Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan tällaiseen vauva refluksiin mitään apuja?

Vierailija
15.11.2014 |

Meillä 6 viikkoinen vauva ja noin viimeisen kolmen viikon ajan olen huomannut vauvalla ihan selvää hiljaista refluksia. Ei pulauttele, mutta vaakatasossa selvästi kuulee että kamaa nousee ylös, kun naama vääntyy inhottavasti, nieleskelee, alkaa piehtaroida ja kitistä. Sylissä viihtyy vain pystyssä, vaaka-asennostaa alkaa punkeamaan yläkroppaa ylös. Syömisen jälkeen rohisee ja kuulostaa limaiselta. Joskus paljonkin syömisen jälkeen saattaa tulla pulautusta, sellaista ihan oksennukselta haisevaa ja rakeista, vaikka heti syömisen jälkeen ei juurikaan pulauta. Nukkuminen on todella rikkonaista, nukahtaa pystyasentoon olalle ja herää refluksiin kun asetetaan sänkyyn. Sängyn päätyä on kirjoilla kohotettu mutta en tiedä... kun vihdoin saadaan nukahtamaan, nukkuu 0,5-2,5 tuntia. Huonoina öinä ei pysty nukkumaan kuin sylissä pystyasennossa, ja siinä on itse sit vähän vaikea nukkua.

Eli muuten selvät refluksin oireet, mutta kun tämä ei juurikaan itke. Ei mitään monen tunnin huutoja. Jos vaaka-asennossa jotain nousee suuhun niin alkaa kitistä, ei mitään suoraa huutoa kuitenkaan, ja rauhoittuu heti kun nostaa pystyyn. Suurin ongelma siis nämä nukkumisvaikeudet. Onkohan tähän mitään apuja? Neuvolassa kuitattiin, että kun kasvaa niin hyvin, että ei se haittaa... Lapsella on vähän ilmavaivaakin ollut ja laitoksella todettiin kireähkö kielijänne, jota ei sit kuitenkaan katkaistu.

Olen alkanut miettiä, että vaikuttaa se kuitenkin imemiseen jotenkin niin, että ilmaa menee kovasti. Toisaalta taas on selvästi parempia ja huonompia päiviä tän refluksin suhteen, niin voikohan joku, mitä mä syön vaikuttaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

O

Vierailija
2/3 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä maidon sakeuttajaa. Lääkärintodistuksella ko vaivasta saa Kela-korvausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy apteekissa, ja pyydä apua. Mm Gavisconesta voisi olla hyötyä. Voit myös tukea sängyn päätä vielä ylemmäs, melkein istuvaan asentoon, mutta niin että painetta ei tuu selkä- ja kaularangalle paljoa. Sivuilta tuet tyynyillä, niin vauva ei kellahda. Tsemppiä paljon, koita jaksaa! <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi