Onko täällä entisiä koulukiusattuja?
miten pitkään kiusaaminen kesti?
Kiusasiko kaikki?
Jopa oma luokka?
miten pahaa kiusaaminen oli?
Kommentit (48)
Kerran koulukiusattu on aina koulukiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Olin ensin kiusattu ja fyysisen kasvun kautta samojen mlkkujen kiusaaja.
Mä en edes kasvanut juuri fyysisesti. Tuli vain mitta täyteen. Viha antaa kummasti voimia.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin ennemmin kerran koulukiusaaja aina koulukiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin ennemmin kerran koulukiusaaja aina koulukiusaaja.
Johan se sanasta käy ilmi että kyse on menneestä. Mennyttä ei voi muuttaa.
Minua kiusattiin seiska- ja kasiluokilla. Ehkä sen takia, että olin vähän lihava. Olin myös aika lapsellinen. Sain kuunnella tosi ilkeitä juttuja ulkonäöstäni, eikä kukaan halunnut olla mun kanssa. Olin aika paljon pois koulusta, mutta sain luokat käytyä. Laihdutin itseäni 15 kiloa kesän aikana, eikä ysiluokalla enää kukaan kiusannut, mutta melkein kaikki alkoi silloin pulskistua eli minä olisin voinut heitä kiusata. Tulivat joskus vastaan kaupassa hirveän ylipainoisina ja olisi tehnyt mieli sanoa, että miten nyt noin? Ei kiinnostanut sanoa mitään.
Oma luokka kiusasi koko ala-asteen. Kiusaaminen oli aika lievää. Haukkumista ja poissulkemista vain. Joskus jotkut leikki mun kanssa/pyysi jonnekin mutta aina homma päättyi mun nolaamiseen. Nolointa oli kyllä kun olin kipeänä ja mulle väitettiin että luokalla on naamiaiset. Ei ollutkaan.
Keksin ehkä neljännellä että kiusaaminen johtui omasta käytöksestäni hyvin pitkälle. Yritin siis sopeutua joukkoon ihan väärin tavoin. Noudatin äitini ohjeita ja paremmin olisi sujunut kun olisin ollut vain oma itseni.
Neljännellä oli kuitenkin myöhäistä tehdä asialle mitään. Vaihdoin yläasteella painotetulle luokalle ja pärjäsin sosiaalisesti hyvin ihan omin avuin. Joskus olen miettinyt että jos en olisikaan ikinä tajunnut, että äiti neuvoi väärin. Olisi ollut hirveät teini vuodet.
Olin ensin kiusattu ja fyysisen kasvun kautta samojen mlkkujen kiusaaja.