Minne pitäisi tehdä valitus postin toiminnasta?
Meidän lähipostissa saa aina henkeä pidätellen odottaa sattuuko virkailija löytämään paketin vaikka saapumisilmoitus on lähetetty. Monesti olen seissyt jonossa kun virkailija (yleensä jatkuvasti vaihtuva harjoittelija) on sanonut pakettiaan noutamaan tulleelle asiakkaalle eioota. Minullekin on niin käynyt. Joskus ei saapumisilmoitusta tule ollenkaan ja saa soitella lähettäjälle perään.
Alkaa tympimään noin epäammattimainen touhu ja tahtoisin tehdä valituksen mutta minne sen osoitan?
Kommentit (13)
postin palvelut on nykyisin ala-arvoisia. Netissä olen jättänyt palautetta ja myös puhelimite olen valittanut.
Itse reklamoin heille kerran. Vastaus tuli useita viikkoja myöhemmin ja oli tehty jollain erikoisella ohjelmalla, liitteeksi oli laitettu. En saanut vastausta edes auki. Laitoin palautetta, että olis kiva, jos vois kirjoittaa vaan tavallisen sähköpostin ilman liitteitä. Siihen eivät enää vastanneet mitään. :(
siellä myöskin ei löydy paketteja vaikka onkin pieni kyläposti.
Ja aina tulee meillekkin toisten posteja. mietin vain, että kuinkakohan monta tärkeää postia on kadonnut jonkun muun laatikkoon, enkä koskaan ole takaisn saanut.
Itseasiassa kerran tulikin karhu niin etten ollut alkuperäistä edes nähnyt..
Viimeksi viime viikolla äitini lähetti synttäripaketin tytöllemme. Maksoi kotiinkuljetuksen. Olen äippälomalla ja päivät kotona, tuona päivänä mieheni teki kotipäivää. Postilaatikkoon oli jätetty kortti teille on saapunut paketti hae postista. Jakajan olisi pitänyt tuoda se ovelle ja jos ketään ei kotena olisi pitänyt soittaa (puh numero oli liitetty pakettin osoitetietoihin) ja sopia milloin se tuodaan.
Oli jo toinen kerta tänä vuonna kun postin mainostama HELPOSTI paketti ei saapunut, keväällä jakaja oli kyllä yrittänyt soittaa mutta kun en sattunut vastaamaan heti oli jättänyt kortin hae pakettisi.
Harmittaa pikkaisen lähettäjän puolesta kun maksavat ihan turhasta postikuluja.
mutta postissa on tosi inhottavaa asioida, kun yksi virkailija on aina väkisin myymässä kaikenlaista roinaa mitä heillä on siellä tarjolla. Siis oikeasti, kun hänelle vastaa, että en halua ostaa, niin ei kuitenkaan tajua lopettaa tuputtamista. Ärsyttävää!!!!
Onko se näitä lähiposteja jotka on kaupan, huoltoaseman tms. yhteydessä? Vaiko ihan postin oma toimipiste?
Nykyäänhän monet lähikauppayrittäjät ja huoltoasemayrittäjät ovat perustaneet pieniä postitoimipisteitä. Suomen Posti oyj maksaa heille palvelun tuottamisesta. Nämä lähikauppayrittäjät sitten hoitavat mm. pakettien lajittelun ja saapumisilmoitusten tekemisen sekä pakettien jakamisen asiakkaille.
Eli ensimmäisenä sun kannattaa ap mennä toimipisteeseen jossa olet mielestäsi saanut huonoa palvelua. Ja pyytää sen harjoittelija paikalle joka on mielestäsi hoitanut työnsä huonosti ja sanoa hänelle asia ihan suoraan. Jos tuntuu että harjoittelija ei ota valitusta tosissaan tai on muuten " hällä väliä" -oloinen kaveri, niin pyydä hänen esimiehensä paikalle ja kerro hänelle mitä harjoittelija on hoitanut huonosti tai mitä tehnyt väärin. Ja jos sittenkään et vielä saa mielestäsi kelpoa selitystä/anteeksipyyntöä/lupausta palvelun parantamisesta, niin sitten voit lähettää kirjeen/e-mailin tms. postin yleiseen asiakaspalveluun.
Sillä kyllähän sen nyt järkikin jo sanoo, että virheestä/huonosta palvelusta on ensimmäisenä huomautettava itse virheen tekijälle. Jotta hän ymmärtää että asiakas ei ole tyytyväinen vaan toivoo työntekijältä toisenlaista toimintaa. On ihan turhaa lähteä kirjoittelemaan anonyymejä viestejä jonnekin valtakunnalliseen asiakaspalveluun, miten luulet, että he sieltä osaisivat vähäisten tietojesi perusteella suunnata viestin sille oikealle työntekijälle?
Elä ainakaa postita valituskirjettä Postin toiminnasta.
Joskus paketit tippuneet hyllyn taakse esim. lähikaupassa. Sieltäkin voi katsoa taskulampun kanssa.
Postille voi lähettää heidän verkkosivuillaan palautetta. Tosin se on ihan turhaa.
Edes päivälehdissä kerrotut Postin mokat, ja niiden saama runsas huomio -kommentointi vastaavista tapauksista omalla kohdalla- ei ole saanut heitä muuttamaan käytäntöjään.
Viittaan nyt siihen, että kotiinkuljetuksesta maksettuja lähetyksiä ei oikeasti edes yritetä toimittaa, vaan valehdellaan, että "teitä on yritetty tavoitella", "lähetyksen toimitus ei onnistunut".
Mitään arvokasta tai tärkeää en enää luottaisi Postin käsiin. En edes kirjattuna lähetyksenä.
Osaa se Matkahuoltokin. Hain tilaamani paketit - tai luulin saaneeni ne kaikki.
Myöhemmin kävi ilmi, että MH panttasi yhtä pakettiani itsellään kuukauden, eikä ilmoittanut minulle, saati palauttanut lähettäjälle. Omissa ohjeissaan lukee, että säilytys 7 vrk.
Puhutaanko tässä oikeista posteista vai asiamiesposteista eli yritystoiminta on pääasiallisesti jotain muuta ja posti lisäksi?
Postin omia toimipisteitä on Suomessa vuoden 2021 jälkeen ollut vain Espoossa, Helsingissä, Jyväskylässä ja Rovaniemen Napapiirillä.
netistä löytyy kaavakkeita