Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen koulukavereiden ruokkiminen..?

Vierailija
17.11.2014 |

Ne siis tulee meille koulusta suoraan. Ovat syöneet puolen päivän maissa ja heitä aletaan kotoaan kyselemään vasta puoli kuuden jälkeen. Meillä olisi ruoka-aika neljän maissa, mutta nyt on syöty lämmin ruoka vasta kuuden maissa, koska en aio lämmintä ruokaa lapsen kavereille tarjota tai sitten olisi siirryttävä makkarakastikelinjalle. Voileipää sitten vaan...

Ihmettelen, että millainen ohjeistus kotoa on annettu ?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa, halpaa, hyvää, helppoa, kelpaa jos nälkä...

Vierailija
22/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 16:52"]

En tajua muita äitejä, joita häiritsee, että lapsen kaverit syö perheen kanssa samaan aikaan!? En voisi ikinä kuvitella, että oltaisiin ruokapöydässä ja lasten kaverit odottelee huoneessa yksin.. Tottakai sitä ruokaa tarjotaan. Ihme piheilyä.

[/quote]

Meillä on lapsen kavereita ihan päivittäin arkena. Jos tarjoaisin ruokaa saisin tarjota sitä joka päivä 1-3 lisähenkilölle. Kyllä muidenkin äidit varmaan haluaa omat muksunsa kotiin syömään. Välipala on eriasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ylimääräisiä suita ruokapöydässä vähintään 3 pv viikossa ja yleensä joku viikonloppuna yötä täysihoidossa. Luokkakavereiden yh äidit lähtee rimpsalle ja laittaa lapset meille....

Ei muuten mutta kun tämä toimii aina näinpäin. Ok, kiva että lapset viihtyy meillä mutta harvemmin meidän lasta kutsutaan vastavuoroisesti eikä koskaan syötetä.

Vierailija
24/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:21"]Puuroa, halpaa, hyvää, helppoa, kelpaa jos nälkä...
[/quote]
Ai niille kavereille, kun oma lapsi syö spgettia ja jauhelihaa :)
Jokainen syököön kotonaan, ellei ole vanhempien kanssa vierailusts ja ruuasta sovittu, eihän noilla mene kuin minuutti kun hilpasevat kotiin.

Vierailija
25/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:14"]

Ihme kavereita sun lapsillasi jos ei ole käytöstapoja. Mietin vaan kun itsekin tunnut puhuvan rumasti, että olisiko

peiliin katsomisen paikka. Ja joskus voi miettiä sitäkin, että jollekin lapselle se kaverin luona saatu ruoka voi olla kouluruuan jälkeen ainut ruoka. Ihme kitisijöitä ja nuukajusseja tämä palsta täynnä!

[/quote]

Tuskin on ainoa ruoka, koska on pokkaa nirsoilla 

Vierailija
26/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen hyväpalkkaisessa työssä ei mulla ole varaa maksaa lasten kavereille ruokia. Niitä on joka päivä 4-5kpl kylässä, nuoria miehiä jotka vetää ruokaa enemmän kuin laki sallii..

Vierailija
27/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne lapset joka päivä teillä? Onko lapsesi koskaan kavereillaan?

Meillä se menee niin että syödään vuoroin vieraissa, eli kun lapseni kyläilee niin saa ruoan(yleensä) ja kun meillä on lapsen kavereita niin saavat meiltä ruoan. Täytyy aina vähän soveltaa jotta ruoka riittäisi, mutta onneksi ovat vielä suht pieniruokaisia kaikki.

Olen saanut tämän kasvatuksen kotoa. Oli kauheaa kun oli lapsena oppinut että omat vanhemmat syöttää omat kaverit mutta kavereilta minut lähetettiin kotiin, se tuntui todella kamalalta, sattui ja loukkasi. Tämän takia tiedän miltä lapsesta tuntuu kun hänet lähetetään kotiin tai jätetään huoneeseen nälissään. 

Vierailija
28/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin vanhemmat vihaa mua vieläkin, kun joutuivat ruokkimaan mua lapsena. Kerran ärsyynnyin siitä vittuilusta niin heitin tonnin korvauksena tuhlatuista ruuista, mutta ei sekään niitten suita tukkinut, sama raivo jatkuu.

Vierailija
29/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:21"]Puuroa, halpaa, hyvää, helppoa, kelpaa jos nälkä...
[/quote]
Ai niille kavereille, kun oma lapsi syö spgettia ja jauhelihaa :)
Jokainen syököön kotonaan, ellei ole vanhempien kanssa vierailusts ja ruuasta sovittu, eihän noilla mene kuin minuutti kun hilpasevat kotiin.
[/quote]

Ei vaan välipalaksi, leivät ja hedelmät on paljon kalliimpia.

Vierailija
30/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:38"]Onko ne lapset joka päivä teillä? Onko lapsesi koskaan kavereillaan?

Meillä se menee niin että syödään vuoroin vieraissa, eli kun lapseni kyläilee niin saa ruoan(yleensä) ja kun meillä on lapsen kavereita niin saavat meiltä ruoan. Täytyy aina vähän soveltaa jotta ruoka riittäisi, mutta onneksi ovat vielä suht pieniruokaisia kaikki.

Olen saanut tämän kasvatuksen kotoa. Oli kauheaa kun oli lapsena oppinut että omat vanhemmat syöttää omat kaverit mutta kavereilta minut lähetettiin kotiin, se tuntui todella kamalalta, sattui ja loukkasi. Tämän takia tiedän miltä lapsesta tuntuu kun hänet lähetetään kotiin tai jätetään huoneeseen nälissään. 
[/quote]
Joissain tapauksissa se on ihan järkevää jättää se kaveri huoneeseen. Kuvittelepa, jos meillä on ruoka viideltä ja naapurissa tavataan syödä kuudelta. Naapurin lapsi on meillä kylässä ja omat lapset tulee viideltä syömään, 20 minuutin (max) päästä voivat jatkaa leikkejä vielä 40 minuuttia, sitten naapurin lapsi lähtee kotiinsa syömään. Verrattuna siihen että syö meillä viideltä ja menee kotiinsa naalistelemaan ruokaa kuudelta.

Vierailija
31/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 16:52"]

En tajua muita äitejä, joita häiritsee, että lapsen kaverit syö perheen kanssa samaan aikaan!? En voisi ikinä kuvitella, että oltaisiin ruokapöydässä ja lasten kaverit odottelee huoneessa yksin.. Tottakai sitä ruokaa tarjotaan. Ihme piheilyä.

[/quote]

Jos meillä tarjottaisiin ruokaa lasten kavereille, niin pahimmillaan pitäisi varautua tarjoamaan n. kymmenelle ylimääräiselle, joista osa on murrosikäisiä poikia. Ja sitten toisaalta on aina mahdollisuus, ettei pöydässä olekaan kuin vain osa omasta väestä. Ei meillä todellakaan ole varaa tai mahdollisuutta pitää mitään ravintolaa. Jos teillä on, niin siitä vaan, mutta älä vaadi sitä muilta.

Vierailija
32/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatteko todellakin ruokkia ja passata naapurin vieraita lapsia tai lastenne kavereita vuodesta toiseen voimianne ja talouttanne säästelemättä? Kyllä pitäisi olla itsestään selvää, että omaan kotiin mennään aina syömään, oli välipala iltapala aamupala tai mikäpala hyvänsä. Eikä tulla naapurin tai leikkikaverin perheen lautasia sotkemaan ja kyökkiin norkoilemaan. Mutta jos tuntuu kivalle juosta aina ruokakauppaan tyhjentyneitä kaappeja täyttämään, niin mikäs siinä sitten? Kyllä siinä sämpyläpussi jos toinenkin hupenee, kun suursyömärit varsinkaan eivät kursaile. Ronskisti vaan sanoo, että kotiin siitä mars, meillä syödään nyt omalla porukalla. Juhlat ja kekkerit ovat erikseen. 

Vierailija
33/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:17"]

Miksi ei voi sanoa niille kavereille, että menisivät kotiinsa? Miksi tehdä ongelmia asioista, jotka eivät ole ongelmia. Olen kyllä hiukan jäävi sanomaan, kun paras ystäväni yläasteella suunnilleen asui meillä ja vanhempani ruokkivat häntä suorastaan yli-innokkaasti.

[/quote]

No, tämä nyt on tällä hetkellä mulla mietinnän alla, koska tilanne uusi. En vielä tiedä omaa tapaani toimia. Ap

Vierailija
35/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole varma, mitä tähän sanoisin, kun oma lapsi on vasta 3kk. Luulen, että menisi kuitenkin näin: mun kotiin tullaan vain jos mä olen itse kotona, ja lapsen vanhemmalle soitan, ja kysyn, että saako lapsi syödä ja mitä hän saa syödä (ollaan muslimiperhe, niin kysyisin saako syöttää esim. Halal-lihaa tms). Ja sitten riippuen meidän ruoka-ajoista, vanhemman suostumuksella annan välipalaa tai vaikkapa päivällisen. Jos lapsi ei tykkää tms, ja mulla ei oo vaihtoehtoa (vaikka syö vaaleeta leipää ja meillä on vain ruisleipää), sanon, ettei nyt satu olemaan ja asia on sillä selvä, ettei kuulu ylimääräistä kitinää. Itse tulen ihmisrakkaasta ja "anteliaasta" perheestä, ja mulle on jotenkin kunnia-asia ruokkia toista, eikä yhden lapsen ruokkiminen mun taloutta kaada, joten teen sen mielelläni. Kuitenkin, tiedän, että jos joku hyvin kiireinen ihminen on tehnyt ruoan vain neljälle ja varsin suuriruokainen (onko sana?) lapsi sattuu vierailulle, voi tehdä hankalaksi häntä ruokkia, ja ymmärrän sen. Tästä tuli nyt kauhee romaani, mutta tässä vähän mun mietteitä, voitte toki kokeneempin kasvattajina kertoa vähän, toimiiko tällainen systeemi vai ei :D toki ihannetapauksessa omat lapset tulevat kotiin tekemään läksyt ja syömään ja vasta sitten menevät kaverille, mutta monesta eri syystä tuo systeemi ei varmaan sovi kaikille.

