Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Helppojen" teinien äidit!

Vierailija
16.11.2014 |

Onko teitä olemassakaan? Täällä(kin) saa lukea teinien raivoamisesta ja angstaamisesta vain, kukaan ei kirjoita helpoista teineistä. On kai niitä muillakin kuin meillä?

Meidän 15v tyttö istuu tuossa sohvalla vasta heränneenä ja mutustaa tukka pystyssä ja silmät sirrillään suklaakakkua aamupalaksi (terveellistä!). Kohta lähdetään kauppaan, tyttö ostaa lisää leivontatarvikkeita (harrastaa leipomista) ja illemmalla mennään uimahalliin. Tyttö sanoi aloittavansa keskiviikon hissankokeeseen lukemisen tänään, kyseli isältään äsken Leninistä jotain..

Ei puhettakaan mistään raivoamisista, niin nätisti silmiään hieroen ja hymyssäsuin kömpi huoneestaan. En voi kuvitellakaan että haistattelisi meille vanhemmille. 

Ja tuolla huoneessaan sänkyään petaa 16- vuotias teinipoikakin, ihan samaa helppoa sarjaa kuin siskonsakin.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta luulen että osassa tapauksista teini on hankala/tuntuu hankalalta sen takia että vanhemmat itse aloittavat provosoimalla teiniä huutamalla/ärjymällä ym.

Itse olin mielestäni rauhallinen teininä. Mutta äidin
mielestä vaikea. Äiti kuitenkin itse karjui heti alkuun kun vaati tekemään jotain, silloin ei paljon huvita. Ja viskeli tavaroita päälle jos ei tehnyt heti kuin hän halusi. Myös puhui rumasti ja latisti itsetuntoa. Sitten ihmetteli kun en halunnut puhua enkä luottanut. En ikinä juonut tai polttanut tai ollut ulkona öitä myöten. Olin kotihiiri joka viihtyi omissa oloissa ja halusi elää ilman sitä karjumisen kuuntelua ja tavaroiden heittämistä päälleen. Tuntui pikemminkin että äiti oli se jolla oli murkkuikä.

Jos aikuiset kohtelee kunnioittavasti teiniä, niin tämäkin on varmasti rauhallisempi ja halukkaampi tekemään kotitöitä ym. Tämä siis mun kokemus. Huutamisella ja meuhkaamisella teini kapinoi vaan pahemmin.

Vierailija
22/22 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti alapeukkuja, jos jollakin on ollut useampi helppo lapsi? Miksi? Kyseenalaistaa, kapinoida ja itsenäistymisirrottautua voi tehdä muutenkin kuin vetämällä lärvit kolme kertaa viikossa, kiertämällä vatsahuuhtelussa, makaamalla kiskoilla ja viiltelemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan