Aion alkaa supertyylikkääksi ja kauniiksi - mammat auttakaa!
Eli tarina on tämä: olen 27-vuotias kahden lapsen äiti, perusnätti ja kroppakin ihan ok, nyt hieman löllöinen mutta muuten kehityskelpoinen (tämän suhteen työt vielä toisen raskauden jäljiltä kesken, mutta kehitystä havaittavissa ja liikuntataustan vuoksi yllättävän nopeasti). Ongelmana on se, että olen jatkuvasti nuhruisen ja epäsiistin näköinen, oikein kotimammamainen siis. Jos olen oikein laittautunut, niin hiukset ovat ponnarilla tai isolla nutturalla, kasvoissa on meikkivoidetta, ripsaria ja kulmissa hieman väriä sekä päällä tyyliin legginssit ja huppari. Siis hyvänä päivänä.
Mistä aloittaisin projektini? Vaatekaapin aion uudistaa hiljalleen tyylikkäämmäksi, ei siis muodikkaaksi vaan täyteen hyviä perusvaatteita. Olen vartalomalliltani lyhyt, en siro vaan aika tasapaksu mutta normaalipainoinen. Rinnat ja peppu keskikokoiset, keskivartalolle kertyy kaikki ylimääräinen.
Hiuksillenikin haluan tehdä jotain. Ne ovat pitkähköt, mutta aina laittamattomat. Haaveilen pidennyksistä, mutta varmasti jo hyvä leikkaus ja esim. suoristusraudan käyttö sekä muotoilu auttaisi. Hiuslaatuni on hankalasti luonnostaan hieman kihartuva ja karhea. Ongelmana on saada kampaukset pysymään, kun tukka kihartuu, karkailee tai klimppiintyy.
Ja naama... Neliön ja pyöreän välimaastossa, sillä poskeni ovat aina olleet pyöreät. Haluaisin opetella käyttämään rajauskynää ja luomiväriä, poskipunaa sekä huulipunaa. En osaa edes alustaa meikkiä kunnolla, mitä ihmettä siihen oikein tarvitaan?
Eli nyt tarvitsen todella apua, että tästä pieruverkkariäidistä saataisiin taas edustava yksilö. Ideoita otetaan vastaan muilta!
Kommentit (56)
Pikakikka huoliteltuun ulkonäköön - kestopigmentointi kulmiin ja eyelinerit!
17:lletoista: Farkut ja musta neuletakki on tietty aina helppo ja kivan näköinen asu. Jotkut (neuvon antaja todennäköisesti myös) on neroja asustamaan, jolloin voi olla jopa tosi tyylikäs asu. Itse liitän tyylikkyyden kuitenkin jonkinlaiseen erottumiseen, supertyylikkyyden nyt ainakin. Siihen ei vielä farkut ja toppi riitä. En ole itse kovin tyylikäs, sanottakoon vielä. Silloin kun on tyylikkäin olo, olen pukeutunut istuvaan ja linjakkaaseen mekkoon ja saappaisiin.
Toivoisin, että osaisin asustaa paremmin.
"Kiitos myös pidemmälle rekkalesbohtavalle naisihmiselle vertaistuesta. Itsehän näytän lyhyillä hiuksilla OITNB:n Boolta.
- ap"
Ihana :D.
Tässä minä tavallisena päivänä: http://glaadblog.org/wp-content/uploads/2010/05/brucevilanch-235x300.jpg
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:35"]
"Kiitos myös pidemmälle rekkalesbohtavalle naisihmiselle vertaistuesta. Itsehän näytän lyhyillä hiuksilla OITNB:n Boolta.
- ap"
Ihana :D.
Tässä minä tavallisena päivänä: http://glaadblog.org/wp-content/uploads/2010/05/brucevilanch-235x300.jpg
[/quote]
Ootte molemmat ihania : )
Taidan tuon kuvan printata ja laittaa johonkin vessan peiliin.
t 29 v.
Tyylikäs pukeutuminen on usein klassista ja aikaa kestävää. Pitkällä aikavälillä säästät siis rahaa!
Tämäpäs onkin jo niin pitkä ketju etten jaksa plärärä joka vastausta, joten anteeksi jos tulee toistoa.
Lähtisin ihon kuorinnasta ja kasvonaamiosta ja hyvästä kasvovoiteesta, siisti myös kulmat. Joku mainitsi kulmien ja ripsien kestovärjäämisestä. Hiuksiin itselläni toimii hiuspuuteri, se karhentaa hiusta niin että kampauksella on edes teoreettinen mahdollisuus pysyä. Kävisilö sulle myös jokin jätettävä hoitoaine, esim Herbinan Marja Spa? Itselläni auttaa pörröön ja silottaa hiuksen pintaa (hiukseni ovat siis liukkaat mutta pörröiset). Youtube on täynnä hyviä videoita, katso vaikka esim Lilith Moonin hiuskanavaa. Ja pienet jutut esim jalkakypy saunan lämmössä, antaa hyvän olon joka näkyy päälle.
Älä linkaise ihan kaikkia vaatteita vielä pois, paitsi kulahtaneimmat ja reikäisimmät. Millaiset alusvaatteet sulla on? Jos ne on kauhtuneet, koko olo ja sitä kautta olemus saattaa olla "kulahtanut". Muistan kun itse pärjäilin kolmilla kulahtaneilla ja epäistuvilla rintsikoilla, joista uusimmat oli 5v ja vanhimmat lähes 10v.. OII sitä iloa kun vihdoin menin alennusmyyntiin ostamaan itselleni kasan kunnon rintsikoita! Ja se tunne kun sain saksia ne vanhat pieneksi silpuksi ja heittää roskiin! Samoin kaaressa roskiin lensi myös kulahtaneet alkkarit.
Juurikasvun sivuilla on paljon hiusjuttua, käy lukemassa :)
Kirppareilta löytyy hyvin vaatteita, tosin välttele niitä kaikista nyppyisimpiä ja dödötahraisimpia. Sieltä voi "turvallisesti" ostaa arkeen "kokeiluun" eri tyylisiä vaatteita, ja niihin ei tarvitse satsata kymppejä. Eikä kirpaise jos se 2e:n tunika ei istunutkaan tyyliisi, se voi jatkaa eloa jonkun toisen kaapissa tai lattialuuttuna. Kirppareilta myös löytyy hyvin asusteita, laukkuja ja takkeja.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:20"]Katso muutama jakso Trinnyä ja Susannahia. Siellä on melkein joka kerta joku äitimoodiin hupsahtanut nuori nainen, jonka lookin he päivittävät. [/quote]Älä! Ne muutokset on usein epäonnistuneita.
[/quote]
Älä nyt! Nuorten naisten muutokset ovat minusta yleensä onnistuneita. Eri asia on se, kun he tunkevat hyvin ylipainoisen, vanhemman naisen johonkin makkarankuoreen ja tissivako vilkkuu. Tyylikästä? Not.
Kiitos, 45 :)
Asustamisessa noudatan itse sellaista sääntöä, että asuun kuuluu 1-2 asustetta jotka on valittu juuri sen päällä olevan asun mukaan. Ei enempää ettei kokonaisuudesta tule levoton. Lisäksi tulevat neutraalit peruskorut, ne mitkä ovat aina käytössä kuten vihkisormus, kello ja peruslaukku. Jos päälläni olisi farkut ja musta villatakki, voisin siis valita vaikka vähän erikoisemman kaulakorun ja värilliset kengät, tai ihan vain värikkään huivin.
Eli klassisten asusteiden lisäksi voisi hiljalleen kerätä vaatekaappiinsa vaikka nämä: 1-2 värilliset kengät, värillinen laukku, pari värikästä huivia, pari vähän erikoisempaa kaulakorua, parit näyttävämmät korvikset ja kiinnostava rannekoru. Jos on pitkät hiukset, niin pari kivaa hiuskorua vaikka Etsyn käsityöläisiltä. Ei ihan halvinta rihkamalaatua, mutta ei tarvitse maksaa omaisuuksia. Jos ei halua tai voi ostaa paljon asusteita, voi valita esimerkiksi nuo kaksi huivia niin että toinen värikäs ja toinen hillitympi. Yhdeksi kaulakoruksi kullanvärinen riipus jossa värillinen kivi ja toiseksi lyhyt hopeanvärinen statement-koru. Siis omaa silmää miellyttäviä asusteita, mutta selvästi erilaisia.
-17-
Miksi alle kolmekymppisen pitää pukeutua tätimäisesti?? Ihan kuin sen ikäinen olisi ikäloppu!
Persoonallisuus on paljon mielenkiintoisempaa, kuin pukeutua jonkun tietyn muotin mukaan. Helmikorvakorut, korsin laukku, valkoinen paitapusero ja mustat housut. Jee, todella omaperäistä. Sitäpaitsi Ns. merkit ei välttämättä ole yhtään sen laadukkaampia, tiedän sen oman työni kautta. Esim. Mangosta, Zarasta ja Vilasta löytyy ihan hyviäkin vaatteita. Se miten asusteita ja vaatteita osaa yhdistellä, on SE juttu.
Miksi alle kolmekymppisen pitää pukeutua tätimäisesti?? Ihan kuin sen ikäinen olisi ikäloppu!
Persoonallisuus on paljon mielenkiintoisempaa, kuin pukeutua jonkun tietyn muotin mukaan. Helmikorvakorut, korsin laukku, valkoinen paitapusero ja mustat housut. Jee, todella omaperäistä. Sitäpaitsi Ns. merkit ei välttämättä ole yhtään sen laadukkaampia, tiedän sen oman työni kautta. Esim. Mangosta, Zarasta ja Vilasta löytyy ihan hyviäkin vaatteita. Se miten asusteita ja vaatteita osaa yhdistellä, on SE juttu.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:23"]Miksi alle kolmekymppisen pitää pukeutua tätimäisesti?? Ihan kuin sen ikäinen olisi ikäloppu!
Persoonallisuus on paljon mielenkiintoisempaa, kuin pukeutua jonkun tietyn muotin mukaan. Helmikorvakorut, korsin laukku, valkoinen paitapusero ja mustat housut. Jee, todella omaperäistä.
[/quote]
Klassinen ei yleensä olekaan omaperäistä vaan samat jutut toistuvat vuosista toiseen. Ajatonta. Toiset vaan haluavat pukeutua niin.
2