Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko auttaa yritteliästä köyhää?

Vierailija
17.11.2014 |

Minulla ei ole pokkaa kerjätä muilta ihmisiltä vaikka taloustilanteeni onkin kurja. Olen yh ja opiskelija, yritystoimintaakin parilla eri alalla aloittelemassa (ei juuri pääomaa tarvitse aloittaakseen). En ole sossupummi, joskus joutunut asioimaan mutta välttelen viimeiseen asti. Aloitin kirjoittamaan joulutarinakalenteria lapsilleni ja ajattelin että josko sitä myisi muillekin taikka vaihtaisi ruokaan/lahjoihin/lahjakorttiin tms. Olen hyvä kirjoittamaan ja sitten ensi jouluksi aionkin etsiä kirjalle kustantajaa. Kalenteri toimii niin, että joka päivä lähetän tarinan sähköpostitse pdf:nä jonka voit vaikka tulostaa ja lukea lapsille iltasatuna:) Mietin myös jos perustaisi facebookkiin Jouluapu-ryhmän jossa ei olisi näitä "lapsillani ei ole joulua jos muut eivät sitä kustanna" -tyyppejä vaan jouluapua vailla olevia jotka voisivat tarjota jotain vastineeksi, villasukkia tai muita käsitöitä, joulusiivousapua, joululeivonnaisia tai mitä kuka nyt osaakin parhaiten. Silloin autettaviksi valikoituisi tyyppejä jotka eivät halua vain käyttää hyväkseen muiden hyväntahtoisuutta vaan haluaisivat vastavuoroisesti antaa myös jouluiloa auttajalle. Mielipiteitä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon kerjäläisiä tänään.

Vierailija
2/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluapua vailla olevia jotka voisivat tarjota jotain vastineeksi, villasukkia tai muita käsitöitä, joulusiivousapua, joululeivonnaisia tai mitä kuka nyt osaakin parhaiten.

Täh? Mä en ole edes köyhä, mutta ei mulla olisi varaa tehdä käsitöitä vieraille, ne tarvikket nimittäin maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti on kuitenkin kannattavampaa itkeä miten lapset kuolee nälkään, ollaan työttömiä kymmenettä vuotta ja 10 lasta jne. ja apua tarjotaan ovista ja ikkunoista. Ehkä se on joku että auttaja ei saa sitä ylemmyyden tunteen iloa jos ei autettava ole täysin avuttomassa asemassa vaan itse aktiivinen. Tästä ketjusta näkyy, miten passiivinen kerjääminen ja elämänsä kustantaminen muilla ON kannattavaa ja siksi sitä monet tekevät vuosikausia. 

Vierailija
4/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 09:57"]

Ilmeisesti on kuitenkin kannattavampaa itkeä miten lapset kuolee nälkään, ollaan työttömiä kymmenettä vuotta ja 10 lasta jne. ja apua tarjotaan ovista ja ikkunoista. Ehkä se on joku että auttaja ei saa sitä ylemmyyden tunteen iloa jos ei autettava ole täysin avuttomassa asemassa vaan itse aktiivinen. Tästä ketjusta näkyy, miten passiivinen kerjääminen ja elämänsä kustantaminen muilla ON kannattavaa ja siksi sitä monet tekevät vuosikausia. 

[/quote]

Miten tästä ketjusta, jossa on omani mukaan luettuna viisi kommenttia, voi näkyä mistään mitään?

Vierailija
5/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 09:52"]

jouluapua vailla olevia jotka voisivat tarjota jotain vastineeksi, villasukkia tai muita käsitöitä, joulusiivousapua, joululeivonnaisia tai mitä kuka nyt osaakin parhaiten.

Täh? Mä en ole edes köyhä, mutta ei mulla olisi varaa tehdä käsitöitä vieraille, ne tarvikket nimittäin maksaa.

[/quote]

No ei välttämättä maksa. Moni tekee ihan kierrätysmateriaaleista ja jos on harrastanut käsitöitä niin materiaaleja löytyy varmaan jo valmiina nurkista. Ymmärrän ap:ta, kaunis ajatus että jouluilo on kaksisuuntaista eikä vaan odotella käsi ojossa almuja.

Vierailija
6/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri se. Kun joku valittaa että rahat loppu eikä kykene mitenkään auttamaan itseään ja lapsiaan niin heti tulee tyyppejä tarjoamaan jouluapua ja moni on ilmoittanut osallistuneensa johonkin jouluapukeräykseen. Kun taas tällainen ketju jossa ei olla avuttomia ja kyvyttömiä vaan pelkästään vähävaraisia ei herätä kiinnostusta.

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 09:57"]

[/quote]

Miten tästä ketjusta, jossa on omani mukaan luettuna viisi kommenttia, voi näkyä mistään mitään?

[/quote]

Vierailija
7/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ajatus tuo joulukalenteritarina.

Vierailija
8/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ideoita. Puuhakkaita ihmisiä löytyy kyllä, löydät heitä varmasti.

Vierailija
9/10 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellut tuota samaa, että löytäisi sen todella apua tarvitsevan perheen/henkilön? Aiotko laittaa johonkin ryhmän, yht.tietoja jottei idea häviä. Esim. tänne? Tuohon vielä että voihan sitä hoitaa perheen lapsia, lemmikeitä, kotia tarvittaessa jos ei tuota sukkaa yms. saa/voi tehdä :)

Vierailija
10/10 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän