Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion alkaa supertyylikkääksi ja kauniiksi - mammat auttakaa!

Vierailija
15.11.2014 |

Eli tarina on tämä: olen 27-vuotias kahden lapsen äiti, perusnätti ja kroppakin ihan ok, nyt hieman löllöinen mutta muuten kehityskelpoinen (tämän suhteen työt vielä toisen raskauden jäljiltä kesken, mutta kehitystä havaittavissa ja liikuntataustan vuoksi yllättävän nopeasti). Ongelmana on se, että olen jatkuvasti nuhruisen ja epäsiistin näköinen, oikein kotimammamainen siis. Jos olen oikein laittautunut, niin hiukset ovat ponnarilla tai isolla nutturalla, kasvoissa on meikkivoidetta, ripsaria ja kulmissa hieman väriä sekä päällä tyyliin legginssit ja huppari. Siis hyvänä päivänä.

Mistä aloittaisin projektini? Vaatekaapin aion uudistaa hiljalleen tyylikkäämmäksi, ei siis muodikkaaksi vaan täyteen hyviä perusvaatteita. Olen vartalomalliltani lyhyt, en siro vaan aika tasapaksu mutta normaalipainoinen. Rinnat ja peppu keskikokoiset, keskivartalolle kertyy kaikki ylimääräinen.

Hiuksillenikin haluan tehdä jotain. Ne ovat pitkähköt, mutta aina laittamattomat. Haaveilen pidennyksistä, mutta varmasti jo hyvä leikkaus ja esim. suoristusraudan käyttö sekä muotoilu auttaisi. Hiuslaatuni on hankalasti luonnostaan hieman kihartuva ja karhea. Ongelmana on saada kampaukset pysymään, kun tukka kihartuu, karkailee tai klimppiintyy.

Ja naama... Neliön ja pyöreän välimaastossa, sillä poskeni ovat aina olleet pyöreät. Haluaisin opetella käyttämään rajauskynää ja luomiväriä, poskipunaa sekä huulipunaa. En osaa edes alustaa meikkiä kunnolla, mitä ihmettä siihen oikein tarvitaan?

Eli nyt tarvitsen todella apua, että tästä pieruverkkariäidistä saataisiin taas edustava yksilö. Ideoita otetaan vastaan muilta!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään olla klassisen tyylikäs pikku vivahteella.Esim. Tänään illalla miss sixtyn tumma mekko, pitkät hiukseni tuunaan, korolliset nilkkurit ja parkatakki. Meikkiin panostan huulipunaan ja koruina vain vihkisormus ja makee kello.

Vierailija
22/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa vaikka jotain blogeja, joista saat ideoita vaatteiden yhdistämiseen tai käy pyytämässä myyjältä vaatekaupassa, että stailaa sinulle tyylikkään asun. Suosi klassisia malleja vaatteissa ja ei mitään yliampuvia ja räikeitä värejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mitä olen ajatellut on ne värianalyysijutut. Tu´ntuvat vanhanaikaiselta mutta välillä kun osuu joku tosi hyvä väri, niin kyllä sen huomaa, ainakin muissa ihmisissä jos harvemmin itsessä. Eikä ole niin että sen pitäisi olla just muotiväri, vaan voi olla aika erikoinenkin mutta just sille ihmiselle sopiva ja oikeita asioita korostava. Esimerkiksi musta ei taida olla mun väri ollenkaan, silti melkein kaikki aina mustaa...

Vierailija
24/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:30"]Kiitos, 17, todella konkreettisista ohjeista! Taidan aloittaa hiusten huoltamisesta ja kevyestä meikkaamisesta, vaatekaappia alan uudistaa pikkuhiljaa.

Lupaan myös unohtaa hiustenpidennykset, kun niin moni on niitä vastaan ;) Ei suinkaan, mutta uskon ettei minulla ole varaa eikä aikaa pitää niistä huolta.

Entä todella kevyet ripsienpidennykset ja kestovärjäys kulmiin..? Helpottaisi varmaan arkimeikin tekoa, lapset ovat vielä pieniä joten aika on rajallista.
[/quote]

Kestovärjäys auttaa todella paljon :). Kokeile, niin huomaat eron :). Itse värjään kulmat aina kotona. Kun valitsee väriksi ruskean eikä mustan ja kokeilee ensin lyhyemmällä vaikutusajalla, niin onnistuu :)

Vierailija
25/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuva, näillä ohjeilla jäykkis in making...

