Päätimme miehen ja lasten kanssa, ettei tehdä mitään jouluruokia
Miksi pitäisi syödä samaa kuin kaikki muutkin? Lapset on aikuisia opiskelijoita ja päättävät arkisin omista ruuistaan, eivätkä he erityisemmin ole koskaan välittäneet edes piparkakuista tai tortuista. Suklaan kohdalla teemme poikkeuksen, mutta senkin teemme itse, raakasuklaata (esikoinen on maitoallerginen, minä soija-allerginen). Kaupasta saa mies ostaa palan kinkkkua, jos haluaa, mutta syömme muuten jotain hyvää ruokaa, mutta jotain muuta. Jos lohen joku juoluruuaksi mieltää, niin sitä varmaan laitamme kuitenkin. Mutta kuten arkenakin, ei montaa sorttia ruokaa samalla kertaa, vaan ruoka kerrallaan.
Kommentit (12)
Me ollaan syöty näin jo ehkä 15 vuotta, kannatan:)
Hyvin toki syödään. Ja meilläkin "lapset" opiskelijoita.
Joulusta kannattaa ehdottomasti semmoinen mistä itse tykkää. Ei mitään pakko-syödä-viis-kiloa-laatikoita.. jos ei kerta maistu.
Mielestäni ihmiset saavat viettää joulunsa niinkuin se heidän perheelleen parhaiten sopii.
Meillä sama. Ostetaan molempien herkkuja, eikä ne välttämättä liity jouluun mitenkään. Kinkku taitaa olla ainoa jouluun liittyvä "herkku". Ollaan miehen kanssa kahdestaan, ei lapsia.
Tosin ajattelin luumurahkaa tehdä tänä jouluna, luumuhan mielletään jouluun.
Minä ajattelin ostaa jouluksi pizzaa, kitchen joy-pakasteaterioita, lasagnea ja pari jättipussia irtokarkkeja.
Sitten ostan yhden kauden jostain uudesta tv-sarjasta jota en ole vielä nähnyt. Siinä minun joulu.
Meillä on myös näin, vaikka lapsi on vasta koululainen. Ei tule edes kinkkua.
Me taas luultavasti syödään pelkkää joulukinkkua pitkin yötä koko perheen voimin. Ei mitään hienoja kattauksia vaan kinkkua, sinappia ja kylmää maitoa. :D
Ja sitten nuuhkimme toistemme raakasuklaapieruja tuntiessamme ylemmyyttä tavallisia jouluruokia suuhun mättävää rahvasta kohtaan...
En ole koskaan tajunnut kinkun ideaa. Kuivaa ja pahanmakuista lihaa. Siihen hintaan saa muutaman kilon marmoroitua härän sisäfilettä, tai vaikka kunnon riistapaistin. Mutta toppahousut ostaa sian persettä...
Joku kunnon sian kylki olisi huomattavasti parempaa, jos sikaa haluaa.
Mutta kukin tavallaan.
Aha.