Pitää varmaan vihdoinkin mennä lääkäriin tuon olkapään takia
Se on vaivannut jo vuosia enkä voi esim. maata pitkään vasemmalla kyljellä kun olkapää tulee niin kipeäksi ja kipu säteilee olkavartta alaspäin. Aika usein olkapää kipeytyy vaikka makaisin oikealla kyljellä. Nyt se on parin viikon aikana vaivannut enemmän kuin aiemmin ja viime yönä heräsin kaksi kertaa todella kovaan kipuun ja sain hädintuskin vaihdettua parempaan asentoon käden. Koskaan ei ole noin kovaa kipua ollut siinä. Yö meni aika huonosti nukkuen tuon kipuilun takia ja puoli kuudelta nousin ottamaan Burana 800mg ja Panacodin.
Olen hoitoalalla töissä joten tuolla tavalla kipuileva olkapää on erittäin huono asia töiden kannalta. Mitä jos tulee kova kipukohtaus kun juuri olen auttamassa jotakin vanhusta ylös sängystä. :( Pelottaa vain jos joutuu leikkauspöydälle tuon takia, mutta pakkohan se on leikata jos siellä jotakin ongelmaa on.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Myöskin korkeampi tyyny auttaa kyljellään nukkujaa. Patja voi olla nukuttu kuopalle, tarkista sekin.
Mulla on korkea tyyny ollut jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin kirjoitti:
Lääkärissä käyty, tuli lähete fysioterapiaan ja röntgeniin. Fysioterapia alkaa tiistaina ja röntgen on myös ensi viikolla, että saa nähdä näkyykö kuvissa mitään poikkeavaa. Joitakin jumppaliikkeitä olen varovasti tehnyt jo kun lääkäri sanoi, että tehdä jo ennen kuin pääsee fysioterapiaan. Olen tehnyt esim. sellaisen liikkeen, että nostan käden suorana vartalon sivulta etukautta ylös. Vasen olka lonksahtaa välillä tuossa liikkeessä etenkin siinä kohtaa kun alan laskea kättä etukautta alas.
Lepo oli mulla paras lääke. Kortisonipiikit ei tehonnut mitään.
Oon siis tuo sama jolla oli yli vuoden kiertäjäkalvosin sökönä.
Mulle ei kortisonia pistetty. No katsoo nyt näkyykö röntgenkuvissa mitään ja onko jumppaamisesta apua.
Kiertäjäkalvosinoireyhtymä on diagnoosi ja pistettiin kortisonia. Kuvista lääkäri näytti ahtaan kohdan olkapäässä.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikkiin olkapäävammoihin suositellaan aluksi kuntoutuksena jumppaa. Tiedän, koska itse kärsin. Oletko kokeillut?
Kannattaa ihan googlettaa ne ohjeet. Lääkäri varmaan ohjaa sut fyssarille missä saat ne samat ohjeet. Esim jumppakuminauhat ovat todella hyvät tähän tarkoitukseen. Aluksi aloitellaan niillä kevyillä nauhoilla.
Kuntoutus kyllä kestää, mutta sitä voi tehdä ihan vaikka telkkaria katsomalla.
Se fyssari on sitä varten, että kuntoutuja oppii tekemään liikeradat oikein! Näin vältytään lisäongelmilta! Kaikkea sinä neuvot!
T. Kalkkikertymän omaava kuntoutuja fyssarin tuella.
Mulla on tämä vaivannut varmaan 10 vuotta. Nyt sitten paheni niin oli pakko viimein mennä lääkäriin. En ole menossa hierontaan vaan jumppaliikkeitä opettelemaan fysioterapiaan.