Mp. 12-vuotias tyttö kuuntelee Slayeria
Tulin tässä miettineeksi, että onko se joidenkin mielestä paheksuttavaa. Minä olen ok sen kanssa. Olen aikoinani itsekin pitänyt hevistä.
Lapsi on itse kertonut, että muutama etäinen kaveri ei ole "hevikaapista" tulemisen jälkeen pahemmin puhunut. Tyttö on iloinen eikä ole hevimusiikki vaikuttanut yleiseen iloisuuteen.
Kysyn teidän mielipidettänne tästä? Onko paheksuttavaa vai ei? Perustelkaa. Pahoittelen jo etukäteen kirjoitusvirheitä, kirjoitin puhelimella. :/
Kommentit (41)
Mä kuuntelin Slayeriä ja Ice Cubea 12-vuotiaana tyttönä ja ihan kolmekymppinen nainen olen. Rankempi musiikki auttaa kanavoimaan sitä murrosiän angstia.
Olen aina ollut rento ja positiivinen ihminen. Teini-iässä kuuntelin pitkälti paljon slayeriakin synkempää musiikkia. Ainakin omissa teiniangsteissa se musiikki antoi voimaa ja se oli vähän sellainen oma pieni turvapaikka kun sai musiikit soimaan. Enpä usko, että pidemmällä tähtäimellä vaikuttaa tyttäreesi mitenkään. Omat vanhempani eivät pitäneet kuuntelemastani musiikista, mutta olivat iloisia että se loi minulle harrastuksen ja sain kavereita samanhenkisistä ihmisistä.
Vitsit mä olisin tyytyväinen, jos mun tyttö (nyt 11 v) innostuisi Slayeristä. Mutta ei, se kuuntelee vaan jotain Cheekiä ja vastaavaa. Toisaalta, itsekin innostuin hevistä vasta 13-vuotiaana, joten ehkä vielä on toivoa.
Slayer ei ole heavy- vaan thrash metalia.
Siis.. Kysyppä nyt itseltäsi ensin että miksi slayerin tai ylipäätään minkään musiikin kuunteleminen olisi paheksuttavaa?
Ja seuraavaksi jos keksit edelliseen syitä voit miettiä pätevätkö ne tapaukseen.
Itse en paheksuisi, enkä ymmärrä miten jotkut jaksaa.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:35"]Siis.. Kysyppä nyt itseltäsi ensin että miksi slayerin tai ylipäätään minkään musiikin kuunteleminen olisi paheksuttavaa?
Ja seuraavaksi jos keksit edelliseen syitä voit miettiä pätevätkö ne tapaukseen.
Itse en paheksuisi, enkä ymmärrä miten jotkut jaksaa.
[/quote] Mietin vain, kun lapsen ystäviä haitannut ja pelkään ylä-asteen puolesta, että jos joutuu kiusaamisen kohteeksi erilaisen musiikkimaun ja pukeutumistyylin vuoksi.
Tuleva mustissa vaatteissa pää alaspäin roikkuen kävelevä teini. Angstissaan ehkä viiltelee käsiään.
Pari vuotta. Sitten alkaa.
Mitä tarkoittaa mp.?
Slayeristä tiedän vain että se on heviä. Lapset saa kuunnella mitä haluaa kunhan kuuntelevat monenlaista ja volyymi pysyy kohtuullisena.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:38"]Tuleva mustissa vaatteissa pää alaspäin roikkuen kävelevä teini. Angstissaan ehkä viiltelee käsiään.
Pari vuotta. Sitten alkaa.
[/quote] Toivottavasti ei
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:39"]Mitä tarkoittaa mp.?
Slayeristä tiedän vain että se on heviä. Lapset saa kuunnella mitä haluaa kunhan kuuntelevat monenlaista ja volyymi pysyy kohtuullisena.
[/quote] mielipide :)
Hyvä tyttö :3 Uskaltaa erottua ja tykätä jostain muustakin kuin piipertäjästä, yhdestä erektiosta ja muista purkkapoppibändeistä. t. 16v, bodomisti jo kuudetta vuotta
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:53"]Hyvä tyttö :3 Uskaltaa erottua ja tykätä jostain muustakin kuin piipertäjästä, yhdestä erektiosta ja muista purkkapoppibändeistä. t. 16v, bodomisti jo kuudetta vuotta
[/quote]
Minulla ei ole mitään näitä robinin yms fanittajia vastaan, mutta itseeni kolahtaa parhaiten hevi ja raskas metalli :3 Silti multa löytyy kavereita robinin kuuntelioista kirkonpolttoheviä kuunteleviin, ja atesteista buddhalaisiin, uskovaisiin ja satanisteihin, vaikkei uskonto ole kiinni musiikkimausta. Näin OT vain.
Ohjaa sitä pikkuhiljaa Slayerista parempaan saman kategorian musiikkiin. Deep Purple, Led Zeppelin, Iron Maiden, AC/DC , Motörhead, Black Sabbath jne. Tyttösi on fiksu valtavirrasta poikkeava ja luultavasti hyvin älykäs.
Metallimusiikin kuuntelijat, tuottajat ovat älykkäitä, koska musiikin ymmärtäminen vaatii aitoa musikaalista kykyä.
Jos se olisi poika, kyselisitkö tuota täällä?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:57"]
Ohjaa sitä pikkuhiljaa Slayerista parempaan saman kategorian musiikkiin. Deep Purple, Led Zeppelin, Iron Maiden, AC/DC , Motörhead, Black Sabbath jne. Tyttösi on fiksu valtavirrasta poikkeava ja luultavasti hyvin älykäs.
Metallimusiikin kuuntelijat, tuottajat ovat älykkäitä, koska musiikin ymmärtäminen vaatii aitoa musikaalista kykyä.
[/quote]
Mitenhän se on valtavirrasta poikkeava, kun Suomihan on tunnetusti hevimetallimaa? :D Missään muualla ei kuunnella niin paljon paskaa kuin Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 22:57"]
[/quote]
Mitenhän se on valtavirrasta poikkeava, kun Suomihan on tunnetusti hevimetallimaa? :D Missään muualla ei kuunnella niin paljon paskaa kuin Suomessa.
[/quote]
Valtavirrasta poikkeava, jos katsot ympärillesi, miten 12v tytöt kuuntelee Suomessa musaa tällä hetkellä. Robin, Robin ja Robin ja lisäksi joku Isac ja Benjamin. Eli kyse on 12 vuotiaasta tytöstä, ei 35-60v miehestä. Siten.
Mitä väärää tossa pitäis olla :D Itse kohta 19v teini joka kuunnellu 10-vuotiaasta kaikkea aina Def Leppardista Immortaliin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:48"]Slayer ei ole heavy- vaan thrash metalia. [/quote] 80-luvulla puhuttiin yleisesti vaan hevistä sisältäen kaikki alakategoriat. Toki keskusteltiin siitä, mikä on speed, thrash, death, doom tms metalia, mutta loppujen lopuksi kaikki me oltiin yhtä suurta hevariperhettä.
[/quote]
Slayer ei ole heviä, eikä ollut sitä 80- luvullakaan. Vaan metallia.