Vierailija
26/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:44"]Yksi mitä olen ajatellut on ne värianalyysijutut. Tu´ntuvat vanhanaikaiselta mutta välillä kun osuu joku tosi hyvä väri, niin kyllä sen huomaa, ainakin muissa ihmisissä jos harvemmin itsessä. Eikä ole niin että sen pitäisi olla just muotiväri, vaan voi olla aika erikoinenkin mutta just sille ihmiselle sopiva ja oikeita asioita korostava. Esimerkiksi musta ei taida olla mun väri ollenkaan, silti melkein kaikki aina mustaa...
[/quote]

Väreissä olennaisinta on sävy, onko se viileä vai lämmin. Jokaiselle voi siis sopia jokainen väri, kunhan sävy on oikea. Esimerkiksi näin:

-punainen: viileä roosa ja kylmä, kirkas punainen tai lämmin persikkaan taittava lohenpunainen ja lämmin, kirkas oranssinpunsinen

- keltainen: kylmä ananaksensävyinen tai lämmin sinapinkeltainen

- lämmin, vaalea ruskea tai viileä, siniseen taittuva vaaleanharmaa

Jne. Itse esimerkiksi pidän vaaleista, neutraaleista sävyistä. Viileässä vaaleanharmaassa näytän hyvältä, mutta lämpimään vivahtavassa beigessä näytän aivan sairaalta ja väsyneeltä. Yleensä minulla on viileän roosaa poskipunaa ja joka kerran, kun olen kokeillut persikkaista, lämmintä sävyä, ovat työkaverit sanoneet, miten väsyneeltä näytän. Lisäksi viileä, tummanvaalea sävy hiuksissani saa silmäni poistamaan ja sopii ihonsävyyni täydellisesti. Lämmin, kullanvaalea sen sijaan näyttää hirveältä.

Vierailija
27/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:44"]Yksi mitä olen ajatellut on ne värianalyysijutut. Tu´ntuvat vanhanaikaiselta mutta välillä kun osuu joku tosi hyvä väri, niin kyllä sen huomaa, ainakin muissa ihmisissä jos harvemmin itsessä. Eikä ole niin että sen pitäisi olla just muotiväri, vaan voi olla aika erikoinenkin mutta just sille ihmiselle sopiva ja oikeita asioita korostava. Esimerkiksi musta ei taida olla mun väri ollenkaan, silti melkein kaikki aina mustaa...
[/quote]

Väreissä olennaisinta on sävy, onko se viileä vai lämmin. Jokaiselle voi siis sopia jokainen väri, kunhan sävy on oikea. Esimerkiksi näin:

-punainen: viileä roosa ja kylmä, kirkas punainen tai lämmin persikkaan taittava lohenpunainen ja lämmin, kirkas oranssinpunsinen

- keltainen: kylmä ananaksensävyinen tai lämmin sinapinkeltainen

- lämmin, vaalea ruskea tai viileä, siniseen taittuva vaaleanharmaa

Jne. Itse esimerkiksi pidän vaaleista, neutraaleista sävyistä. Viileässä vaaleanharmaassa näytän hyvältä, mutta lämpimään vivahtavassa beigessä näytän aivan sairaalta ja väsyneeltä. Yleensä minulla on viileän roosaa poskipunaa ja joka kerran, kun olen kokeillut persikkaista, lämmintä sävyä, ovat työkaverit sanoneet, miten väsyneeltä näytän. Lisäksi viileä, tummanvaalea sävy hiuksissani saa silmäni poistamaan ja sopii ihonsävyyni täydellisesti. Lämmin, kullanvaalea sen sijaan näyttää hirveältä.
[/quote]

Heh, saa siis silmäni loistamaan, ei poistamaan :D. Mutta siis, värianalyysi ei ole mitään hihhhulihumpuukia vaan perustuu ihan vain siihen, että tietyt sävyt näyttävät yhdessä hyvältä ja toiset eivät. Lähtökohtana tulisi olla sinun ihosi sävy.

Vierailija
28/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat hiustenpidennykset koska AV mammat ei tykkää :D :D Päivän naurut :D Itsellä ollu pidennykset jo reilu pari vuotta ja eivät tosiaan oo hankalat ja eikä ole kaljuja kohtia. Näyttävät oikeasti hyviltä ja huollan ne parin kk välein kampaajalla nostamalla sinettejä hiukan ylemmäksi. Uudet hiukset ostan n.6-9kk välein. Tärkeintä on että harjaat kunnolla päivittäin hiuksiasi, nukut hiukset kiinni ja et mene märällä tukalla nukkumaan.

Täällä pistää silmään se että mammat sanoo mitä SÄ saat tehdä ja mitä et. Mielestäni paras neuvo on että menet kaupoille ja ostat niitä vaatteita mitkä sulle sopii ja susta tuntuu hyvällä...uskalla olla oma itsesi ja jopa erilainen kuin muut. Miksi kaikkien pitää näyttää samalta vanilia pullamössö kansalta? Jos mietit jonkun asian hankkimista ja niin hanki se,mikä sua estää? Kerran täällä vaan eletään ja on aika tylsää elämää jos skippaat asioita vain sen takia kun joku muu ei välttämättä tykkää,ketä oot täällä miellyttämässä?

Meni ehkä vähän ohi aiheen mutta herätti  ajatuksia...

Vierailija
29/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse kyseli neuvoja ja esimerkkejä, viitaten kommenttiin nro 29. Jos ostaa kaupasta vain sitä, mistä pitää (miettimättä sen kummemmin), voi asuisi muodostua vaikkapa punakeltapilkulliset sukat, oranssi-vihreä-lila kukkamekko, neonkeltainen ruutuvillatakki jne.

Ap kyseli, miten olla tyylikäs ja siihen on tullut paljon asiallisia vastauksia.

Vierailija
30/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun hiukset kuullostaa kovasti mun hiuksilta. Tappelin ennen kiharuutta vastaan ja jos yritin niitä esim suoristaa niin hetken kuluttua ne oli taas taipuneet miten päin vain. Kysy kampaajalta vinkkejä johonkin kunnolliseen tuotteeseen joka korostaa kiharoita ja hieman tasaa karheutta. Mulla on auttanut kun puristelee silkkitippoja hiuksiin aamulla ja kevyt suihkaus kevyttä hiuskiinnettä päälle. Pidennyksiä en suosittele minäkään, ne vaatii paljon aikaa ja vaivaa.

Vierailija
31/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne 30 jatkaa. Ja näistä vastauksista ap voi sitten päättää, mitä vinkkejä haluaa kokeilla, vai haluaako mitään.

Vierailija
32/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:02"]

Unohdat hiustenpidennykset koska AV mammat ei tykkää :D :D Päivän naurut :D Itsellä ollu pidennykset jo reilu pari vuotta ja eivät tosiaan oo hankalat ja eikä ole kaljuja kohtia. Näyttävät oikeasti hyviltä ja huollan ne parin kk välein kampaajalla nostamalla sinettejä hiukan ylemmäksi. Uudet hiukset ostan n.6-9kk välein. Tärkeintä on että harjaat kunnolla päivittäin hiuksiasi, nukut hiukset kiinni ja et mene märällä tukalla nukkumaan.

Täällä pistää silmään se että mammat sanoo mitä SÄ saat tehdä ja mitä et. Mielestäni paras neuvo on että menet kaupoille ja ostat niitä vaatteita mitkä sulle sopii ja susta tuntuu hyvällä...uskalla olla oma itsesi ja jopa erilainen kuin muut. Miksi kaikkien pitää näyttää samalta vanilia pullamössö kansalta? Jos mietit jonkun asian hankkimista ja niin hanki se,mikä sua estää? Kerran täällä vaan eletään ja on aika tylsää elämää jos skippaat asioita vain sen takia kun joku muu ei välttämättä tykkää,ketä oot täällä miellyttämässä?

Meni ehkä vähän ohi aiheen mutta herätti  ajatuksia...

[/quote]

Olen se 29-vuotias rekkalesbon näköinen ja juu, ei tulisi kuuloonkaan käydä kampaajalla parin kk välein ja ostaa ja laitattaa uusia pidennyksiä kerran pari vuodessa. Tuo hiusten läpiharjaus päivittäin on lähempänä sitä panostusta mihin pystyy...

