Reseptin uusiminen, jos tk lääkärille pääsee vasta kuukauden kuluttua?
Kyseessä siis lääke jota ei ole turvallista lopettaa. Miten onnistuu? Pitääkö päivystykseen mennä
Kommentit (16)
Netissäkin sen voi tehdä. Tai soita omahoitajalle.
Menet apteekkiin ja pyydät uusimista. Apteekki vie pyynnön lääkärille.
Uusi omakannan kautta tai pyydä soittoaika lääkärille.
Myös hoitajan kautta voi jättää viestin, jos muutoin lääkäriä ei tavoita.
Uusimispyynnön voi siis esittää edellä mainituilla tavoilla. Jos kuitenkin terveyskeskuksessa ei ole taustatietoa kyseisen lääkkeen määräämisestä tai sairaudesta, jota sillä hoidetaan, kannattaa välittää tarvittavat tiedot puhelimitse tai muulla tavalla. Jos kyseessä on pkv/väärinkäyttöön soveltuva lääke, tarvittanee vo-käynti taustatietojen välittämiseksi.
Voiko omakannan kautta uusia myös työterveydenhuollon kirjoittamat reseptit, jos ei ole enää oikeutettu työterveyshuollon palveluihin?
Vierailija kirjoitti:
Voiko omakannan kautta uusia myös työterveydenhuollon kirjoittamat reseptit, jos ei ole enää oikeutettu työterveyshuollon palveluihin?
Kokeile laittaa uusimispaikaksi oma terveyskeskus, saattavat uusia kyselemättä, tai sitten kysyvät lisätietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mä ole uusinut jo monta kertaa
Mene omakantaan. Katsot sun reseptit ja laitat uusittavaksi ne, mitkä haluat uusittavan. Pitää valita uusijataho. Itse laitoin alunperin työterveyslääkärin kirjoittamat reseptit uusittavaksi omassa tk:ssa, kun en enää ollut ko. työterveyden asiakas. Onnistui. Tuli txt, kun uusittu. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ainakin thyroxinit uusinut ihan omakannan kautta terveyskeskuksessa, vaikka olen ne saanut työterveydestä alunperin.
Uusivatko myös masennus/psyykenlääkkeitä ilman lääkärin kanssa kasvotusten tapaamista?
Haloo, ootko tosissaan, ettet ymmärrä omakannassa tapahtuvaa reseptien uusintaa?
Vierailija kirjoitti:
Uusivatko myös masennus/psyykenlääkkeitä ilman lääkärin kanssa kasvotusten tapaamista?
Epäilen että vaatii vastaanotolla käynnin.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat kyllä. Ei siellä vastaanotollakaan muuta tehdä kuin uusita resepti.
Uusi netissä.