Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta päivää olet ollut lomalla vuonna 2014?

Vierailija
16.11.2014 |

Tai palkattomalla vapaalla ?

Tuolla sairausloma ketjussa joku sanoi ettei ole kolmeen vuoteen ollut lomalla ja lomat maksetaan rahana; miten sellaista jaksaa? ( ja laitontakin taitaa olla jos työsuhde on Suomessa, 12 päivää pitää vuosilomalain mukaan olla yhtenäistä lomaa)

Itse olen tähän mennessä ollut tänä vuonna 2 viikkoa lomalla ja joulun aikaan pidän loput vuosilomapäivät ihan suunnitellusti. Lisäksi olen pitänyt muutaman päivän vapaata tehtyjä liukumatunteja vastaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka pitäs määritellä loma...

Noh mutta tammi-toukokuun olin työttömänä, sen jälkeen 11 viikkoa töissä. Lomaa oli kaksi saikkupäivää. ja juhannuksena tais kans tulla automaattinen lomapäivä ellenväärin muista.

Sen jälkeen olin viikonlopun + kolme arkipäivää lomalla ennen kuin alkoi AMK-opinnot. Sieltä oli tossa muutama viiko sitten itsenäisen opiskelun viikko, ikäänkuin lomaa vaikka vähän koulhmmia olikin.

Emt, tulisko siitä ny pari viikkoa varsinaista lomaa. Työttömyys ei lomailulta tuntunut kun kävin valmennuskurssia ja hain aktiivisesti töitä, mutta oli se toisaalta toki rennompaa kuin työssäkäynti. 

Vierailija
22/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 päivää, pois lukien juhannus ja pääsiäinen ja muut pakolliset vapaat. Työssäkäyvän opiskelijan arkipäivät menee luennoilla ja töissä, viikonloput kouluhommien parissa ja kesä, joulun välipäivät sekä muut vapaat töissä. Viimeiset 5 vuotta kaikki lomat ovat tulleet rahana. Innolla odotan ensi kesää, kun olen valmistunut ja voin pitää ensimmäisen kesälomani sitten 9 vuoteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään päivää. Eläkeläisellä ei ole lomia.

Vierailija
24/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa kesälomalla. T. Duunari

Vierailija
25/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:41"]

Vuosilomaa on 38 arkipäivää, se tekee siis 7,5 viikkoa. Ylityöt pidän vapaina, niitä kertyy vuoden aikana 3-4 viikkoa. Yhteensä lomia ja ylityövapaita noin 11 viikkoa eli lähes 3 kuukautta. 

[/quote]

Miten millään työpaikalla on tuohon resursseja? Jo 4 työntekijää on niin paljon poissa että tarvitaan koko vuotinen sijainen..

Vierailija
26/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtiolla töissä, lomaoikeus 38 vrk. Tänä vuonna olen ehtinyt pitämään lomaa 17 päivää - siinä on siis edelliseltä lomakaudelta kevätkaudella pidetyt 5 päivää ja kesällä pidetty  12 päivää. Enempää ei ehtinyt lomailemaan, joten pidän lomaa huhtikuussa työpaikalla.

Vierailija
27/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teet lomalla töitä normaalisti, miksi ihmeessä?

Vierailija
28/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Terveisin opiskelija. Lomat menee töitä tehden...

Vierailija
29/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 päivää lomaa, mutta myin niistä 7 päivää toiselle työnantajalle. Lisäksi olen ollut 4 päivää jp-vapailla.

Vierailija
30/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:41"]

Vuosilomaa on 38 arkipäivää, se tekee siis 7,5 viikkoa. Ylityöt pidän vapaina, niitä kertyy vuoden aikana 3-4 viikkoa. Yhteensä lomia ja ylityövapaita noin 11 viikkoa eli lähes 3 kuukautta. 

[/quote]

Miten millään työpaikalla on tuohon resursseja? Jo 4 työntekijää on niin paljon poissa että tarvitaan koko vuotinen sijainen..
[/quote]
En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta veikkaan että kyseessä voisi olla pph. Minä olen kunnallinen pph ja sama tilanne mullakin. Halvemmaksi kunnalle tulee sijoittaa mun hoitolapseni johonkin varahoitopaikkaan ylipaikoille kun pidän työntasausvapaita kuin maksaa mulle ylitöistä. Teen n. 50-tuntista työviikkoa ja kaikki ylityöt joudun pitämään vapaana. Eli kuukaudessa kertyy 5 vapaapvää.

Vierailija
31/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään päivää. Kotiäideillä ei ole lomaa. Mies toki oki 4 viikkoa lomalla ja kävi kalareissut sun muut..

Ei yhtään katkeran kuulosta. Itkuisen vauvan kanssa vain vähän hankalaa lähteä lomalle..ja kohtahan tää vuosi on jo taputeltu.. :P

Vierailija
32/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 viikkoa lomalla, toisen mokoman omaa lomaa (opiskelen sivutoimisesti).

Vierailija
33/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa kesälomaa, 1 viikko työttömänä. Plus teen nykyään nelipäiväistä työviikkoa.