Vierailija
36/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:16"]Mä en ole varma, mitä tähän sanoisin, kun oma lapsi on vasta 3kk. Luulen, että menisi kuitenkin näin: mun kotiin tullaan vain jos mä olen itse kotona, ja lapsen vanhemmalle soitan, ja kysyn, että saako lapsi syödä ja mitä hän saa syödä (ollaan muslimiperhe, niin kysyisin saako syöttää esim. Halal-lihaa tms). Ja sitten riippuen meidän ruoka-ajoista, vanhemman suostumuksella annan välipalaa tai vaikkapa päivällisen. Jos lapsi ei tykkää tms, ja mulla ei oo vaihtoehtoa (vaikka syö vaaleeta leipää ja meillä on vain ruisleipää), sanon, ettei nyt satu olemaan ja asia on sillä selvä, ettei kuulu ylimääräistä kitinää. Itse tulen ihmisrakkaasta ja "anteliaasta" perheestä, ja mulle on jotenkin kunnia-asia ruokkia toista, eikä yhden lapsen ruokkiminen mun taloutta kaada, joten teen sen mielelläni. Kuitenkin, tiedän, että jos joku hyvin kiireinen ihminen on tehnyt ruoan vain neljälle ja varsin suuriruokainen (onko sana?) lapsi sattuu vierailulle, voi tehdä hankalaksi häntä ruokkia, ja ymmärrän sen. Tästä tuli nyt kauhee romaani, mutta tässä vähän mun mietteitä, voitte toki kokeneempin kasvattajina kertoa vähän, toimiiko tällainen systeemi vai ei :D toki ihannetapauksessa omat lapset tulevat kotiin tekemään läksyt ja syömään ja vasta sitten menevät kaverille, mutta monesta eri syystä tuo systeemi ei varmaan sovi kaikille.
[/quote]
Niin ja kerran eräs perheenäiti kertoi, ettei hänen tyttärensä kaveri saa tulla heille kylään, jottei heidän tarvitse ottaa hänen tytärtään "vastavierailulle" :( surettaa. Nainen sanoi, että ei hänen tyttärensä tarvitse mennä kaverille, mutta kyllä kaveri saa tulla heille, kun tyttö kuitenkin haluaa viettää aikaa kaverin kanssa.

Vierailija
37/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on meillä ruoka-aikaan, saa ruokaa. Jos on iso lössi niin sitten patistan kotiin  mutta kyllä 1-3 lasta lisää ruokailuun ei mun taloutta kaada. Sama homma, meidän lapset syö ajoittain myös samoilla kavereilla ketkä meilläkin syö. 

Vierailija
38/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:48"]

Jos on meillä ruoka-aikaan, saa ruokaa. Jos on iso lössi niin sitten patistan kotiin  mutta kyllä 1-3 lasta lisää ruokailuun ei mun taloutta kaada. Sama homma, meidän lapset syö ajoittain myös samoilla kavereilla ketkä meilläkin syö. 

[/quote]

Eli on alettava ostamaan tavanomaisen kuuden pihvin lisäksi kolme lisää...en tiedä.

Vierailija
39/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus äärimmäisestä pihiydestä oli lapsen koulukaveri, jonk pihalla lapset hyppelivät trampoliinilla. Tämä äiti kerran oikein vartavasten valitti, että heidän mehuaan juodaan. Se oli tollasta tyypillistä funlight kamaa. Ostin pari kertaa omalle lapselle pullon mukaan, mutta vähitellen se yhteydenpito lakkasi. - Että semmosia vesilasi-välimäkiä.

Vierailija
40/60 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä erittäin törkeää porukkaa, mulla ei ois ikinä sydäntä jättää toisen lasta yksin toiseen huoneeseen! Aina kun mua kohdeltiin pienenä noin, niin otin asian lähinnä huvittavana. Vielä ollessani lukiossa kaverini perhe huuteli häntä syömään, kysymättä että maistuisko mullekkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän