Sanokaa nyt helsinkiläiset, onko siellä pahoja alueita?
Mitkä siellä on sellaisia asuinalueita tai muita paikkoja, joita oikeasti pitää välttää tai ei esim uskalla liikkua yksin illemmalla? Pitäisi olla alue, jolla nainen ja yläasteikäinen pärjää.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
On, kaikki metro- ja juna-asemat sekä ostoskeskukset.
Niissä kun liikkuu eniten porukkaa
No olen itse ollut ainakin päärautatieasemalla ilta-aikaankin junaa odottamassa juuri siksi kun en Helsingissä asu. Pysyin kauempana vähän isommista porukoista, mutta ei tarvinnut mitään pelätä ja vartijatkin meni koko ajan siinä edestakaisin. Yleensä jos siellä vähän pitempään seisoo niin joku voi koittaa tulla pummaamaan tupakkaa tai rahaa, mutta ei mitenkään uhkailevasti. Miten sitten noiden metroasemien laita on, onko niin että esim sörkassa metron käyttäminen iltasella on vaarallista? Onko niissäkin vartijoita häiriöiden varalta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole mitään ongelmia. Joka muuta väittää on juntti peräkylän peräkammarista!
Kaupunki on vain muista syistä muuttotappiollinen ja porukkaa muuttaa pois.
Syytä ei kukaan tiedä… Ehkä ilmastonmuutos ja korona.
Se on ne hinnat, ei ihmisillä ole varaa hankkia omaa asuntoa taikka muuttaa vuokralle isompaan, kaivataan tilaa ja osa toki vaihteluakin.
Joka paikassa voi törmätä outoihin tyyppeihin. Ei ole niinkään kyse asuinalueesta, vaan siitä ettei jää juttelemaan kenenkään vieraan tyypin kanssa vaan jatkaa matkaa. Nenä pystyyn ja eteenpäin.
Steissi, Kaisaniemen puisto ilta-aikaan muuten vain vältettäviä paikkoja. Hakis sinänsä ok, josko ei haittaa erinäiset laitapuolen kulkijat. Jo mainittu piritori ja kurvi sitten jo erikoisempi paikka. Malmi, Kontula, yleisesti Itähelsinki myös sellaista, jossa asuinpaikka voi olla tuurilla ok, mutta saattaa olla myös hyvin ikävää. Osa Espoosta kontulamaista myös nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä kun liikkuu eniten porukkaaNo olen itse ollut ainakin päärautatieasemalla ilta-aikaankin junaa odottamassa juuri siksi kun en Helsingissä asu. Pysyin kauempana vähän isommista porukoista, mutta ei tarvinnut mitään pelätä ja vartijatkin meni koko ajan siinä edestakaisin. Yleensä jos siellä vähän pitempään seisoo niin joku voi koittaa tulla pummaamaan tupakkaa tai rahaa, mutta ei mitenkään uhkailevasti. Miten sitten noiden metroasemien laita on, onko niin että esim sörkassa metron käyttäminen iltasella on vaarallista? Onko niissäkin vartijoita häiriöiden varalta?
Ap
On vartijoita ja hyvin usein poliisimaija myös Sörnäisten metroaseman ulkopuolella.
Olen nuori nainen ja olen kulkenut siellä noin 12-vuotiaasta saakka nykypäivään, ei ole ikinä uhkaavaa tilannetta ollut vaikka joskus joku tosiaan pummaa tai juttelee.
Vierailija kirjoitti:
Asuin Herttoniemessä ”kuuluisassa” Nuorisosäätiön ns. Hilton-hotellissa ja kyllä, oli välillä musiikit kovaa, rikottiin paikkoja usein, teinikännidraamaa ikkunan alla ja naapurit poltti pilveä (haisi minun luokse asti).
Mutta viereisissä taloissa asui normisti keskiluokkaisia lapsiperheitä, oikein mukavaa heillä.
Joten kyllä siihen liittyy taloyhtiö ja sen asukkaat, ei ole kyse vain kaupunginosasta.
Minulla on pilveä polttavia naapureita täälläkin, eivät kyllä vaarallisia ole :D Ap
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole mitään ongelmia. Joka muuta väittää on juntti peräkylän peräkammarista!
Kaupunki on vain muista syistä muuttotappiollinen ja porukkaa muuttaa pois.
Syytä ei kukaan tiedä… Ehkä ilmastonmuutos ja korona.
Syitä, miksi ihmiset asuvat Helsingissä:
- rajaton valikoima työpaikkoja
- rajaton valikoima harrastuksia ja koulutuspaikkoja lapsille
- rajaton valikoima palveluita
Mä muuttaisin tosi mielelläni täältä pois, mutta en voi niin kauan kuin lapset ovat koulussa ja etätyöt eivät ole realistinen mahdollisuus, sitä ne eivät vieläkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Pysykää maalla.
Kaikista Helsingissä asuvista vain vajaat 40 prosenttia on syntynyt täällä. Kautta 1800-luvulla alkaneen tilastoinnin ovat syntyperäiset helsinkiläiset olleet vähemmistö keskellä muualta tulleita. HS
Ne maalta tulleet Helsinkiä elättää suurelta osin.
Jos ei ole yhtään ns. "street smart", ei stadiss pärjää millään alueella. Parasta pysyä siellä kotiseudulla vaan.
(street smart = having the experience and knowledge necessary to deal with the potential difficulties or dangers of life in an urban environment.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä kun liikkuu eniten porukkaaNo olen itse ollut ainakin päärautatieasemalla ilta-aikaankin junaa odottamassa juuri siksi kun en Helsingissä asu. Pysyin kauempana vähän isommista porukoista, mutta ei tarvinnut mitään pelätä ja vartijatkin meni koko ajan siinä edestakaisin. Yleensä jos siellä vähän pitempään seisoo niin joku voi koittaa tulla pummaamaan tupakkaa tai rahaa, mutta ei mitenkään uhkailevasti. Miten sitten noiden metroasemien laita on, onko niin että esim sörkassa metron käyttäminen iltasella on vaarallista? Onko niissäkin vartijoita häiriöiden varalta?
ApOn vartijoita ja hyvin usein poliisimaija myös Sörnäisten metroaseman ulkopuolella.
Olen nuori nainen ja olen kulkenut siellä noin 12-vuotiaasta saakka nykypäivään, ei ole ikinä uhkaavaa tilannetta ollut vaikka joskus joku tosiaan pummaa tai juttelee.
Okei, kiitoksia tiedosta. Kiva tietää, että siellä on pystynyt kulkemaan ihan tuon ikäsestä saakka hyvin. Ap
Kaikki missä asunto maksaa enemmän kuin keskituloinen pystyy maksamaa, ovat turvallisia. Muut ja vuokrakasarmit kannattaa kiertää kaukaa. Eli stadissa kannattaa asua vain mikäli on fyrkkaa enemmän kuin tarpeeksi tai luuseri, joka lokkeilee muiden veroeuroilla.
Kyllä se on vaan niin, että aika monet tuttavani suunnittelevat pois muuttoa. Harmi, kaunis, mukava kaupunki on pilattu. Mutta jos tykkää kaupungista ja merestä, niin on Turkukin, pitäisi oppia asumaan pienemmissä paikoissa tai muuttaa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOn vartijoita ja hyvin usein poliisimaija myös Sörnäisten metroaseman ulkopuolella.
Okei, kiitoksia tiedosta. Kiva tietää, että siellä on pystynyt kulkemaan ihan tuon ikäsestä saakka hyvin. Ap
Älä usko liikaa yksittäiskokemukseen. Minä en päästäisi ikinä 12-vuotiasta saati hieman sitä vanhempaa lastani pyörimään Sörkkään, jos vain on mahdollista välttää se.
sdfsfsed kirjoitti:
Kaikki missä asunto maksaa enemmän kuin keskituloinen pystyy maksamaa, ovat turvallisia. Muut ja vuokrakasarmit kannattaa kiertää kaukaa. Eli stadissa kannattaa asua vain mikäli on fyrkkaa enemmän kuin tarpeeksi tai luuseri, joka lokkeilee muiden veroeuroilla.
Kyllä se on vaan niin, että aika monet tuttavani suunnittelevat pois muuttoa. Harmi, kaunis, mukava kaupunki on pilattu. Mutta jos tykkää kaupungista ja merestä, niin on Turkukin, pitäisi oppia asumaan pienemmissä paikoissa tai muuttaa ulkomaille.
Ei se ihan noin rankka rajanveto. Yleistäisin itse ennemmin niin, että alueet joissa ei Kelagoldilla tai fattan tuella asuta ovat todennäköisesti niitä turvallisempia. Varsinin jos pitää huomioida, millaiseen ympäristöön lapsi päätyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä usko liikaa yksittäiskokemukseen. Minä en päästäisi ikinä 12-vuotiasta saati hieman sitä vanhempaa lastani pyörimään Sörkkään, jos vain on mahdollista välttää se.
Kenenkään ei pitäisi päästää ketään pyörimään minnekään.
Mutta jos on vaikka harrastus Sörnäisissä, sinne voi täysin huolettomin mielin kulkea. Sörnäinen on yksi vilkammista metroasemista, siellä on koko ajan myös turvallisia ja asiallisia ihmisiä ympärillä.
Jo mainittujen lisäksi: Malminkartanossa aseman lähiseutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole alueita.
Totta kai minusta esim. Kontulan ostarin alue ja Piritori Sörnäisissä ovat kyseenalaisia paikkoja, mutta Kontula tai kurvi ylipäätään asuinalueena kuitenkin jees.
Onko esimerkiksi Malmi ok? Pelottaisiko nuorta kulkea esimerkiksi rautatieaseman kautta yksin jos pitää mennä keskustaan ilman aikuista? Ja kiitos ekasta asiallisesta vastauksesta. Ap
Malmi on kamala. Ei siellä ehkä tarvitse pelätä, mutta sellanen huono-osaisuuden ilmapiiri pureutuu ihon alle. En pistäisi lasta kulkemaan Malmin kautta mihinkään enkä varsinkaan asuisi sillä seudulla.
eri
sdfsfsed kirjoitti:
Turusta on minulle jokaisella vierailulla tullut olo, että siellä on kiva käydä, mutta en osaa nähdä itseäni asumassa siellä. Ap
nostetaan vaan vielä jos jollain olis jotain :) Ap
sdfsfsed kirjoitti:
Kaikkialla Helsingissä omistusasunnot ovat kalliita. Ongelma ei ole, että omistusasuntoihin pääsisi jossain liian halvalla vaan siinä, että kaupunki ripottelee vuokrataloja sinne sun tänne, joten oikein missään ei ole kiva asua.
Asuin Herttoniemessä ”kuuluisassa” Nuorisosäätiön ns. Hilton-hotellissa ja kyllä, oli välillä musiikit kovaa, rikottiin paikkoja usein, teinikännidraamaa ikkunan alla ja naapurit poltti pilveä (haisi minun luokse asti).
Mutta viereisissä taloissa asui normisti keskiluokkaisia lapsiperheitä, oikein mukavaa heillä.
Joten kyllä siihen liittyy taloyhtiö ja sen asukkaat, ei ole kyse vain kaupunginosasta.