Vierailija
33/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin yksivärisiä housuja, en trikoita :D mustat/harmaat/beiget/viininpunaiset/tummansiniset, hyvin istuvat tummat farkut. muutaman kauluspaidan, pari neulemekkoa, neuletakkeja ja neuleita. välttelisin liian tiukkoja trikoopaitoja..

Vierailija
34/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku laittaa vaikka merkkejä mistä löytyy hyviä neuletakkeja, neulemekkoja?

Entä housuja?

Vierailija
35/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita katsastamalla M&S:n valikoimat Sokoksella. Itse löysin sieltä tyylikästä ja siistiä perusvaatetta, hyvällä hinta-laatu -suhteella.

Vierailija
36/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:10"]

Sun hiukset kuullostaa kovasti mun hiuksilta. Tappelin ennen kiharuutta vastaan ja jos yritin niitä esim suoristaa niin hetken kuluttua ne oli taas taipuneet miten päin vain. Kysy kampaajalta vinkkejä johonkin kunnolliseen tuotteeseen joka korostaa kiharoita ja hieman tasaa karheutta. Mulla on auttanut kun puristelee silkkitippoja hiuksiin aamulla ja kevyt suihkaus kevyttä hiuskiinnettä päälle. Pidennyksiä en suosittele minäkään, ne vaatii paljon aikaa ja vaivaa.

[/quote]

Kiitos tästä, olen myös ajatellut toiseksi vaihtoehdoksi sen, että antaisin tukkani olla kihara vaan. Pesetkö hiukset aamulla vai illalla? Mun täytyisi opetella käymään aamuisin suihkussa, koska hiukset menee yöllä hirveän näköisiksi eikä niitä voi pitää sitten auki.

Edelleen kiitän vinkeistä - joku tuossa ylempänä kauhisteli neuvoja, mutta olen itse saanut poimittua täältä monta hyvää ja kokeilunarvoista juttua. Mulla on tarkoituksena jättää ns. nuoriso/mammatyyli taakseni, vaikka pillifarkut ja tennarit tulevat silti säilymään vaatekaapissa (lupaan hävittää trikoot! :D). On vaan turhauttavaa, kun ei osaa tai uskalla pukeutua muuhun.

Kiitos myös pidemmälle rekkalesbohtavalle naisihmiselle vertaistuesta. Itsehän näytän lyhyillä hiuksilla OITNB:n Boolta.

- ap

Vierailija
37/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanilia pullamössö kansa? En ihan heti lähtis ottamaan vinkkejä vastaan tältä sankarilta.

Vierailija
39/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on mustat silmänaluset niin Helena rubinsteinin magic concealer on ehdoton.

Vierailija
40/56 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 jatkaa:

Neuvoni ovat tylsiä, mutta oletin että ap:lle on äitinä tärkeää että tyyli on helppo ylläpitää ja myös hinnaltaan kohtuullinen. Tennarit ja pillifarkut sopivat esim. tuon perusvaatekaapin jatkoksi hyvin. Jos malttaa ostaa tylsät perusvaatteet, niitä on helppo tuunata asusteilla ja oman tyylin mukaisilla jutuilla. 30 on oikeassa siinä että jos vain ostaa aina mitä mieli tekee, omistaa pian ison vaatekaapillisen tosi kivoja vaatteita joita on mahdotonta yhdistellä keskenään. 

Helppouden takia kannattaa ehkä jättää ripsipidennykset väliin, nekin vaativat tiheää huoltoa näyttääkseen siisteiltä. Eikö pidentävä ripsiväri riittäisi? Myöskään hiuslaatua vastaan ei kannata tapella vaan etsiä hoitoniksejä omalle hiuslaadulle. Luonnollisuuden pitäminen lähtökohtana on tärkeää varsinkin jos on vähän aikaa. Huolellista ylläpitoa vaativat jutut näyttävät helposti kamalilta jos huolenpito unohtuu hetkeksikin. 

Vaatekaapin päivitys kannattaa aloittaa helpoimmasta päästä. Eli vaikka siitä että katsot, onko sinulla jo ennestään siistikuntoiset farkut ja nuo perustrikootopit. Jos ei, niin ne ovat kuitenkin aika helppoja ostoksia. Sitten etsit vaikka sen mustan neuletakin. Eli et yritäkään tehdä muutosta hetkessä vaan päivität uutta tyyliä ja totut siihen samaan aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi