Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävä tuttava. Ei nyt maailman isoin murhe mutta silti

Vierailija
15.11.2014 |

En tiedä miksi menen enää lankaan, kun tuttava tarjoaa jotakin. Eräs tuttu siis välillä tavatessa saattaa ohimennen mainita miten on heittämässä jotain roskiin/kierrätykseen/tms. ja että haluaisinko tavaran tai tavaran osan. Kyse on aina jostain ihan pienestä ja arvottomasta, vaikkapa ruma ja kolhuinen kukan aluslautanen, jota voisi vielä käyttää mutta joka on tosiaan arvoton eikä uutenakaan maksaisi paljoa. Ja nimenomaan kysyy, että "hei, oisko sulla käyttöä tälle, kun en enää itse tarvitse". Ja jos erehdyn sanomaan että kiva, voisinhan tuon ottaa niin eikös heti perään tulekin hinta joka on maksettava tai vaade vastapalveluksesta.

Koskaan ei etukäteen sano että olisi myymässä tällaista tms. ja koska olen jo sanonut ottavani tavaran niin tuntuu tyhmältä hinnan paljastuttua kieltäytyä siitä. Mutta alkaa oikeasti ärsyttää, tavara on aina ollut sellaista mistä en kehtaisi keltään pyytää mitään hintaa. Esim. roskiin menevien tuulipuvun housujen vyötärönauha tai uusien kenkien mukana tullut pahvilaatikko.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko koko ketjun? En ole ostanut niitä, ottanut kyllä olisin ilmaiseksi, laatikot on käteviä postituksessa ja nauhallekin olisin keksinyt käyttöä. Ja valitettavasti tämä on ihan tosi tapaus, ei mikään vitsi.

ap

Vierailija
2/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:32"]Minäkin tunnen tuollaisia ihmisiä. Yksi entinen kaverini sai työnsä puolesta alennuksia kodinkoneista ja tarjoutui "diilaamaan" koneita muutamalle kaverilleen, tietenkin niin että kaveri maksoi koneesta täyden hinnan ja hän sai erotuksen. Juttu alkoi aina niin että, hei, mä saan ton koneen halvella tuolta jos oot kiinnostunut siitä. Ei ihan sellaista ystävien auttamista mitä olisin kuvitellut.. Samaisen tyypin cityshopparialennukset oli myös aika kyseenalaisia, kaksi yhden hinnalla -tarjoukset tarkoitti sitä että hän sai ilmaiseksi ja kaveri maksoi normaalihinnan. En tajua miten kehtaa tehdä noin ja vielä ihan avoimesti
[/quote] kyl piti vähä huulta purra ku luki tän :D huvittavaa että tää on täyttä asiaa, näitä on nähty!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurut. Tää on jo niin överi et pakko arvostaa sun ystävää, ja tää asia kääntyy niin et AP on nolo. Jotain rajaa on nyt itsekin pidettävä.

Vierailija
4/15 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa ensi kerralla heti ettei ole rahaa. Ja mieluiten silleen että keskeytät ystäväsi lauseen kesken.

Vierailija
5/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus, onko tämmöistä oikeasti olemassa, ihan oikeasti? On kyllä tuo tavaran tyrkyttäjä kajahtanut, mutta kuka valopää sitten lopulta ostaa kenkälaatikon tai vanhan tuulipuvun vyötärönauhan? Ihan oikeesti, tseesus, taitaa kuitenkin olla kieliposkessa aloitettu juttu.

Vierailija
6/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun sanoo hinnan sanot "Et oo tosissas!!??" Ihme hiihtäjä sun tuttavas kyllä on. Mutta se on huomannu että sultaa saa rahaa.

Vierailija
7/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D et sit viitti sanoa, vaika että "hahha, en mä nyt sitä niin paljoa halua että siitä maksaisin". Paljonko olet mennyt maksamaan jostain rähjäisestä kuminauhasta, ja pahvilaatikosta :DD oikeesti ?

Vierailija
8/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kysymään ensin hintaa. Kun tuttavasi seuraavan kerran tarjoaa jotain ja kysyy, ottaisitko sinä sen, kysy luontevasti: "Pidätkö millasta hintaa sillä?". Tuttava kun kertoo hinnan, sanot vain "No en taida ottaa/tarvita"

Vierailija
9/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen tuollaisia ihmisiä. Yksi entinen kaverini sai työnsä puolesta alennuksia kodinkoneista ja tarjoutui "diilaamaan" koneita muutamalle kaverilleen, tietenkin niin että kaveri maksoi koneesta täyden hinnan ja hän sai erotuksen. Juttu alkoi aina niin että, hei, mä saan ton koneen halvella tuolta jos oot kiinnostunut siitä. Ei ihan sellaista ystävien auttamista mitä olisin kuvitellut.. Samaisen tyypin cityshopparialennukset oli myös aika kyseenalaisia, kaksi yhden hinnalla -tarjoukset tarkoitti sitä että hän sai ilmaiseksi ja kaveri maksoi normaalihinnan. En tajua miten kehtaa tehdä noin ja vielä ihan avoimesti

Vierailija
10/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maksanut. Kirjoitin että tuntuu tyhmältä kieltäytyä, mutta olen siis tosiaan kieltäytynyt jotain mutisten (häkellyn helposti yllättävissä tilanteissa enkä oikein saa sanoa mitä pitäisi), paitsi kerran kun olin jo laittanut tavaran taskuuni ja vasta puolisen tuntia myöhemmin kun tein lähtöä tuttava sitten totesi että seuraavalla kerralla voinkin tuoda hänelle jotain tiettyä kun nyt otin tavaran x.
Kyseessä ei muuten ollut kuminauha, vaan nyöri. Ihan hyväkuntoinen vaikka housut menikin roskiin, mutta en itse tuollaisesta hintaa silti pyytäisi.

ap

Vierailija
11/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kaveris taitaa olla henkisesti sairas. Ei tuo ole terveen ihmisen touhua. 

Vierailija
12/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on hyvin kierrätyshenkinen, niin kuin itsekin olen, mutta tämä hinnoittelupolitiikka kyllä on ihan jotain muuta. Ja muuten tuttava on aina vaikuttanut ihan normaalilta, jalat maassa olevalta ihmiseltä. Asutaan vielä niin lähekkäin että törmätään sattumaltakin toisiimme jatkuvasti, muuten en enää niin usein välittäisikään tavata.

ap

Vierailija
13/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnesnaisia

Vierailija
14/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä av omituisine tapauksineen jaksaa vielä yllättääkin...

Vierailija
15/15 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sanomaan ei. Ja kyllä tuossa tilanteesa voi ihan hyvin ojentaa tavaran takaisin ha sanoa, että 'en minä tätä niin paljon tarvitse, että ostaisin sen sinulta' tai 'jos se on sulle niin arvokas, että rahaa haluat, niin pidä se itse'.