Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään limoleenille herkistynyttä/allergisoitunutta?

Vierailija
26.09.2021 |

Minä ostin uuden hammastahnan apteekista kun ajattelin hemmotella suutani ja hampaitani kalliimmalla hammastahnalla, joka lupaa myös valkaista hampaita. Kuinkas sitten kävikään? Suuni tuli täyteen rakkuloita. Vaihdoin hammastahnaa entiseen ja suu rauhoittui. Eilen kokeilin uudestaan ja aamulla heräsin ikenet turvonneina ja rakkulaisina. Otin heti tupla-antihistamiinit.

Tietenkään nyt ei pysty syömään kun suu on kipeä. Aikani kuluksi päätin vertailla, että mitä eroa minun kaupasta ostetulla ja uudella hammastahnalla on. Kävi ilmi, että uudessa on limolene-nimistä ainetta.

Olen muuten todella allerginen ja käytän hyvin mietoja perustuotteita. Minulle tuli yllätyksenä se, että apteekin hammastahnassa voi olla noin nopeasti allergisoivaa ainetta.

Nyt en ole pystynyt taas käyttämään minkäänlaista hammastahnaa ja olen pessyt hampaat ihan veteen kostutetulla sähköhammasharjalla. Annan nyt suun parantua enkä usko, että hampaat reikiintyvät parissa päivässä.

Tutulle farmaseutillekaan ei tullut mieleen, että voin saada jonkin allergisen reaktion. Hän jos joku tietää minun allergian ja atopiani ja on selvittänyt suuresta firmasta esimerkiksi yrttiuutteiksi merkityn ainesosan koostumusta. Me juttelimme eikä kumpikaan huomannut tarkastaa hammastahnaa kun vaihdoimme kuulumisia.

Jos teidän lapsenne tai omaisenne alkaa vältellä hampaiden pesua tai hammastahna polttelee ihon rikki niin vika on hammastahnaan laitetussa limolenessa. Ihmettelin sitä, että mitä ihmeen hyötyä edes on jostain sitruunan tuoksussa hammastahnassa, jota ei yleensä haistella?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, apteekissako vaihdetaan kuulumiset? Eikö siellä tehdä töitä?

Vierailija
2/9 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

limoleenista tehdään lattioita, ei sitä voi laittaa hammastahnaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limoleeni? Mitä se on?

Vierailija
4/9 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on limoneeni ja sitä on sitrushedelmissä sekä lähes kaikissa hajusteissa. Hammastahnassa se toimik optisena valkaisuaineena, saa hampaat näyttämään valkoisemmilta.

Kovin ihmeellistä, ellet ole noista saanut oireita.

Vierailija
5/9 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limoleeni? Mitä se on?

Juntin luku- ja kirjoitusvirhe.

Vierailija
6/9 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, apteekissako vaihdetaan kuulumiset? Eikö siellä tehdä töitä?

Farmaseutti on kaverini. Kyllä hän tekee siellä ihan töitä kuten muutkin farmaseutit. Emme kälättäneet siellä pitkää aikaa keskenämme.

Vierailija
7/9 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limoleeni? Mitä se on?

Limonene nyt kun luin INCI-listan silmälasien kanssa.

Vierailija
8/9 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on limoneeni ja sitä on sitrushedelmissä sekä lähes kaikissa hajusteissa. Hammastahnassa se toimik optisena valkaisuaineena, saa hampaat näyttämään valkoisemmilta.

Kovin ihmeellistä, ellet ole noista saanut oireita.

En ole oikeastaan käyttänyt mitään sellaista tuotetta kun kosmetiikka on minulle apteekin perusvoiteita ja hajustamatonta shampoota ja dödöä.

Vierailija
9/9 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Limoleeni? Mitä se on?

Juntin luku- ja kirjoitusvirhe.

Se on nyt korjattu. Voimme jatkaa eteenpäin.