Kuvaile vauvakuumetta
Kommentit (39)
Kertokaa nyt velalle, millaista se paljon puhuttu vauvakuume on. Kiinnostaa.
Kaipaa pienen vauvan tunnetta sylissä, sitä koko rumbaa imetyksestä vaatteiden ostoon. Raskauden ihanaa odotusta ja vauvaan syntyvää äitisuhdetta. Voi että.. Miten jaksan odottaa 5 vuotta.
No mulla oli vauvakuume silloin, kun esikoinen oli pieni vauva ja taas nyt, kun kuopus on vauva. Tällä hetkellä se tuntuu siltä, että maailman hirvein ajatus on se, ettei mulla ole enää ikinä vauvaa. Että miten selviän tästä elämästä eteenpäin sen tiedon kanssa, etten enää koskaan saa tuntea sitä tunnetta, kun saa vauvan.
Pienen vauvan tunnetta sylissä?
Pieni vauvahan tuntuu kädesä aivan samalta kuin iso kokonainen broileri.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:49"]
Heh. Nauru pääsi kun luin vastauksesi. Minäkin pystyn äitinä edelleen nauttimaan kuvailemistasi asioista. Ei ne siltikään lapsen halausta voita. Toivottavasti sinäkin pääšet joskus kokemaan saman onnen. :)
[/quote]
Mikä siinä lapsen halauksessa on niin ihanaa? Sehän ei edes mitenkään kohdistu sinuun henkilökohtaisesti. Lapselle on ihan sama kuka siinä on, kunhan se on ihminen joka häntä on pääasiassa hoitanut. Hän ei siis halaa sinua koska olet SINÄ, vaan koska olet hänen pääasiallinen hoitajansa. Halaus ei kohdistu sinun persoonaasi, se ei ole mitenkään sinulle kohdistettu.
Lapsi halaisi sinua vaikka olisit pitänyt häntä nälässä, ryypännyt raskausajan ja et edes välittäisi lapsesta. Et voi pitää sitä mitenkään erityisenä - lapsi ilmaisee "rakkautta" vanhemmilleen, koska lapsi on kiintynyt huolehtijaansa ja varmistelee omaa eloonjäämistään käyttäytymällä söötisti. Esimerkiksi ystävän halaus on taas ihan eri asia. Ystävä arvostaa SINUA, sinun persoonaasi, ja on ystäväsi vapaaehtoisesti. Hän halaa juuri sinua, ja arvostaa juuri sinua. Paaaaaljon arvokkaampi ja merkityksellisempi halaus.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:11"]Pienen vauvan tunnetta sylissä? Pieni vauvahan tuntuu kädesä aivan samalta kuin iso kokonainen broileri. [/quote] Toivottavasti et ikinä saa lapsia.
[/quote]
Mistä tiedät, onko minulla lapsia vai ei?
Tuo nyt vain on totta. Kuka tahansa, joka on huuhdellut kokonaista, nahallista broileria uunissa kypsentämistä varten, on varmaankin huomannut saman asian. Lämmin nahka, vähänlaisesti lihaa, hennot luut. Kokonainen broileri tuntuu paljon enemmän eläimeltä kuin mitkäään fileet.
[/quote]
Se broileri on raakana kylmä ja löllö ja lämpimänä kuuma tai ainakin kiinteä. Ei voi mielestäni verrata vauvaan.
Minä kaipaan vauvakuumeisina hetkinä sitä, kun saa katsella lasta silmiin ja sieltä vastaa täydellisen kirkas, puhdas, kaunis katse. Aivan kuin sen vauvan sielu olisi vasta asettunut siihen pieneen ihmiseen, ja vauva katsoisi tätä maailmaa yhtä aikaa viisaasti ja ihmeissään. Siinä on jotain niin lumoavaa, että suorastaan näkee kuinka taikapöly kimaltelee ilmassa. Aika kuluttaa ihmisestä pois sen aitouden, tilalle tulee katse joka on enemmän tietoinen mutta vähemmän läsnä.
Itse en kaipaa yhtään raskausaikaa enkä synnytystä, vaan ihan sitä että siinä on uusi ihminen, jota saa rakastaa ja josta saa huolehtia. Lapsen kasvun ihmeen seuraaminen on kaikkein parasta elämässä.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:11"]Pienen vauvan tunnetta sylissä?
