Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvat alaselkäkivut

Vierailija
15.11.2014 |

Hei!

Kaipaisin teiltä vinkkejä/kokemuksia alaselkäkipujen kanssa.

Olen siis 25v perusterve nainen. Lievää ylipainoa on, mutta vaivat alkoivat jo normaalipainoisena.
Alaselkä siis aika ajoin todella todella kipeä ja menee jumiin hyvin herkästi. Ikäänkuin noidannuolia tulisi tämän tästä selkään. Olen huomannut, että jos vähänkin istun lattialla/matalalla tuolilla, niin selkä tulee heti kipeäksi. Minulla kuitenkin ryömiväikäinen lapsi, joten lattialla/matalalla joutuu väkistenkin olemaan.
Tänään selkä on taas ollut ihan totaalisen jumissa. Meinasin aamupäivällä nostaa lapsen pois kävelytuolista, kun selkä jälleen "muljahti" . Sen jälkeen olikin sitten saavutus saada lapsi yleensäkään pois kävelytuolista ja muutenkin ollut yhtä tuskaa koko päivä nostella ja leikkiä lapsen kanssa. Olen ottanut pari sirdaludia (lihasrelaksanttia) ja jotain tulehduskipulääkettä, mutta mitään vaikutusta ei ole ollut.
Alkaa niin turhauttavaa tämä, kun tuntuu etten pysty enää mitään tekemään lapsen kanssa ilman kipeää selkää. :/ Tk:sta ei saa muuta apua kuin nuota kipulääkkeitä. :/ Joskus muutamia vuosia sitten on lantio kuvattu ja todettu lievää skolioottisuutta, mutta siitä ei lääkäri piirakat mitään. En kyllä oikein itsekään usko että se kai näin pahoin vaivasi?
Mutta siis jos jollain vinkkejä miten selkäkipu voisi ehkäistä ja hoitaa niin kaiken otan vastaan. Tahdon leikkiä lapseni kanssa oikeasti :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäristä et apua saa, niin voisit kokeilla fyssaria. Saisit mahdollisesti hierontaa, ja kotiin vaikka jumppaohjeita.

Vierailija
2/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile naprapaattia tai vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korsetti kuntoon eli säännöllinen vatsa- ja selkälihastreeni. Itselläni on skolioosi mutta treeni pitää kivut loitolla.

Vierailija
4/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
5/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapiaa olenkin joskus käynyt ja suositteli uintia, mutta sitä ei täällä nyt pysty harrastamaan.
Naprapaatista en ollut ikinä kuullutkaan, vaikutti pikagooglettamisella ihan hyvältä idealta :)

Ja totta tuo "korsetti"asia. Pitää koittaa ruveta tekemään kiltisti niitäkin säännöllisemnin. Vatsalihaksien tekoon pitäisi vielä keksiä joku hyvä tyyli vain. Selkä tulee nimittäin myös siinä tosi helposti kipeäksi :/

Vierailija
6/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutankin, mutta ei ole painon pudottaminen mitään auttanut tässä asiassa. Ja kipuja on tosiaan ollut normaalipainoisenakin. Nyt vaan vaivaa enemmän, kun lapsen kanssa pitää olla päivittäin lattiatasolla :/

Vierailija
7/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsakiviä

Vierailija
8/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita jonkunlainen kuntoilu.. oli itellä samanlaista ja alkaa taas kivut heti jos pidän muutaman viikon tauon kuntoilusta. Mutta kuntoilu auttaa eikä tarvitse edes paljon vaikka 10min joka toinen päiväkin niin sekin jo auttaa. Kokeile :)

Vierailija
9/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaapa tähän hätään lonkankoukistajan venytys, minulla auttoi tuo.

Fyssaria voi olla myös hyvä tavata. Naprapaatista ei ole kokemusta mutta kalevalaisesta jäsenkorjauksesta on, sitä voin suositella.

Vierailija
10/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hakemaan fyssarilta jumppaohjeet. Ne räätälöidään kuitenkin sinulle sopiviksi. Kannattaa myös kysellä lääkäriltä vahvempia särkylääkkeistä, ei noista käsiapteekin särkylääkkeistä ole hyötyä.

Mikään muu kuin liikunta ei auta jos kyseessä on skolioosin aiheuttava selkäkipu. Muista myös ergonomiset työskentelyasennot! Nopeasti käy niin, että kipu leviää niin hartioihin kuin päähänkin kun joutuu jännittämään kroppaa.

terv. yksi joka kärsii skolioosista (asteita noin 30) ja sen aiheuttamista kivuista.

Vierailija
11/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskias ja noidannuoli

Lääkkeet: laihdutus ja liikunta

Vierailija
12/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista kuntoilua 9 harrastat itse?

Vaunun kyllä lapsen kanssa usein, mutta se ei taida oikein käydä.vielä kuntoilusta.

Ennen lasta pyöräilin paljon, mutta tosiaan silloinkin selkävaivoja oli.
Minkähänlainen liikunta olisi hyvää selälle ja jota mahdollisesti pystyisi vielä tekemään yhdessä lapsen kanssa? Lihaskuntotreeni kotona?

Vierailija
13/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reisilihakset jumissa?

Vierailija
14/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olen teiltä jo saanut hyviä ehdotuksia ja ideoita, joihin pitää vielä perehtyä paremmin. :)

En usko olevan tavallinen noidan, kun senkin olen joskus kokenut ja oli erilainen. Tässä kipu on välillä samanlainen, mutta tulee erilailla. Kun noidannuoli tuli ihan salamana taivaalta, ja tässä selkä on ensin vähän jumissa ja sitten jos menee tekemään väärän liikkeen, niin vetää "kramppiin".
Iskiaksesta muistelisin lukeneeni, että säteilee jalkaan? Mitään säteilyä ei ole muualla kuin selässä.:/

Ja edelleen mainitsen, että vaivat oli myös normaalipainoisena (bmi21), jolloin myös liikuin päivittäin pyörällä/kävellen.

Tällä hetkellä särkylääkket on kyllä lääkärin määräämiä kumpikin (reseptillä). En haluaisi vahvempaa lääkitystä, vaan vahvan selän. Ajatus siitä että pitäisi olla kolmiolääkkeissä koko lapsen leikki-ikä ei nyt oikein houkuta :/

Vierailija
15/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilevyvaivaa??

Vierailija
16/16 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko välilevy vaivata jo näin nuorena? (Alkanut enemmän vaivaamaan ehkä n. 20-vuotiaana).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan