Google alkanut väittää että olen alle 18 v. Olen 52 v - muita?
Siis mitä tää on? Mulle tuli viesti että olen alaikäinen joten mun pitää kirjautua Google-tilille ja vahvistaa ikä. Kirjauduin ja siellä sama viesti muttei mitään ohjeita. Meni pari pvää ja nyt tuli viesti, että koska olen heidän tietojensa mukaan alle 18 v on mun Google-hakuni laitettu Safesearch-moodiin. No ei haittaa kun en tee epäilyttäviä hakuja.
Onko muille tullut nyt tämmöisiä? Mistä kyse? Ei vaikuttanut huijaukselta,ei tullut spostin kautta.
Kommentit (38)
Mulla tuli myös työsähköpostiin siinä oli sellanen mihin sai vastata, minä vastasin että mitä helvettiä, minä olen 46v. En ole sitä sähköpostia edes koskaan käyttänyt kun meillä on vielä vanha sähköposti käytössä toimistolla ja tuo tuli näkyviin työkännykkään, en edes tiennyt että mulle oli laitettu se siihen kännykkään.
Joo tuli kans vaikka olen syntymäpäiväni heille ilmottanu. En todellakaan ala lähettelemään heille mitään ID-kortteja ja luottokorttien kuvia. Sitä paitsi on ollut google pay myös käytössä, niin aivan hämärää touhua. Päätin että ei käytetä sitten kohta enää mitään googlen palveluja jos alkavat pelleilemään.
Vierailija kirjoitti:
Joo tuli kans vaikka olen syntymäpäiväni heille ilmottanu. En todellakaan ala lähettelemään heille mitään ID-kortteja ja luottokorttien kuvia. Sitä paitsi on ollut google pay myös käytössä, niin aivan hämärää touhua. Päätin että ei käytetä sitten kohta enää mitään googlen palveluja jos alkavat pelleilemään.
Mulla kanssa noilla oikea synt aika josta näkee että olen yli 50 v. Onko sulla toiminut nuo palvelut kuitenkin? Kyseleekö ne vieläkin sulta tietoja? ap
Voiko ne poistaa google tilin jos ei laita tietoja ?
Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa, että lähetät sinne kuvan passista tai luottokorttisi tiedot. Näitä minultakin kysyttiin kun erääseen striimiin paukahti ikärajat kesken lähetyksen.
Mitähän se luottokorttinumero sitten todistaa?
Mulla huutaa vähän väliä, että pitää ilmoittaa syntymäpäivä! Miksi helvet*ssä mun pitää antaa mun syntymäpäivä googlelle?! Kas kun ei koko sos.turvatunnusta? Ja ikää on niin, että eläkkeellä jo olen!
Minulle tuli myös, vaikka olen yli 50-vuotias. On tullut kahteenkin kertaan, ja viestissä luki, että kun olen alle 18-vuotias, sekä youtubetilini että spotifytilini suljetaan. Youtubetiliä minulla ei ole, ja spotify näyttäisi toimivan normaalisti. En ole käynyt missään epäilyttävillä sivuilla. Ihan Iltasanomat, sähköposti ja jotain suomalaisia verkkokauppasivuja.
Lue google-tilisi ohjeet. Ei tarvitse käyttää luottokorttia, vaan voit kuvata henkkarisi niin että peität siitä henkilötunnuksen. Tietoa ei tallenneta.
Liittyy Euroopan Unionin tietosuojakäytäntöön eli lakiin.
Eli menet google-tilisi asetuksiin, ei tarvitse eikä pidä mennä tuon sovelluksen (esim. Youtube) esittämän linkin kautta.
Samasta verkkosegmentistä on tullut lasten käyttöä? Google yrittää pakottaa tunnistautumaan, jotta suuntaa mainoksensa oikein. Lapset on tässä keppihevonen tiedon keräämisessä. Haluavat tunnistaa maksuvälineellä, jotta voisivat myydä huomiotasi mainostajille.
Ratkaisu: ota hakukoneeksi bing tai duckduckgo. Mulle toi iski tv-käytössä olevaan läppäriin, jolla lapset ovat katsoneet netflixiä ym aikuisen valvonnassa. En tiennytkään että google sekaantuu asioihini tolleenkin.
Samaa mieltä kuin edellinen: Google yrittää pakottaa tunnistautumaan, jotta voi suunnata mainoksensa oikein ja muotoilua "alle 18-vuotias" käytetään tässä ovelasti.
Mulle tuli pyyntö varmistaa ikä. Tiesin huijaukseksi, koska minulla ei ole Google-tiliä. Kuten ei tiliä Nordea-pankissakaan, johon myös tuli pyyntö kirjautua lähipäivinä.
Tuli kanssa viesti,että ole alaikäinen,alle 18 vuotias.
Nyt pitää pistää henkkarista tai passista kopio,että näkee oikean ikäni joka on yli 50 vuotta.
Tai jokin pankki / luottokortin gredit tieto.
Pitkät paskat koko google,kerää vaan henkilötietoja,
että saa sitten kusettaa ja tyhjentää käyttäjän pankkitilit.
Pitäköön tunkkinsa ja tunkekoon vielä löylykauhan perseeseen.
Youtube vaatii iän vahvistamista nykyään joissakin videoissa. Ärsyttää.