Pieni vauvahan tuntuu kädesä aivan samalta kuin iso kokonainen broileri. 
[/quote]
Toivottavasti et ikinä saa lapsia.
En ole koskaan pitänyt kädessäni elävää nyljettyä broileria. Tuskin on kovin moni muukaan.
Mun yksivuotias on halannut mua tänään ainakin 30 kertaa. Mikä olisikaan ihanampaa, kuin lapsen rakkauden osoitukset.
Vauvakuume tuntui vahvana hiljaisena kaipuuna ja suruna.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:28"]
Mun yksivuotias on halannut mua tänään ainakin 30 kertaa. Mikä olisikaan ihanampaa, kuin lapsen rakkauden osoitukset.
[/quote]
Itse keksin aika monta ihanampaa asiaa.
[/quote]
Kuten? Mulla ei ainakaan tuu mitään ihanampaa mielee kuin oman rakkaan lapsen halaus.
[/quote]
Hauska ilta ystävien kanssa. Kuuma kylpy ja lasillinen viiniä. Uuden taidon oppiminen. Todella hyvä kirja, jonka toivoisi jatkuvan ikuisesti. Juokseminen hämärässä niin kovaa, että melkein kaatuu.
[/quote]
Ok. Ihania asioita toki mutta nämä ovat oikeasti sinulle tärkeämpiä kuin kaikkein rakkain läheisesi? Tärkeämpiä kuin sisaruksesi, vanhempasi? Juhliminen ystävien kanssa on tärkeämpää kuin ystävien rakkaus ja rakastaminen? Onhan toki erakoita jotka eivät välitä muista ihmisistä mutta he taitavat olla aika poikkeuksellisia ja luultavasti tietävät sen itsekin
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:11"]Pienen vauvan tunnetta sylissä? Pieni vauvahan tuntuu kädesä aivan samalta kuin iso kokonainen broileri. [/quote] Toivottavasti et ikinä saa lapsia.
[/quote]
Tuo nyt vain on totta. Kuka tahansa, joka on huuhdellut kokonaista, nahallista broileria uunissa kypsentämistä varten, on varmaankin huomannut saman asian. Lämmin nahka, vähänlaisesti lihaa, hennot luut. Kokonainen broileri tuntuu paljon enemmän eläimeltä kuin mitkäään fileet.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuten? Mulla ei ainakaan tuu mitään ihanampaa mielee kuin oman rakkaan lapsen halaus.
Mulla oli pari päivää kestänyt vauvakuume joskus teininä. Vaikea kuvailla, mutta halusin vain hoivata, pitää sylissä vauvaa. Todella pakahduttava tunne.
Ennen sitä tai sen jälkeen ei ole ollut mitään tuon kaltaistakaan, vela olen itsekin. Aistinkohan äitini raskauden jotenkin?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hauska ilta ystävien kanssa. Kuuma kylpy ja lasillinen viiniä. Uuden taidon oppiminen. Todella hyvä kirja, jonka toivoisi jatkuvan ikuisesti. Juokseminen hämärässä niin kovaa, että melkein kaatuu.
[/quote]
Heh. Nauru pääsi kun luin vastauksesi. Minäkin pystyn äitinä edelleen nauttimaan kuvailemistasi asioista. Ei ne siltikään lapsen halausta voita. Toivottavasti sinäkin pääšet joskus kokemaan saman onnen. :)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:19"]
[/quote]
Tuo nyt vain on totta. Kuka tahansa, joka on huuhdellut kokonaista, nahallista broileria uunissa kypsentämistä varten, on varmaankin huomannut saman asian. Lämmin nahka, vähänlaisesti lihaa, hennot luut. Kokonainen broileri tuntuu paljon enemmän eläimeltä kuin mitkäään fileet.
[/quote]
Se broileri on raakana kylmä ja löllö ja lämpimänä kuuma tai ainakin kiinteä. Ei voi mielestäni verrata vauvaan.
[/quote]
Kokeilepa huuhdella kokonainen broileri lämpimän juoksevan veden alla. Vauvaltahan se tuntuu silloin. Tosi broilereitahan ei nykyisin kai saisi huuhdella. 
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]