Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka käyttävät Flexiä koiran ulkoiluttamiseen

Vierailija
16.11.2014 |

Mikä näitä vaivaa?? Täysin tietämätöntä sakkia?? Maaseudulla aivan sama mutta miksi ihmeessä taajama-alueilla tahi kaupungeissa???

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 14:12"] Eikö tässä keskustelussa nyt nimenomaan flexin kannattajilla ole ollut niitä täydellisesti ja joka tilanteessa tottelevia koiria? Niin minä ainakin käsitin. Itse sitä vain tämän sekarotuisen räyhän kanssa toivoisi että se flexikerma ymmärtäisi meitäkin ja jättäisi edes tilaa ohittaa. [/quote] Keskusteluun osallistui jo koirantaluttajia, joilla oli fleksi ja joiden koira ei ollut täydellisesti hanskassa. Älä siis viitsi... [/quote] Luin ihan joka kommentin uudelleen ja ei kyllä osallistunut. Ainakaan he eivät siitä maininneet viestissään.

[/quote]

Ihanko luit jokaisen viestin?

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:42"]

Mä en edes osaa käyttää flexiä. Jotenkin se on käteen tosi epämukava. Pari kertaa kokeilin, kun ulkoiltiin metsässä, jossa en uskaltanut irti laskea koiraani. En pärjännyt sen flexin kanssa ollenkaan :D Omistajasta tämäkin on kiinni. Oikein käytettynä flexi on varmasti ihan ok, mutta aina on niitä, joilla piuha on pitkänä ja koira jo toisen koiran kurkussa (tai rullaluistinten seassa), ennenkuin omistaja ehtii reagoimaan.

[/quote]

Monastiko on sattunut itsellesi? Minulla on ollut tilanteita, joissa lenkkeilijä tai fillaristi yllättää ja olen joutunut pyytämään anteeksi. Vaan eivät ole liittyneet hihnan pituuteen eikä siinä ole ketään purtu. Kun joku tulee takaa kovaa vauhtia ääneti kohdalle ja itsellä on sään vuoksi huppu päässä niin ennakoiminen on vaikeaa. Siksi ne äänimerkit ennen ohitusta ja valot fillarissa olisivat kova sana ja lenkkeilijäkin voisi koiran kohdalla hieman hidastaa. Vaan kun minäminäminä...

"Paras" tapaus yritti kävellä suoraan päälle. Kun pysähdyin odottamaan pari metriä ennen kuin olisi tullut törmäys niin tunki itsensä koiran ja katuojan välistä. Jos tilanteesta olisi jotakin seurannut niin se olisi ollut tasan itseaiheutettua. 

[/quote]

Minä tuon kirjoitin ja olen siis pääasiassa fleksin käyttäjä. 

Vierailija
2/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä flexi on pikkukoiralla vain näön vuoksi. Yleensä on vapaana ja kytketään hihnaan vain vastaantulevan lapsen tai koiran vuoksi, tai isomman autotien. Flexi toimii hyvin, koska hihna ei mene matalan koiran jalan alle, kuten normihihna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole KOSKAAN tullut vastaan flexikoiraa jonka omistaja ei olisi tajunnut lyhentää hihnaa vastaan tultaessa. On tullut kyllä vastaan "oikeissa" hihnoissa tulevia rakkuja jotka mennä viipottaa sen täyden hihnan varassa miltei sillä puolella tietä missä me ollaan ja sitten pitää hypätä rapakkoon oman elukan kanssa (tästä huolimatta en kyllä tuomitse näitä nahkaremmien kanssa juoksentelijoita, onhan ne huomattavasti kätevämpiä etenkin isomman fifin kanssa). Meillä on flexi eikä sen kanssa ole myöskään meidän suhteen ollut ongelmia. Meidän lenkki kulkee aluksi naapuruston läpi ja sitten mennään metsään, jossa koira voi sitten juoksennella vähän pidemmällä.

Vierailija
4/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flexiä ei pitäisi käyttää ainakaan pennulla, koska sen pieni "veto" tuntuu koko ajan ja sen sanotaan opettavan pennun vetämään. Flexi on luultavasti ihan okei sellaisten käytössä, joiden koira on jo opetettu kulkemaan nätisti ja jotka osaavat itsekin käyttää flexiä. Mutta valitettavasti on todella paljon sellaisia koiranomistajia, jotka antavat koiran kulkea jalkakäytävän puolelta toiselle pitkässä flexissä eivätkä saa koiraa tulemaan viereensä esimerkiksi ohittamista varten. Erityisesti lasten käytössä flexi on jopa vaarallinen.

Itselläni on ollut koira jo 20 vuotta ja kyllä se mielestäni pitää paikkansa, että koiraharrastajien (toko, agi, näyttelyt ym.) flexin käyttö on paljon harvinaisempaa ja koirat osaavat pääsääntöisesti myös käyttäytyä hyvin. Itse en käytä koirilla flexiä, vaikka meillä yksi flexi onkin jossain kaapin perukoilla. Omasta mielestäni tavallinen hihna on paljon miellyttävämpi eikä omilla koirillani ole tarvetta seikkailla 10 metrin päässä minusta. Metsässä sitten mennään joko pitkässä 15 m hihnassa tai maalla vapaana.

Vierailija
5/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika flexissä on?

Vierailija
6/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:22"]Mikä näitä vaivaa?? Täysin tietämätöntä sakkia?? Maaseudulla aivan sama mutta miksi ihmeessä taajama-alueilla tahi kaupungeissa???
[/quote]

Niin samaa mieltä!!!!!!

