun omistaja tulisi kyselemään, mutta en kyllä omaa aikaank käyttäisi naapurille juoruiluun. [/quote] Olet täysi kusipää, noin kauniisti sanottuna. Edustat juuri sitä mikä nykyihmisesssä on vikana. Ap teki aivan oikein. [/quote] Miten minua jonkun naapurini auto pitäisi liikuttaa kun itse en sitä ole kolhinut? Toki itse ilmoittaisin jos minä jonkun autoa tölväisisin. [/quote] *taputtaa idioottia päälaelle* [/quote] kerro nyt kun olet parempi ihminen. [/quote] Jos et itse tajua niin aivan turha yrittää sitä kertoa. Elämässä tulee joskus vastaan kaltaisiasi ihmisiä, se on vaan hyväksyttävä. Ihan kuin joskus tulee astuttua koiranpaskaan vaikka kuinka koittaa olla tarkkana. [/quote] Eli jos minua ei kiinnosta naapurini asiat paskaakaan niin pitäisi silti puuttua vain jotta joku nettipalstailija ei pitäis minua idioottina. No, ehkäpä olet vain niin hyvä ihminen että tälle ei oikeasti edes ole perusteluja.
[/quote]
Et varmaan puutu tilanteeseen jos vaikkapa bussipysäkillä jotakuta selvästi kiusataan tms?
"En tuntenut sitä kiusattua niin annoin olla".
Itseasiassa lain mukaan kolhijan ei tarvi ilmoittaa, koska itsekriminalisointi.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:39"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:32"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:28"]Jos naapurisopu on tärkeää niin en puuttuisi, kolhitun auton omistaja saa kuitenkin korvaukset vakuutuksesta. Itse varmaan kertoisin jos kolhitun omistaja tulisi kyselemään, mutta en kyllä omaa aikaank käyttäisi naapurille juoruiluun. [/quote] Olet täysi kusipää, noin kauniisti sanottuna. Edustat juuri sitä mikä nykyihmisesssä on vikana. Ap teki aivan oikein. [/quote] Miten minua jonkun naapurini auto pitäisi liikuttaa kun itse en sitä ole kolhinut? Toki itse ilmoittaisin jos minä jonkun autoa tölväisisin. [/quote] *taputtaa idioottia päälaelle* [/quote] kerro nyt kun olet parempi ihminen. [/quote] Jos et itse tajua niin aivan turha yrittää sitä kertoa. Elämässä tulee joskus vastaan kaltaisiasi ihmisiä, se on vaan hyväksyttävä. Ihan kuin joskus tulee astuttua koiranpaskaan vaikka kuinka koittaa olla tarkkana. [/quote] Eli jos minua ei kiinnosta naapurini asiat paskaakaan niin pitäisi silti puuttua vain jotta joku nettipalstailija ei pitäis minua idioottina. No, ehkäpä olet vain niin hyvä ihminen että tälle ei oikeasti edes ole perusteluja.
[/quote]
Et varmaan puutu tilanteeseen jos vaikkapa bussipysäkillä jotakuta selvästi kiusataan tms?
"En tuntenut sitä kiusattua niin annoin olla".
[/quote]
Eri asia. Nyt puhuttiin lommosta auton kyljessä ei pikkutytöstä ojanpohjalla.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:44"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:39"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:32"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:28"]Jos naapurisopu on tärkeää niin en puuttuisi, kolhitun auton omistaja saa kuitenkin korvaukset vakuutuksesta. Itse varmaan kertoisin jos kolhitun omistaja tulisi kyselemään, mutta en kyllä omaa aikaank käyttäisi naapurille juoruiluun. [/quote] Olet täysi kusipää, noin kauniisti sanottuna. Edustat juuri sitä mikä nykyihmisesssä on vikana. Ap teki aivan oikein. [/quote] Miten minua jonkun naapurini auto pitäisi liikuttaa kun itse en sitä ole kolhinut? Toki itse ilmoittaisin jos minä jonkun autoa tölväisisin. [/quote] *taputtaa idioottia päälaelle* [/quote] kerro nyt kun olet parempi ihminen. [/quote] Jos et itse tajua niin aivan turha yrittää sitä kertoa. Elämässä tulee joskus vastaan kaltaisiasi ihmisiä, se on vaan hyväksyttävä. Ihan kuin joskus tulee astuttua koiranpaskaan vaikka kuinka koittaa olla tarkkana. [/quote] Eli jos minua ei kiinnosta naapurini asiat paskaakaan niin pitäisi silti puuttua vain jotta joku nettipalstailija ei pitäis minua idioottina. No, ehkäpä olet vain niin hyvä ihminen että tälle ei oikeasti edes ole perusteluja. [/quote] Et varmaan puutu tilanteeseen jos vaikkapa bussipysäkillä jotakuta selvästi kiusataan tms? "En tuntenut sitä kiusattua niin annoin olla". [/quote] Eri asia. Nyt puhuttiin lommosta auton kyljessä ei pikkutytöstä ojanpohjalla.
[/quote]
Sama asia. Puhuttiin vääryydestä jonka oikaisemiseen sinulla olisi tilaisuus ja valta.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:33"]
Lain mukaan kolhijan ei tarvitse ilmoittaa auton omistajalle jos siihen osuu ja menee pelti kurttuun. Eli turhaan puutut asiaan joka ei sulle kuulu.
[/quote]
Kolhijan ei tarvitse ilmoittaa, mutta silminnnäkijä saa ilmoittaa
Jos itse näkisin, että joku räkänokka naarmuttaisi minulle ihan tuntemattomankin ihmisen autoa niin viime kädessä niskasta retuuttaen lähdettäisiin vanhempien puheille. Ja pelottaisin kuset housuun soittamalla myös poliisit paikalle.
