Kuvissa paremman näköinen kuin luonnossa
Olen kuvauksellinen. Kuvat onnistuvat tosi hyvin. Mutta luonnossa olen tavallisen tallaajan näköinen. Mistähän tällainen kamerasäteily tulee? Olen siis monelle pettymys luonnossa.
Kommentit (18)
Mä näytän yhtä karsealta molemmissa. Olkaa iloisia, kun näytätte edes toisessa hyvältä :)
Lähes kaikilla on tilanne päinvastainen. Olisit onnellinen.
Oletko se 120 kiloinen kaverin tyttis joka ottaa itsestään niin edustavia naamakuvia, ettei tunnistaisi luonnossa samaksi ihmiseksi?
Tunnen aika monta kaltaistasi ihmistä. Opettele ottamaan epäedustavia kuvia.
Kamera rakastaa joitain ihmisiä. Suosittelen, että hakeudut malliksi.
En todellakaan usko, että olet kenellekään pettymys.
Työkaverini oli pitkä, hoikka, vaalea ja kasvoiltaan aika vaatimattoman näköinen nainen. Kaikissa valokuvissa hän oli täydellisen upea. Viehättävät, sirot piirteet ja äärettömän kauniit kasvot.
Olisin iloinen, jos näyttäisi kuvissa yhtä hyvältä kuin hän näytti.
Mä näytän aina kuvissa ihan hirveeltä!!! Vaikka olen luonnossa ja peilistä katsottuna kaunis (myös muiden mielestä kuin itseni :D). Kuvissa näytän ainakin 20 kiloa lihavemmalta, silmät super pieniltä, kulmakarvat vinossa, hymy varsinkin ihan kauhea... Hrrrrr...
En ole 100 kg painava. Mutta kun tuntuu oudolta katsoa jotain ryhmäkuvaa,eikä tunnista itseään. Muutkin kyselee,vaikka olen paikalla, että kuka tuo on? Hymyilenkin kuvissa,vaikka perusilmeeni on totinen. Ap
Mä taas näytän videossa hyvältä. Kuvissa ihan jäätävä livenä hyvän näköinen ja videossa näytän aivan upeelta...
Vinkki: hymyile jatkossa enemmän niin sinut tunnistetaan helpommin. :)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:07"]
Mä näytän aina kuvissa ihan hirveeltä!!! Vaikka olen luonnossa ja peilistä katsottuna kaunis (myös muiden mielestä kuin itseni :D). Kuvissa näytän ainakin 20 kiloa lihavemmalta, silmät super pieniltä, kulmakarvat vinossa, hymy varsinkin ihan kauhea... Hrrrrr...
[/quote]
Se mitä ihminen näkee peilistä on usein ristiriidassa sen kanssa, miltä näyttää oikeasti. Kuva paljastaa paremmin sen, miltä oikeasti näyttää ns. liikenteessä. Ihminen ottaa peilin edessä tietoisesti ilmeen ja pään asennon, jossa kokee olevansa parhaimmillaan. Tästä löytyy useampia tutkimuksia. Puhutaan ns. peili-ilmeestä.
Jokainen varmasti tunnistaa tämän itsessäänkin. Peilin edessä haetaan usein sitä tiettyä juttua, kun laitetaan vaikka tukkaa tai kun otetaan viimeinen tsekkaus, että kaikki on kunnossa ennen bileisiin lähtöä. Se vain sattuu olemaan yksi kapea kuvakulma kokonaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:10"]
Mä taas näytän videossa hyvältä. Kuvissa ihan jäätävä livenä hyvän näköinen ja videossa näytän aivan upeelta...
[/quote]
Näytät videossa upeelta vai hyvältä? Puhuit itses pussiin... Nää on just näitä...
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:07"]
[/quote]
Se mitä ihminen näkee peilistä on usein ristiriidassa sen kanssa, miltä näyttää oikeasti. Kuva paljastaa paremmin sen, miltä oikeasti näyttää ns. liikenteessä. Ihminen ottaa peilin edessä tietoisesti ilmeen ja pään asennon, jossa kokee olevansa parhaimmillaan. Tästä löytyy useampia tutkimuksia. Puhutaan ns. peili-ilmeestä.
Jokainen varmasti tunnistaa tämän itsessäänkin. Peilin edessä haetaan usein sitä tiettyä juttua, kun laitetaan vaikka tukkaa tai kun otetaan viimeinen tsekkaus, että kaikki on kunnossa ennen bileisiin lähtöä. Se vain sattuu olemaan yksi kapea kuvakulma kokonaisuudesta.
[/quote]
Mutta eikö valokuvakin ole? Vielä kapeampi kuvakulma kuin peili. Siinä ei näy mitään liikettä ja valot ja väritkin on erilaisia kun luonnossa. Ja esim. videolla näytän taas paljon enemmän itseltäni kuin kuvissa.
Mullakin tuttu, joka on ap:n vastakohta. Livenä aina yhtä upea. Kuvissa en meinaa tunnistaa häntä. On niissä kuin eri ihminen. Ja hassua kyllä sama pätee jutteluun. Livenä on kiva ja helppo jutella. Puhelimessa juttu ei luista ollenkaan. Oon päätellyt, että tuon ihmisen kanssa kaikki liittyy jotenkin vuorovaikutukseen, elekieleen, katsekontaktiin ja sellaiseen.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:10"]
[/quote]
Näytät videossa upeelta vai hyvältä? Puhuit itses pussiin... Nää on just näitä...
[/quote]
Haha ei taida alapeukuista päätellen mun huumori upota av:lla ;:D
Toisin sanoen ap, kaksiulotteisuus pukee sua. Livenä ihmisen näkee kolmiulotteisena kokonaisuutena, siksipä vaikutelma on jokseenkin erilainen kuin "lättänässä" valokuvassa.
Minulla on täti, joka varsinkin nuoruuskuvissaan on upean näköinen, suorastaan säteilee, mutta luonnossa tavis, luonnossa sisarusten kaunein oli kuvissa vaatimattomimman näköinen. Joissakin ihmisissä on kummaa kuvauksellisuutta.
No mä näytän kanssa kauempaa otetuissa (toisten ottamissa) kuvissa tosi hyvältä ja normaalipainoiselta (!)
MUTTA, joka ikisessä kuva jonka itse otan käsivarren mitan päästä itsestäni, näytän aivan helevetin kamalata. En ymmärrä, mitä tapahtuu..!
Peilistä näytän omasta mielestäni naamasta ihan ok:lta mutta muuten hirveältä läskipossulta (on oikeastikin ylipainoa n. 10 kg)
Ryhmäkuvat yms. onnistuvat aina, osaan kai poseerata ja hymyni on nätti, hymyilen aina kuviin leveästi.
En osaa sanoa. Minulla tilanne on päinvastainen.