Vierailija
7/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika flexissä? Ainakin itse vedän lyhyeksi jo kauan ennen vastaabtulijaa. Asun taajama-alueella. Metsässä tosin menmääb osa niin koira saa flexin kanssa vapaammin haistella ja ennen kaikkea tehdä tarpeensa johonkin puskan alle.

Vierailija
8/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa flexissä on? Siellä missä ihmisiä kulkee paljon, koiran saa kävelemään vierelle. Metsässä tai peltoteilla koira saa jolkotella pitkässä narussa ja kakallekin pääsee kauas tien pientareelta, kun narua riittää.

Vierailija
9/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näen flexin kanssa lähestyvän henkilön piskinsä kanssa, tiedän heti, että tässä tulee hlö joka ei tajua (koiran pidosta) yhtään mitään. Ovat mun mielestä koiraporukoiden alinta kastia. En ole vielä fiksua flexin käyttäjää nähnytkään ja aika monta tällaista on eteen tullut 20 koirallisen vuoteni aikana.

Vierailija
10/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kauhee! Mä käytän flexiä, koska lenkillä vastaan tulee hyvällä tuurilla yksi koiranulkoiluttaja (jolla myös flexi). Hanki elämä!

Vierailija
11/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:34"]

Kun näen flexin kanssa lähestyvän henkilön piskinsä kanssa, tiedän heti, että tässä tulee hlö joka ei tajua (koiran pidosta) yhtään mitään. Ovat mun mielestä koiraporukoiden alinta kastia. En ole vielä fiksua flexin käyttäjää nähnytkään ja aika monta tällaista on eteen tullut 20 koirallisen vuoteni aikana.

[/quote]

Hehheh.. :)

Vierailija
12/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nyt saatiin jälleen uusi ylenkatsottava ihmisryhmä: Flexilliset!

Vierailija
13/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein käytettynä flexi on hyvä, eriasia nämä jotka eivät tajua lyhentää sitä kun vastaan tulee toisia koiria.

Vierailija
14/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen koirankin voi kasvattaa niin että se osaa kävellä vierellä. Sitten on kiva kun on vaihtoehtoja, voi käyttää vaikka sitä flexiä jos haluaa!

Vierailija
15/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:34"]Mikä vika flexissä? Ainakin itse vedän lyhyeksi jo kauan ennen vastaabtulijaa. Asun taajama-alueella. Metsässä tosin menmääb osa niin koira saa flexin kanssa vapaammin haistella ja ennen kaikkea tehdä tarpeensa johonkin puskan alle.
[/quote]

Vaikka sä vedät, ei todellakaan muut tee samaa! Kun kuljen pyörällä, on flexin kanssa menevä koiranomistaja täysin mahdotonta ohittaa pyytämättä että voisiko hän siirtyä koiransa kanssa samalle puolelle tietä. Kun ohitan flexin kanssa menevän koiran oman koirani kanssa, saan sen aina tehdä ojan/pientareen kautta.
Vtuttavaa!

Vierailija
16/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

=D Etkö sä parempaan pysty?

Vierailija
17/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:34"]Kun näen flexin kanssa lähestyvän henkilön piskinsä kanssa, tiedän heti, että tässä tulee hlö joka ei tajua (koiran pidosta) yhtään mitään. Ovat mun mielestä koiraporukoiden alinta kastia. En ole vielä fiksua flexin käyttäjää nähnytkään ja aika monta tällaista on eteen tullut 20 koirallisen vuoteni aikana.
[/quote]Sääliksi käy sinun koirat

Vierailija
18/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on naapurissa saksanpaimenkoira jolla on kyllä pelit ja vehkeet hankittuna, ihan oppaan mukaiset talutushihnat ja koirakoulujen mukaiset opit. Siellä se lenkillä silti kiskoo minkä kerkee, perheen naiset lentävät kuin märät rätit talutushihnassa ja koira räyhää kaikille ja kaikelle. Ja minä olen se flexillinen naapuri jonka koira kulkee nätisti hihnassa.

Vierailija
19/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flexi ei ole reilu hihna koiralle. Koira ei koskaan tiedä kuinka kaukana se saa mennä omistajasta, yhtäkkia tuleekin vaan nykäys kaulaan ja aletaan kiskoo lyhyemmälle hihnalle.
Koira voi nähdä kanin tms ja ampaista perään, siinä ei omistajan reflexit toimi niin nopeasti että saisi flexin lukkoon. Koiralla on se 10m matkaa aikaa kiihdyttää ja sitten tuleekin kova kiskaus kaulasta kun flexi loppuu, joka voi oikesti tehdä vahinkoo kaulan alueella. Kun vertaa normi hihnaan, koira ehtii ottaa pari askelta ennenkun hihna loppuu, jollon vauhti ei ole kiihtynyt ollenkaan niin kovaksi.
Flexiä kun käyttää, aiheutuu koiralle koko ajan pientä vetoa, kun flexi on rullautumassa takaisin. Joo, se on tosi pieni, mutta joka päiväisenä se voi hyvin aiheuttaa lihasjumeja koiralle.

Vierailija
20/64 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toinen koira kävelee flexissä niin, että kela on sisään rullautuneena eli ei pääse edes pissalle. Siis olisi vapaus, mutta sitä häiritsee se flexin jännite. Toinen taas alkaa singahdella mitä ihmeellisimmin tavoin. Me ei siis käytetä flexejä vaan tykätään perushihnasta ja valjaat, ettei tule kaulavaurioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi