Pankin vaihto??
Olen saanut jo monesti nordeasta ihan naurettavaa palvelua ja nyt kyllä tuli mitta täyteen, olen jo aijemmin halunnut vaihtaa pankkia mutta mukavuussyistä en ole jaksanut. Kun on säästötili, sijoitustili, käyttötili.. Miten se käytännössä menee? Avaanko ensin tilin muualle ja sit ilmotan nordealle? Varmaan täytyy ilmottaa jokapaikkaan uus tilinumero vai saako sen automaattisesti jotenki että rahat menee uudelle tilille?
Kommentit (52)
No tottakai lainat kannattaa sitten kilpailuttaa uudessa pankissa. Tarkkaan kannattaa myös laskea kaikki kuukausimaksut, tilinkäyttömaksut jne.
Lainan kilpailuttaminen tapahtuu siten, että mennään uuteen mahdolliseen pankkiin, kerrotaan että tällä hetkellä meillä on 75 000e lainaa, jossa prosentit ja marginaalit ovat tämmöiset, että jos tultaisiin teidän pankin asiakkaaksi, niin mitä nuo prosentit ja marginaalit olisivat sitten? Ja jos ei miellytä niin suoraan vaan sanoo, että ei se kyllä nyt oikein oleellisesti muuttunut, täytyy miettiä ja sitten mutista itsekseen että onneksi on vielä tuo yksi pankki tuossa käymättä.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai lainat kannattaa sitten kilpailuttaa uudessa pankissa. Tarkkaan kannattaa myös laskea kaikki kuukausimaksut, tilinkäyttömaksut jne.
Lainan kilpailuttaminen tapahtuu siten, että mennään uuteen mahdolliseen pankkiin, kerrotaan että tällä hetkellä meillä on 75 000e lainaa, jossa prosentit ja marginaalit ovat tämmöiset, että jos tultaisiin teidän pankin asiakkaaksi, niin mitä nuo prosentit ja marginaalit olisivat sitten? Ja jos ei miellytä niin suoraan vaan sanoo, että ei se kyllä nyt oikein oleellisesti muuttunut, täytyy miettiä ja sitten mutista itsekseen että onneksi on vielä tuo yksi pankki tuossa käymättä.
Totta kai kannattaa kysya, mutta tarkoitin lahinna sita etta on yleinen harhaluulo ettei asiointia voi siirtaa toiseen pankkiin kuin mihin jattaa lainan.
Vierailija kirjoitti:
Millaista palvelua sait? Olen itse tykännyt Nordean palvelusta. Miksi muut on lähtenyt Nordeasta?
Me emme todellakaan lähde Nordeasta mihinkään. Palvelu on ollut todella hyvää ja nopeaa. Kassa-asioilla emme pankissa käy, talletukset tilille sujuvat automaatilla ja laskut tulevat sähköisessä muodossa. Autolainapäätös tuli puolessa tunnissa kun säästöpankista ilmoitettiin ylimielisesti, että asian käsittely vie heillä vähintään viikon. Tuo, jos mikä on mielestäni ylimielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista palvelua sait? Olen itse tykännyt Nordean palvelusta. Miksi muut on lähtenyt Nordeasta?
Me emme todellakaan lähde Nordeasta mihinkään. Palvelu on ollut todella hyvää ja nopeaa. Kassa-asioilla emme pankissa käy, talletukset tilille sujuvat automaatilla ja laskut tulevat sähköisessä muodossa. Autolainapäätös tuli puolessa tunnissa kun säästöpankista ilmoitettiin ylimielisesti, että asian käsittely vie heillä vähintään viikon. Tuo, jos mikä on mielestäni ylimielistä.Nordea pisti sellasen hinnan lainalle että niiden kannatti klousata diili :o)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me emme todellakaan lähde Nordeasta mihinkään. Palvelu on ollut todella hyvää ja nopeaa. Kassa-asioilla emme pankissa käy, talletukset tilille sujuvat automaatilla ja laskut tulevat sähköisessä muodossa. Autolainapäätös tuli puolessa tunnissa kun säästöpankista ilmoitettiin ylimielisesti, että asian käsittely vie heillä vähintään viikon. Tuo, jos mikä on mielestäni ylimielistä.Nordea pisti sellasen hinnan lainalle että niiden kannatti klousata diili :o)
Oletpa hassunhauska :o)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hassunhauska :o)
Ei nyt kuitenkaan kannata kilpailutusta jattaa valiin. Usein laina-aika on pitkä joten pienellakin korkoprosenttierolla voi paasta tuntipalkoille
Ei tiliä tartte avata uuteen pankkiin etukäteen. Menee vain sinne ja esität virkailijalle, että halua tulle sen pankin asiakkaaksi. Luultavasti sinut ohjataan jonkun toisen virkailija puheille ja siellä kartoitetaan, mitä palveluja tarvitset, onko lainoja jne. Sitten laaditte valtakirjan, jolla valtuutat pankin hoitamaan asian. Aikaa kuluu noin pari päivää. Oletan, että nykyään pankki joko soittaa tai lähettää viesti, kun asia on hoidettu ja kutsuu vielä käymään allekirjoittamaan tilisopimukset, tilaamaan pankkikortin ja pankkitunnukset verkkopankkia varten.
Mä oon ollu Nordeaan tyytyväinen. Hyvin harvoin siellä konttorissa tarvii käydä, lähinnä silloin kun säädetään asuntolainaan jotain. Jos olisi tarve tallettaa käteistä, niin tallettaisin vaikka S-Pankin tilille Alepan kassalla. S-Pankissa on tili, koska ollaan jäseniä useammassa osuuskaupassa. Sijoitukset on FIMin peruja S-Pankissa, mutta ne aion siirtää Nordeaan, koska Nordeassa on todella edulliset välityspalkkiot. Kakkosasuntoonkin saatiin lainaa Nordeasta tosi halvalla, joten Nordean kanssa ollaan vielä pitkään naimisissa näiden lainojen kanssa. Mutta ihan tyytyväisiä asiakkaita ollaan. Konttoriasiointia kun on, niin varataan aika omalta palveluneuvojalta, ei ole vaikeaa eikä tarvii jonotella.
2006 vaihdoin Osuuspankin asiakkaaksi ja hyvin on palvelu pelannut. Lainaa on saanut jne.
Nordeassa ei saa edes palvelua, samaa v*ttuilua mitä saa jo kun menee vaikka grillille väärät
verkkarit päällä. Meillä Nordea on hukannut uuden pankin valtakirjan ja sen takia prosessi jäissä. Yrittää loppuun saakka lypsää asiakkuudesta kaikki irti. Naurettavaa toimintaa. Valvooko kukaan näitä tahoja? Eli siis pankkeja? Mihin tai keneen voi olla yhteydessä jos näiden tekemisistä haluaisi valittaa? Suoraan pankkiin niin ne menee roskapostiin tai suoraan paperisilppuriin. Kätevää
Meidän poikien talolaina, on Nordeassa! Vaatisiko uusi pankki, TAAS uudet takaajat? Jäljellä olevalle lainalle?!
Minä suutuin Nordeaan, kun vuokravakuustililtäni oli maksettu, vuokranantajalle 150e! Ilman suostumustani!! Se väitti että huonosti siivottu! Kaksi siivosi, kolmas pesi ikkunat! Kuvat on, laitonta, oli maksaa! Kysyn huomenna kuluttajalautakunnalta, ja itse pankista!!
Laina kannattaa jättää vanhaan pankkiin koska siinä voi olla paremmat ehdot kun mitä saisit uudessa pankissa neuvottelemalla.
Riippunee siitä milloin laina on otettu.