Kaunis Pieni Elämä blogisti muuttaa Ranskassa toiseen asuntoon
En vain voi olla ajattelematta pinnallisesti, että edellinen asunto (luultavimmin bloggarin vanhempien sijoituskämppä siis) ei vain sopinut heidän tyyliinsä ja siksi sisäkuvia ei tullut (muuta kuin lähikuvia, joista ei saa mitään selvyyttä itse asunnosta). Ja siksi blogi (suuri tulonlähde nettikaupalleen) uhkasi käydä yksipuoliseksi maisemakuvineen. Nyt veikkaan, että saamme taas ihastella sisäkuvia ja sisustusta...kunnes syksyllä muuttavat Suomen kotiinsa.
Kommentit (30)
Ihan sama. Mä käyn siellä blogissa vain joskus kun täällä sitä mainostetaan mutta muuten se ei varsinaisesti ole mulle kiinnostava. Oman kodin sisustaminen ja itselle vaatteiden ostelu on paljon mielekkäämpää kuin vieraiden ihmisten kuvien pällisteleminen.
Blogi suuri tulonlähde nettikaupalle? Tuskin sitä kauppaa blogituotoilla rahoitetaan. Eiköhän kyse ole enemmänkin markkinoinnista ja mainonnasta, kuten firmojen nettisivut yleensäkin.
Niin, suuri tulolähde toki tarkoittaa sitä, että blogin kautta tulee nettikauppaan kymmeniä tuhansia klikkauksia. Markkinointia.
KPE-blogi on olemassa vain nettikaupan markkinointia varten. Se että blogi oli ensin, kertoo vain suunnitelmallisuudesta. Tehdään ensin blogi jossa esitellään kauniita esineitä. Tulee kyselyä mistä ostit jne. Sitten on saatu firma pystyyn ja luotu blogille vakiintuneet lukijat. Ja kappas, on olemassa ilmainen ja kätevä markkinointiväylä omalle yritykselle. Ja tästä kertoo sekin, että blogisti ei kerro mainostamistaan blogissa erikseen, tuohan on laitonta jos firma ei ole blogin "omistaja".
Samaa mieltä, ap. Ja hyvä niin. Blogilla oli oma tunnelmansa, ja luulin, että se jatkuisi samana Ranskassakin, mutta "ranskalaisuudella" höystettynä. Minulla oli jopa tietynlainen mielikuva, mitä blogilta odotin, kun muuttivat Ranskaan :D Tilalle tulikin turistikuvablogi, ja kieltämättä en ole jaksanut enää edes klikata sinne.
Toivottavasti muuton myötä tunnelma palaa vähän samankaltaiseksi kuin aiemmin...
Ehkä tosissaan tajusi, että blogista lähti idea, kun ei kenties rumaa (?) asuntoa nyt voinutkaan kuvata. Heidänhän piti asua siellä vuosi. Muuttavatkohan ihan vain tunnelmasyistä, jotta saadaan lisäpotkua niin blogiin kuin kauppaankin? Ainakaan rahasta ei ole pulaa, kun on varaa jättää iso omakotitalo tyhjilleen Suomeen, vanhempien tai jonkun sukulaisen kämppä ei nyt sopinutkaan ja nyt menevät vuokralle (?) johonkin toiseen. Sen kämpän sisustuskuvia nyt odotellessa......vai jatkuuko maisematuristiblogina.......
Onpa täällä negatiivista porukkaa :). Kuvitelkaapa tilanne: Pidät itse blogia, johon kuvaat askarteluja, tuunauksia ja lapsille tekemiäsi juttuja. Sitten muutat vuodeksi Ranskaan, joka on mielestäsi ihana paikka. Tiedät, että siellä olo aika on rajallinen ja haluat nähdä ja kokea mahdollisimman paljon. Matkustelet lähialueilla, käyt kaupoissa ja viihteellä, olet innoissasi kokemastasi. Miten toimit blogisi suhteen?
A) nautit ainutkertaisesta vuodestasi ja kuvaat blogiisi kaikkea sitä ihanaa, josta olet innoissasi ja mitä olet nähnyt
B) lopetat uusien paikkojen tutkimisen, matkustelun ja kaiken kokemisen ja nyhjötät sisällä askartelemassa, että saat blogiisi tismalleen samanlaisia kuvia kuin aiemminkin
C) lopetat blogisi päivittämisen kokonaan, sillä uskot, että yksikään, yksikään lukijasi ei ole kiinnostunut näkemään, mitä ihana ja ainutlaatuinen vuotesi uudessa maassa ja kulttuurissa pitää sisällään
Kun mungo matkustelee, valitetaan, kun blogikuvat ovat aina samanlaisia minäminäminä-kuvia, eikä matkakohteen paikallisuus näy kuvissa. Kun Anne kuvaa matkakohteen maisemia, valitetaan, että kuvat ovat erilaisia kuin ennen ;).
