Mun elämä itkettää
Oon epäonnistunut luuseri. Ei koulutusta, ei parisuhdetta tai edes kunnon ihmissuhteita. Ei lapsia tai töitä. Nuorena olin suosittu, mulla oli paljon kavereita varsinkin yläasteella. Luokka nauroin mun jutuille aina, olin se keskipiste aina. Poltettiin tupakkaa salaa ja ryypättiin. Sekoiltiin poikien kanssa. Ennen 18-vuotis synttäreitäni olin ollut jo sängyssä 5 jätkän kanssa. Musta paljon ton ikäiseltä. Lukion jätin lesken koska ei kiinnostanut. Kavereiden kanssa mielummin yömyöhään ulkona ja pidettiin hauskaa. Ajan kanssa kaverit katosi, hankki töitä ja koulutuksen. Parisuhteen ja lapsia. Uusia ystäviä ja minä jäin. Olen nyt aikuisena jäänyt yksin. Oma syynihän tämä on. On mulla pari kaveria ja yksi ystävä. Tavataan kerran pari kuussa. Aloitin juuri aikuisopiskelijana jotta saisin ammatin ja mahdollisesti töitä enkä olisi säälittävä paska. Toivottavasti suunta vain eteenpäin...
Kommentit (3)
No hei, sun tarina on se, että aikuistuit vähän liian myöhään. Kun juna jo meni, sinä vasta kävelit pysäkille niin sanoakseni. Mutta, olet varmasti vielä aika nuori. Alat nyt tehdä sen, mitä muut tekivät jo, eli mieti mitä elämältä haluat, siis aikuisen elämältä. Millä tavoin haluat kouluttautua ja elättää itsesi? Mitkä ovat vahvuutesi ja mitkä heikkoutesi? Missä asioissa pystyt kehittymään jos tahdot, ja missä sitten et, vaikka tahtoisit? Mieti näitä, ja opiskele! Se on ensimmäinen tavoite. Toinen tavoite on työpaikka. Yritä saada työkokemusta mieleiseltä alalta, ja jos ei löydy mitään mielenkiinnon kohdeta, yritä edes kouluttautua/hankkia töitä sellaiselta alalta joka ei tunnu ihan karmealta/raskaalta ja josta saisi suht hyvin palkkaa. Koska se hyvä palkka kompensoi sitä, jos duunit joskus tuntuu ikäviltä. Mielummin niin, kuin että työ ei kiinnosta, ja saat vielä paskaa palkaakin kaupan päälle!
Älä jää bilettämisvaiheeseen, susta tulee vain lähiön kapakkaruusu, jos et osaa päästää teinibiletysvaiheesta irti. Mieti, millä muullatavoin saisit esim. kivoja kontakteja ja ihmissuhteita kuin vain sieltä baarin/biletyksen kautta. Sillä usein ne jotka tykkäävät bilettää ovat niitä ihmisiä, jotka oikeasti tykkäävät vain siitä, että kohtaavat ihmisiä ja tykkäävät olla ihmisten kanssa tekemisissä. Hanki vaikka harrastus, jossa on paljon iloisia ihmisiä ympärillä! Aloita vaikkapa vapaaehtoistyö festareiden järkkärinä, tai löytöeläintalossa jne.
Eli muutos lähtee siitä, että alat toimia sen mukaan, että saisit muutosta elämääsi. Treffaa miehiä, hanki uusia harrastuksia, opiskele ja hae töitä, muuta paikkakuntaa! Sillä tavalla ne sun kavereidesi elämäkin on alkanut muuttua. Mieti ennenkaikkea mitä sinä itse haluat elämältäsi, eikä niin että teet asioita vain siksi, että muutkin tekevät.
Karma is a bitch.
Tsemppiä!