Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kädet ja jalat puutuu, missä vika?

Vierailija
16.11.2014 |

Osaakohan kukaan sanoa, mistä johtuu kun kädet puutuu (pistelee) ja jaloissa sama tunne välillä.. viime päivinä oireet lisääntyneet. Yöllä välillä herään siihen kun kädet ihan puutuneet vaikka en ole nukkunut käsien päällä!

Tiedän että minulla on selässä alhaalla 3 ja 4 nikama painunut kasaan, mutta se ei selitä käsien puutumista.

Nikamien painauma on todettu noin 15 vuotta sitten.

Issian oiretta ollut myös ja välillä vihlaisee pelkästään nilkkaan, niin että vihlaisu ei tunnu muussa kuin nilkassa, ei siis reidessä eikä sääressä vaan pelkässä nilkassa?? Onko se edes issias oiretta..? Alaselkä kipuillut myös viikon aikana aika lailla..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen verenpaine? Kilpirauhasongelmia? Munuaisongelmia? Verenkierto muuten? Onko turvotuksia?

Vierailija
2/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kädet puutuilevat jos niskat ovat tosi pahasti jumissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska-hartia-jumista mulla on puutunut käsi ja jalka ja osa naamastakin. Luulin jo että on kasvohalvaus tulossa tai kasvain päässä mutta oli vaan hartiat jumissa. Hierojalla käynti auttoi.

Vierailija
4/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös jos niska jumissa voi puutua kasvot, kädet ja jalatkin.

Vierailija
5/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine tänään 128/83 eli normaali eikä turvotusta ja kilpirauhasen kokeet tehty vuosi sitten ja oli ok.

Vierailija
6/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms?

Vierailija
7/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kilpirauhasongelmat aiheuttaa puutumista? 

Vierailija
8/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö luin että puuttuu, ajattelin että mitenhän ko. ap ei sitä itse tiedä jos on omista raajoista kyse. Puutumiseen vastaan että neurologille pitäisi mennä.

Vierailija
9/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms?

Vierailija
10/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että kropan emäksisyys on epätasapainossa. Sekoita veteen hiukan suolaa ja sitruunanmehua ja juo useampia päiviä. Jos ei vaikutusta, lääkäriin.  

Vierailija
11/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:18"]

Osaakohan kukaan sanoa, mistä johtuu kun kädet puutuu (pistelee) ja jaloissa sama tunne välillä.. viime päivinä oireet lisääntyneet. Yöllä välillä herään siihen kun kädet ihan puutuneet vaikka en ole nukkunut käsien päällä!

Tiedän että minulla on selässä alhaalla 3 ja 4 nikama painunut kasaan, mutta se ei selitä käsien puutumista.

Nikamien painauma on todettu noin 15 vuotta sitten.

Issian oiretta ollut myös ja välillä vihlaisee pelkästään nilkkaan, niin että vihlaisu ei tunnu muussa kuin nilkassa, ei siis reidessä eikä sääressä vaan pelkässä nilkassa?? Onko se edes issias oiretta..? Alaselkä kipuillut myös viikon aikana aika lailla..

[/quote]

Mulla sama ongelma, usein yöllä nukahtaessa havahdun kun kädet on ihan puutuneet. Mulla kyllä on aika paha niskajumi vaikka käyn säännöllisesti hierojalla.

Vierailija
12/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä..

Joku mainitsi MS taudin.. itse olen sitä epäillyt muutaman kerran kun ihme oireita ollut aina välillä, mm silmän takana ollut kipua, johon lääkäri ei osannut sanoa mitään, huimausta (pientä) ollut..

Jotenkin tuntuu että lääkärit ei ota oireitani tosissaan kun menee vastaanotolle.. Tuntuu kuin ne luulee että haluan vain sairaslomaa eikä minua oteta vakavasti.. olen melkein 40v..

Vierailija
13/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:45"]

Voiko kilpirauhasongelmat aiheuttaa puutumista? 

[/quote]

Voi, jos syke ja verenpaine laskevat vajaatoiminnalla liian alhaisiksi. Veri ei kierrä eikä happi kulje. 

Vierailija
14/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihon kutinasta olen kärsinyt pitkään.. ataraxia saanut siihen.

-Ap

Vierailija
15/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumin puute

Vierailija
16/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:21"]Magnesiumin puute
[/quote]

Lisäänpä vielä et mulla jossain vaiheessa puutui kauhean helposti raajat. Magnesiumlisä poisti sen vaivan.

Vierailija
17/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista:)

Vierailija
18/22 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermovaurio?

Vierailija
19/22 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jos jonkinlaista puutumis ja kipuoiretta nyt syksyllä käsiin ja jalkoihin. Oli borrelia!!

Vierailija
20/22 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskias? Mistä ja miten puutuu?