Tottakai perhe nauttii vuodestaan Ranskassa ja blogi päivittyy siinä heidän elämänsä sivussa. Hulluahan se olisi, jos noin upean tilaisuuden elää ja kokea jättäisi käyttämättä ja istuisi päivät pitkät maalaamassa nukkekodin kalusteita muun perheen mennessä ja nauttiessa, kunhan vain vieraille ihmisille ei tule paha mieli.
Luin joskus, mutta on aivan liian ruusuinen mun makuun. Onneksi voi valita mitä lukee.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 11:28"]
Kun mungo matkustelee, valitetaan, kun blogikuvat ovat aina samanlaisia minäminäminä-kuvia, eikä matkakohteen paikallisuus näy kuvissa. Kun Anne kuvaa matkakohteen maisemia, valitetaan, että kuvat ovat erilaisia kuin ennen ;). Tottakai perhe nauttii vuodestaan Ranskassa ja blogi päivittyy siinä heidän elämänsä sivussa. Hulluahan se olisi, jos noin upean tilaisuuden elää ja kokea jättäisi käyttämättä ja istuisi päivät pitkät maalaamassa nukkekodin kalusteita muun perheen mennessä ja nauttiessa, kunhan vain vieraille ihmisille ei tule paha mieli.
[/quote]
En tiedä, onko varsinaisesti kyse valittamisesta? Ei ainakaan minun kohdallani. Outoa, ettei mistään asiasta saa keskustella ilman että oletetaan joksikin mielensäpahoittajaksi.
Mungo ja KPE ovat kuitenkin kaksi hyvin erilaista blogia. Mungo bloggaa Rantapallolle, joten sen periaatteessa kuuluisikin olla matkailublogi; ja ymmärtääkseni matkailu on alusta alkaen ollut tärkeä osa blogin sisältöä? (En tunne blogia juuri ollenkaan, joten en tiedä varmaksi.) Veikkaan kuitenkin, että suurin osa KPE:n vakioyleisöstä kiinnostui blogista ihan eri syistä. Aina olen tykännyt KPE:n matkapostauksista, kun niitä on silloin tällöin ollut, mutta siinä vaiheessa kun maisemakuvista tuli valtaosa blogin sisällöstä, blogi muuttui minun näkökulmastani tylsäksi. Muiden ihmisten matkaräpsyt ovat harvemmin niin mielenkiintoisia, että niitä jaksaisi innosta piukeana selata jatkuvasti läpi.
Aina kun jokin blogi muuttaa suuntaa, alkuperäinen yleisö (tai merkittävä osa siitä) pettyy, ja osa siitä jää kelkasta pois. Se on ihan luonnollista. Joskus blogille löytyy sitäkin enemmän uutta yleisöä, joskus ei. Itse kuitenkin toivon, että KPE palaisi vielä sellaiseksi, josta minä tykkäsin, kunhan kaikki tasaantuu. Tämä on varmasti ollut perheelle jännittävää aikaa, eikä kukaan tietenkään odota, että Ranskassa pitäisi kyyhöttää neljän seinän sisällä maalaamassa nukkekodin kalusteita. Absurdi ajatus.
Ai nytkö ne on kuitenkin palaamassa Suomeen? Tarkoitushan oli alunperin jäädä Ranskaan pidemmäksikin aikaa (toistaiseksi, ainakin pidempään kuin vuodeksi).
Äkkiäpä se mieli muuttuu.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:22"]
Kaikki negatiivinen kirjoittelu kielletty. Heti poistetaan ketju täältä. Annea saa vain ylistää!
[/quote]
Niinpä. On se niin väärin.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 11:28"]
Kun mungo matkustelee, valitetaan, kun blogikuvat ovat aina samanlaisia minäminäminä-kuvia, eikä matkakohteen paikallisuus näy kuvissa. Kun Anne kuvaa matkakohteen maisemia, valitetaan, että kuvat ovat erilaisia kuin ennen ;). Tottakai perhe nauttii vuodestaan Ranskassa ja blogi päivittyy siinä heidän elämänsä sivussa. Hulluahan se olisi, jos noin upean tilaisuuden elää ja kokea jättäisi käyttämättä ja istuisi päivät pitkät maalaamassa nukkekodin kalusteita muun perheen mennessä ja nauttiessa, kunhan vain vieraille ihmisille ei tule paha mieli.
[/quote]
En tiedä, onko varsinaisesti kyse valittamisesta? Ei ainakaan minun kohdallani. Outoa, ettei mistään asiasta saa keskustella ilman että oletetaan joksikin mielensäpahoittajaksi.
Mungo ja KPE ovat kuitenkin kaksi hyvin erilaista blogia. Mungo bloggaa Rantapallolle, joten sen periaatteessa kuuluisikin olla matkailublogi; ja ymmärtääkseni matkailu on alusta alkaen ollut tärkeä osa blogin sisältöä? (En tunne blogia juuri ollenkaan, joten en tiedä varmaksi.) Veikkaan kuitenkin, että suurin osa KPE:n vakioyleisöstä kiinnostui blogista ihan eri syistä. Aina olen tykännyt KPE:n matkapostauksista, kun niitä on silloin tällöin ollut, mutta siinä vaiheessa kun maisemakuvista tuli valtaosa blogin sisällöstä, blogi muuttui minun näkökulmastani tylsäksi. Muiden ihmisten matkaräpsyt ovat harvemmin niin mielenkiintoisia, että niitä jaksaisi innosta piukeana selata jatkuvasti läpi.
Aina kun jokin blogi muuttaa suuntaa, alkuperäinen yleisö (tai merkittävä osa siitä) pettyy, ja osa siitä jää kelkasta pois. Se on ihan luonnollista. Joskus blogille löytyy sitäkin enemmän uutta yleisöä, joskus ei. Itse kuitenkin toivon, että KPE palaisi vielä sellaiseksi, josta minä tykkäsin, kunhan kaikki tasaantuu. Tämä on varmasti ollut perheelle jännittävää aikaa, eikä kukaan tietenkään odota, että Ranskassa pitäisi kyyhöttää neljän seinän sisällä maalaamassa nukkekodin kalusteita. Absurdi ajatus.
[/quote]
Itse uskon, että blogi palaa entiselleen, kun perhe muuttaa takaisin Suomeen. Tottakai Ranskasta tulee erilaisia kuvia, koska varmasti Annen elämä painottuu siellä eri juttuihin kuin Suomessa. Kotiinpaluun jälkeen näkyy varmasti taas kuvia heidän kodistaan ja kotipuuhailuista, siellähän se arki sitten taas pyörii. Tottakai perhe elää tavallista elämäänsä ja blogi päivittyy sen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:25"]
Ai nytkö ne on kuitenkin palaamassa Suomeen? Tarkoitushan oli alunperin jäädä Ranskaan pidemmäksikin aikaa (toistaiseksi, ainakin pidempään kuin vuodeksi). Äkkiäpä se mieli muuttuu.
[/quote]
Niinhän hän antoi ymmärtää postauksissaan. Kuitenkin hyvin pian kertoi blogin kysymysosiossa, että ovat yhden lukuvuoden. Yksi vuosihan on rajana sille, että kuuluu edelleen Suomen sosiaaliturvan piiriin. On ehkä helpompi olla just se yksi lukuvuosi vain, jäihän heiltä iso talo tavaroineen odottamaan, kaikki kaverit ja läjäpäin sukulaisia. Muuttivat Ranskaan, jossa ei tuttuja ole. Arvasin jo aluperin, että ovat tasan yhden lukuvuoden siellä. Ja aika pian tämän myönsikin kysymysosiossa.
[/quote]
Miksei voinut heti alunperin kertoa, että viettävät Ranskassa vain yhden vuoden? Tätä häneltä kuitenkin moni kysyi, kun kertoi muutostaan. Ihme salailua! Ai niin, mutta kun pitää saada aikaan mahdollisimman paljon kohua ja klikkauksia blogiin.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:25"]
Ai nytkö ne on kuitenkin palaamassa Suomeen? Tarkoitushan oli alunperin jäädä Ranskaan pidemmäksikin aikaa (toistaiseksi, ainakin pidempään kuin vuodeksi). Äkkiäpä se mieli muuttuu.
[/quote]
Niinhän hän antoi ymmärtää postauksissaan. Kuitenkin hyvin pian kertoi blogin kysymysosiossa, että ovat yhden lukuvuoden. Yksi vuosihan on rajana sille, että kuuluu edelleen Suomen sosiaaliturvan piiriin. On ehkä helpompi olla just se yksi lukuvuosi vain, jäihän heiltä iso talo tavaroineen odottamaan, kaikki kaverit ja läjäpäin sukulaisia. Muuttivat Ranskaan, jossa ei tuttuja ole. Arvasin jo aluperin, että ovat tasan yhden lukuvuoden siellä. Ja aika pian tämän myönsikin kysymysosiossa.
up