Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratkaisu inttitasa-arvoon: Naisten pakollinen talouskoulu

Vierailija
16.11.2014 |

En oikein ymmärrä tällä ja muilla foorumeilla vellonutta keskustelua tasa-arvon ongelmista, joista yhtenä nähdään misten intti. Näin itse intin käyneenä alikkina keksin loistoratkaisun tähän: 

Miehille kuuluu intti tai sivari, naisille talouskoulu. Siellä opitaan kodinhoitoa kuten kodin puhtaanapito ja ruuanlaitto, sopiva käytös (intissäkin näet yhä painotetaan moista niin miksei naisillekin) sekä järkevä taloudenhoito raha-asioissa. 

Kyllä joka naiselta lohkeaa puoli vuotta tuollaiseen perusopintojen ja lukion/ amiksen jälkeen kun miehillä on oma koitoksensa. Sitäpaitsi talouskoulu sopii naisille vahvistamaan heille sopivia ominaisuuksia. Olen tavannut hyvinkin holtittomia sekä ihme kyllä uusavuttomia pissiksiä typyköissä jotka iältään luetaan täysikäisiin mutta eivät sitä kyllä tosiaankaan ole. 

Talouskoulu olisi oikea "naisten koulu", siinä kuin intti "miesten koulu". Ja jotkut naiset saattaisivat jopa nauttakin tuosta, kuten miehet armeijasta.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"] Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä. [/quote] Ei ole ei, mutta ihan perstuntumalta voisin väittää, että kyllä useampi mies silittää itse kauluspaitansa kuin nainen vaihtaa talvirenkaansa. [/quote] Kuinkahan suuressa osassa nainen tiskaa tai vaikka imuroi miestä useammin?

[/quote]

Vaikea sanoa, onkohan tuota tutkittukaan. Sen sijaan se on tutkittua tietoa, että mies tekee parisuhteessa 8.5 tuntia enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin naiskumppaninsa. Eli ei emäntä sen tiskiharjan kanssa kovin paljoa ainakaan huhki.

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/04/07/miehet-painavat-toita-niska-limassa-naiset-eivat/20104864/139

Vierailija
2/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:03"]

Talouskoulun tilalta Lotta Svärd-tyylinen koulutus jossa naiset jaetaan jaostoihin oman osaamisen ja kiinnostuksen mukaan, muonitus, lääkintä,kenttätyö jne.jne. Kyllä minä ainakin olisin tuollaiseen valmis menemään ihan jo kunnianosoituksena isoäidilleni.

[/quote]

Ja näitä koulutuksiako ei siviilipalvelus tai puolustusvoimien asepalvelus tarjoa?

[/quote]

No tarjoaako, naisille, pakollisena?

[/quote]

Ei pakollisena, tarjoaa kyllä, mutta tuo Lotta Svärd-kommentoija sanoi olevansa valmis suorittamaan isoäitinsä muistoksi palveluksen, joka hänen mielestäni olisi mahdollista suorittaa ilman erillistä naisjärjestöä.

[/quote]

No eipä terveydentilani vapaaehtoiseen asepalvelukseen olisi riittänyt (nyt olen sinne jo yli-ikäinen) mutta vaikka muonitus ja lääkintäkoulutukseen tms.riittäisi kyllä.

[/quote]

Siviilipalvelus ei sitten käynyt mielessä? Edes koulutusjakson verran, että olisit käynyt mm. ensiavun ja väestönsuojelun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sama itku. Kyllä tässä on jo usko miehiin menny.

Vierailija
4/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt melkein kuka tahansa taipuu tiukan paikan tullen keittämään perunoita ja kyhäämään soosia, mutta talonrakennustekniikka on asia, jota naisten tulisi opiskella, kun miehet ovat intissä!

Vierailija
5/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ollut nerokkaalla tuulella. Tuota talouskoulua on ehdotettu tuhannet kerrat ennenkin, mutta miten se korvaa mielestäsi asevelvollisuuden? Eikö tämä talouskoulu tulisi laittaa silloin myös vaihtoehdoksi pojille? Varmaan nykysukupolvesta moni mieluummin oppisikin tuunaamaan omat vaatteensa, kuin menisi metsäleirille.

Vierailija
6/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:53"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:49"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:38"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:36"] Voi vaimoparkoja kun ukot eivät osaa edes kauluspaitaansa silittää. [/quote] No se onkin naisten homma. [/quote] Ehkä silloin 50-luvulla. Jos meillä mies haluaa silitetyn kauluspaidan niin herra joutuu silittämään ihan itse. Onneksi hän ei olekaan niin uusavuton  kuin 90 prosenttia tapaamistani miehistä. [/quote] No entä jos rouva haluaa vaikkapa autoonsa talvirenkaat? Vaihdetaanko itse vai laitetaanko mies asialle? [/quote] Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä. [/quote] No ei kai siinä sitten, teillä hommat toimii ja hyvä niin. Valitettavasti jokaisessa suhteessa näin ei ole. [/quote] Monissa suhteissa miesten hommat tekee mies ja ne ns. naisten hommat tehdään puoliksi. Sen olen huomannut, sitä vain pidetään automaationa eikä siihen kiinnitetä mitään huomiota. Toki näillä foorumeilla ketään ei myönnä tätä, mutta tälläistä näkee jatkuvasti. [/quote] KUKAAN!! [/quote] Joku pilkunnussija taas eksynyt paikalle, yritä nyt äikkäope ottaa edes sunnuntaina rennommin. Pääset viilaamaan pilkkua taas huomenna. [/quote] Olisinkin äikän ope. En ole. Tuo sana vaan on ärsyttävä!

[/quote]

Tulin vain jatkamaan eeppistä lainauspyramidia. Mammat voisi ampua itsensä vaikka kuuhun.

Vierailija
7/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:53"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:49"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:38"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:36"] Voi vaimoparkoja kun ukot eivät osaa edes kauluspaitaansa silittää. [/quote] No se onkin naisten homma. [/quote] Ehkä silloin 50-luvulla. Jos meillä mies haluaa silitetyn kauluspaidan niin herra joutuu silittämään ihan itse. Onneksi hän ei olekaan niin uusavuton  kuin 90 prosenttia tapaamistani miehistä. [/quote] No entä jos rouva haluaa vaikkapa autoonsa talvirenkaat? Vaihdetaanko itse vai laitetaanko mies asialle? [/quote] Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä. [/quote] No ei kai siinä sitten, teillä hommat toimii ja hyvä niin. Valitettavasti jokaisessa suhteessa näin ei ole. [/quote] Monissa suhteissa miesten hommat tekee mies ja ne ns. naisten hommat tehdään puoliksi. Sen olen huomannut, sitä vain pidetään automaationa eikä siihen kiinnitetä mitään huomiota. Toki näillä foorumeilla ketään ei myönnä tätä, mutta tälläistä näkee jatkuvasti. [/quote] KUKAAN!! [/quote] Joku pilkunnussija taas eksynyt paikalle, yritä nyt äikkäope ottaa edes sunnuntaina rennommin. Pääset viilaamaan pilkkua taas huomenna. [/quote] Olisinkin äikän ope. En ole. Tuo sana vaan on ärsyttävä!

[/quote]

Tulin vain jatkamaan eeppistä lainauspyramidia. Mammat voisi ampua itsensä vaikka kuuhun.

[/quote]

Hanki elämä.

Vierailija
8/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa liikaa hyötyyn nähden. Onhan nykyään siviilipalvelus mahdollisuus, niin en näe tilausta kotitalouskoululle, joka olisi nimenomaan naisille suunnattu. Ei se mitään tasa-arvoa ole, jos sukupuolen mukaan jaettaisiin toiset siviilipalvelukseen tai toiset armeijaan.

Vierailija
9/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai sitten luovutaan koko pakkoarmeijapelleilystä ja liitytään Natoon niin kuin kaikki muutkin järkimaat.

Vierailija
10/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Ainoa tasa-arvoinen ratkaisu olisi sukupuolesta riippumaton asevelvollisuus.

Vierailija
11/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä pitäisi olla enemmän painotusta haavoittuneiden miesten hoivaamiseen, miten annetaan ensiapua ja muuta. Heitähän sieltä eturintamalta sodan syttyessä tulee isoja määriä. Ja halukkaat toki saavat sotia miesten rinnalla, jos haluavat niitä kauheuksia nähdä eturintamalla, suosittelen naisia säästämään yhden luodin aina ja tappaamaan itsensä jos meinaavat joutua vangeiksi, meinaan kohtalo on varmasti karmiva.

Vierailija
12/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:32"]

En kannata. Ainoa tasa-arvoinen ratkaisu olisi sukupuolesta riippumaton asevelvollisuus.

[/quote]

Tai siitä luopuminen.

Vierailija
13/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vitun talouskoulu :D reps ja kops

Vierailija
14/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä ainakaan mihinkään helvetin marttakouluun halua. 50-luvullako tässä eletäänkin??

terv. yksi, joka poistaisi koko asevelvollisuuden

Niin ja mitä nyt lähipiirin miehiä katsoo niin heille tosiaan tulisi marttakoulu tarpeeseen. Voi vaimoparkoja kun ukot eivät osaa edes kauluspaitaansa silittää.

Vierailija
15/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:36"]

Emmä ainakaan mihinkään helvetin marttakouluun halua. 50-luvullako tässä eletäänkin??

terv. yksi, joka poistaisi koko asevelvollisuuden

Niin ja mitä nyt lähipiirin miehiä katsoo niin heille tosiaan tulisi marttakoulu tarpeeseen. Voi vaimoparkoja kun ukot eivät osaa edes kauluspaitaansa silittää.

[/quote]

Mun exä ei osannu keittää pottuja :D

Vierailija
16/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten talouskoulu liittyy maanpuolustukseen??

Vierailija
17/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:32"]

[/quote]

Tai siitä luopuminen.

[/quote]

Mieluummin ei. Koko ikäluokalle pakollinen palvelus, jossa voisi omien toivomusten, taipumusten tai esim. pohjakoulutuksen perusteella suuntautua erilaisiin tehtäviin olisi oikeasti se paras vaihtoehto. Perinteinen aseellinen palvelus eri aselajeineen säilyisi, mutta sen rinnalle otettaisiin erilaisia mm. kriisitilanteissa toimimiseen liittyviä tehtäviä lääkintähuollosta alkaen.

Vierailija
18/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se ei vissiin riitä, että nainen uhraa vuosia työelämästään kun hoitaa lapsiaan, yhtä tai useita, kotosalla? Vastaa miesten partioleikkejä varsin hyvin.

Vierailija
19/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:42"]Sehän se ei vissiin riitä, että nainen uhraa vuosia työelämästään kun hoitaa lapsiaan, yhtä tai useita, kotosalla? Vastaa miesten partioleikkejä varsin hyvin.
[/quote]

Niin ja naiset pakotetaan vankilan uhalla tekemään lapsi 18-29v iässä jne? Vittu että sinun kaltaiset ihmiset on typeriä kun eivät näe eroa vapaavalintaisen biologisen ominaisuuden ja pakotetun palvelun väliltä :)

Vierailija
20/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:31"]

Niin, tai sitten luovutaan koko pakkoarmeijapelleilystä ja liitytään Natoon niin kuin kaikki muutkin järkimaat.

[/quote]

Ei Nato-jäsenyys tarkoita armeijasta luopumista, vaan Natossakin jokainen maa vastaa ensisijaisesti oman maansa puolustuksesta. Mitä eroa nykytilanteeseen Nato-jäsenyys mielestäsi siis toisi?