Omituista, että ap edes kyselee, tekikö oikein.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:44"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:39"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:32"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:28"]Jos naapurisopu on tärkeää niin en puuttuisi, kolhitun auton omistaja saa kuitenkin korvaukset vakuutuksesta. Itse varmaan kertoisin jos kolhitun omistaja tulisi kyselemään, mutta en kyllä omaa aikaank käyttäisi naapurille juoruiluun. [/quote] Olet täysi kusipää, noin kauniisti sanottuna. Edustat juuri sitä mikä nykyihmisesssä on vikana. Ap teki aivan oikein. [/quote] Miten minua jonkun naapurini auto pitäisi liikuttaa kun itse en sitä ole kolhinut? Toki itse ilmoittaisin jos minä jonkun autoa tölväisisin. [/quote] *taputtaa idioottia päälaelle* [/quote] kerro nyt kun olet parempi ihminen. [/quote] Jos et itse tajua niin aivan turha yrittää sitä kertoa. Elämässä tulee joskus vastaan kaltaisiasi ihmisiä, se on vaan hyväksyttävä. Ihan kuin joskus tulee astuttua koiranpaskaan vaikka kuinka koittaa olla tarkkana. [/quote] Eli jos minua ei kiinnosta naapurini asiat paskaakaan niin pitäisi silti puuttua vain jotta joku nettipalstailija ei pitäis minua idioottina. No, ehkäpä olet vain niin hyvä ihminen että tälle ei oikeasti edes ole perusteluja. [/quote] Et varmaan puutu tilanteeseen jos vaikkapa bussipysäkillä jotakuta selvästi kiusataan tms? "En tuntenut sitä kiusattua niin annoin olla". [/quote] Eri asia. Nyt puhuttiin lommosta auton kyljessä ei pikkutytöstä ojanpohjalla.
[/quote]
Sama asia. Puhuttiin vääryydestä jonka oikaisemiseen sinulla olisi tilaisuus ja valta.
[/quote]
No tämä selvensikin asiaa. Sinusta naapurin munapään pieni peruutuslommo on sama asia kuin pyörätuolissa olevan pikkupojan potkiminen kujalla.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:44"]
Eli jos minua ei kiinnosta naapurini asiat paskaakaan niin pitäisi silti puuttua vain jotta joku nettipalstailija ei pitäis minua idioottina. No, ehkäpä olet vain niin hyvä ihminen että tälle ei oikeasti edes ole perusteluja.
[/quote]
Koetataan selittää niin, että sinä ja napasikin ymmärtävät mistä on kyse. Jos naapurisi sinun tietämättäsi kolhii autoasi, niin kumman mieluummin haluaisit:
a) maksaa autosi korjauskustannukset vakuutuksestasi ja menettää samalla omavastuu ja bonuksia
b) joku tapahtuman nähnyt naapuri kertoo sinulle syyllisen ja maksat korjaukset kolhijan piikkiin
35. viesti tarkotettu tuolle 33 viestin kirjoittaneelle sekopäälle.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:05"]Jos itse näkisin, että joku räkänokka naarmuttaisi minulle ihan tuntemattomankin ihmisen autoa niin viime kädessä niskasta retuuttaen lähdettäisiin vanhempien puheille. Ja pelottaisin kuset housuun soittamalla myös poliisit paikalle.
Omituista, että ap edes kyselee, tekikö oikein.
[/quote] Naapurin kolaroijan mielestä olen tehnyt väärin kaikkien hänenkin tuttujen mielestä :D niin pakko oli tulla täältä kyseleen,mitä te ootte mieltä? Vaikka oikeinhan tein,mutta kyllä alkaa sen tekstarit ottaan aivoon. Vastasin nyt sille kun jankkaa samaa asiaa että miksi puutuin toisten asioihin.. Että mietippä sitä! Ei oo sen jälkeen tullu viestiä.
Omaisuuden tärvelijä täytyykin ilmiantaa. Näin kiinnijäämisen riski kasvaa. Laajemminkin töhrijät, särkijät, roskaajat jne. olisi saatava korvausvelvollisiksi tavalla, tai toisella. Ei kaikkea yhteiskunnan/muiden kansalaisten korvattavaksi!
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:32"] [quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:28"]Jos naapurisopu on tärkeää niin en puuttuisi, kolhitun auton omistaja saa kuitenkin korvaukset vakuutuksesta. Itse varmaan kertoisin jos kolhitun omistaja tulisi kyselemään, mutta en kyllä omaa aikaank käyttäisi naapurille juoruiluun. [/quote] Olet täysi kusipää, noin kauniisti sanottuna. Edustat juuri sitä mikä nykyihmisesssä on vikana. Ap teki aivan oikein. [/quote] Miten minua jonkun naapurini auto pitäisi liikuttaa kun itse en sitä ole kolhinut? Toki itse ilmoittaisin jos minä jonkun autoa tölväisisin. [/quote] *taputtaa idioottia päälaelle* [/quote] kerro nyt kun olet parempi ihminen.
[/quote]
Jos et itse tajua niin aivan turha yrittää sitä kertoa.
Elämässä tulee joskus vastaan kaltaisiasi ihmisiä, se on vaan hyväksyttävä. Ihan kuin joskus tulee astuttua koiranpaskaan vaikka kuinka koittaa olla tarkkana.
[/quote]
Eli jos minua ei kiinnosta naapurini asiat paskaakaan niin pitäisi silti puuttua vain jotta joku nettipalstailija ei pitäis minua idioottina. No, ehkäpä olet vain niin hyvä ihminen että tälle ei oikeasti edes ole perusteluja.