Sinä korkokenkiä käyttävä! Kuinka pitkä olet?
Heips!
Olen 167cm pitkä nainen, mutta en osaa käyttää korkokenkiä. Jotenkin koen itseni kömpelöksi ja "liian pitkäksi" niiden kanssa (kaikki ystäväni ovat minua lyhyempiä). Tiedän, että en olisi mikään huippupitkä vielä minkään parin sentin korkojen kanssa, mutta silti. Tavallaan asia häiritsee, koska joskus olisi mukava käyttää korkkareita.
Kommentit (51)
153 cm ja käytän yleensä 7 cm-12 cm pitkiä korkoja.
Käytin korkokenkiä lähes päivittäin 15 vuoden ajan. Sitten selkäni (ja fysioterapeutti) sanoi, että ei kannata. Nyt on korot jalassa noin kerran kuussa. 161 cm.
180 cm, aina väh. 4-8 cm nilkkurit jalassa, juhlissa 10-12cm korkkarit.
Lisäyksenä vielä että aika jännä että kaikki muka näin pitkiä. Kumma juttu kun liikenteessä ei kuitenkaan näy näitä pitkiä ihmisiä juurikaan vaikka Helsingin keskustassa asun? Missä ihmeessä siis liikutte? Itse saan joka paikassa huomata että olen pisin nainen lähistöllä...
T: 174CM
168 cm olen ja korkoja käytän päivittäin. Minulla taas on se tilanne, että kaikki ystäväni ovat minua reilusti pidempiä, joten en koskaan tunne itseäni erityisen pitkäksi korot jalassa. Lähinnä olen silloin samalla korkeudella muiden kanssa. :)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:40"]
Lisäyksenä vielä että aika jännä että kaikki muka näin pitkiä. Kumma juttu kun liikenteessä ei kuitenkaan näy näitä pitkiä ihmisiä juurikaan vaikka Helsingin keskustassa asun? Missä ihmeessä siis liikutte? Itse saan joka paikassa huomata että olen pisin nainen lähistöllä...
[/quote]
Pohjois-Helsinki. Ei minulla ole ytimessä aikaan, paitsi töihin mennessä ja sieltä tullessa. -6
157cm ja korkkareilla kävele aina, lukuunottamatta lenkkejä. 10cm korot on hyvät, viihteellä sitten korkeemmilla
172 cm. En käytä kauheen korkeita korkoja, ihan vaan koska en osaa kävellä niillä. Ei siksi, että olisi liian pitkä olo. Ja överikorkeet korot ei enää näytä hyvältäkään silmääni. Mutta juu usein jonkinlainen korko löytyy.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:40"]
[/quote]
Kouvolassa.
ohhoh täällähän on pitkiä korkkareitten käyttäjiä:) Ite oon aina aatellu että näytän liian pitkältä naiseksi jos laitan 175cm vielä korot :D t.tennareilla liikkuva
180cm ja korot yleensä 10cm ylöspäin
170 cm, ja 7-12 cm korot.
Käytä vaan rohkeesti! Vaihtelu virkistää.
170 cm, useimmissa korkkareissani 10 cm korot. Mielestäni "kaikki tai ei mitään", muutaman sentin koroista ei ole mitään iloa.
158cm. Jo 5cm koroilla tunnen itseni hurjan pitkäksi ja jännä katsella maailmaa niinkin korkealta. :D
167 olen ja käytän 6-10 cm korkoja yleensä ja monissa kengissä on platoo-pohja. Ihanaa olla pitkä :)