Aion alkaa supertyylikkääksi ja kauniiksi - mammat auttakaa!
Eli tarina on tämä: olen 27-vuotias kahden lapsen äiti, perusnätti ja kroppakin ihan ok, nyt hieman löllöinen mutta muuten kehityskelpoinen (tämän suhteen työt vielä toisen raskauden jäljiltä kesken, mutta kehitystä havaittavissa ja liikuntataustan vuoksi yllättävän nopeasti). Ongelmana on se, että olen jatkuvasti nuhruisen ja epäsiistin näköinen, oikein kotimammamainen siis. Jos olen oikein laittautunut, niin hiukset ovat ponnarilla tai isolla nutturalla, kasvoissa on meikkivoidetta, ripsaria ja kulmissa hieman väriä sekä päällä tyyliin legginssit ja huppari. Siis hyvänä päivänä.
Mistä aloittaisin projektini? Vaatekaapin aion uudistaa hiljalleen tyylikkäämmäksi, ei siis muodikkaaksi vaan täyteen hyviä perusvaatteita. Olen vartalomalliltani lyhyt, en siro vaan aika tasapaksu mutta normaalipainoinen. Rinnat ja peppu keskikokoiset, keskivartalolle kertyy kaikki ylimääräinen.
Hiuksillenikin haluan tehdä jotain. Ne ovat pitkähköt, mutta aina laittamattomat. Haaveilen pidennyksistä, mutta varmasti jo hyvä leikkaus ja esim. suoristusraudan käyttö sekä muotoilu auttaisi. Hiuslaatuni on hankalasti luonnostaan hieman kihartuva ja karhea. Ongelmana on saada kampaukset pysymään, kun tukka kihartuu, karkailee tai klimppiintyy.
Ja naama... Neliön ja pyöreän välimaastossa, sillä poskeni ovat aina olleet pyöreät. Haluaisin opetella käyttämään rajauskynää ja luomiväriä, poskipunaa sekä huulipunaa. En osaa edes alustaa meikkiä kunnolla, mitä ihmettä siihen oikein tarvitaan?
Eli nyt tarvitsen todella apua, että tästä pieruverkkariäidistä saataisiin taas edustava yksilö. Ideoita otetaan vastaan muilta!
Kommentit (56)
Meikkipohjasta: alle kosteusvoidetta, anna hetki (esim. vaatteiden pukemisen ajan) vaikuttaa. Peitevoidetta, jos tarvitsee. Seuraavaksi meikkivoide (luonnollisempaan lopputulokseen bb/cc-voide) ja päälle tuputtelemalla puuteria. Tuo on se "perus", mitä monet tekee. Lisäksi voi laittaa aurinkopuuteria varjostamaan ja sitten poskipunaa. Youtubesta löytyy paljon opetusvideoita!
Huolehdi, että vaatteesi ovat siistissä kunnossa, nuhjuisen näköiset kuten nyppyyntyneet ja silittämättömät vaatteet luovat takuulla nuhjuisen yleisilmeen. Ja hiusten suhteen suosittelisin vaikka tasapitkää polkkaa, jos kerran ongelmana ovat hankalat hiukset. Ne saa laitettua helposti siistinnäköisiksi.
Jos osaat englantia niin YouTubesta löytyy vaikka miten paljon videoita, missä tehdään erilaisia arkikampauksia ja meikkejä:).
Mielestäni tyylikkäimmät kampaukset ovat lyhyehköjä, tukka johonkin olkapäille tai leukapieliin. Pitkä tukka vaikuttaa aina vähän rennommalta ja ei niin viimeistellyltä.
Hameet ja korkkarit käyttöön. Talvella saappaat. Huulipuna ja poskipuna(muista kohtuus). Sokoksella olen aina saanut hyvää palvelua sävyjen valinnassa. Kauniit kynnet on helppo tehdä myös itse jos et ole valmis maksamaan.
Sinuna etsisin klassisia aikaa kestäviä vaatteita, nuorisovaatteet eivät ole tyylikkäitä ;)
Katso muutama jakso Trinnyä ja Susannahia. Siellä on melkein joka kerta joku äitimoodiin hupsahtanut nuori nainen, jonka lookin he päivittävät.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:20"]Katso muutama jakso Trinnyä ja Susannahia. Siellä on melkein joka kerta joku äitimoodiin hupsahtanut nuori nainen, jonka lookin he päivittävät.
[/quote]Älä! Ne muutokset on usein epäonnistuneita.
Tee tili vaikka Pinterestiin ja etsi inspiraatiokuvia.
Aloitetaan hiuksista. Pidennykset harvoin ovat tyylikkäät ja vasta tarvitsevatkin paljon huolenpitoa nykyiseen tilanteeseesi verrattuna. Unohda pidennykset ja opettele ensin näkemään vaivaa ja laittamaan päivittäin nykyistä tukkaasi. Hyvä leikkaus ja väri ensin. Malli voi olla tasaiitkä ja siistissä sikuisten ponnarissa voi myös olla tyylikäs. Aina puhdas tukka, siistityt kulmat ja kevyt meikki.
Sitten vasta vaatepuolelle.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:02"]
No jos haluat tyylikkääksi niin unohda ne pidenytkset ja rajaukset.
[/quote]
Ah, eli heti pieleen.
Paitsi olen kyllä siinä uskossa, että molemmat voi toteuttaa tyylikkäästi eikä Sofia Ruusila-Nousiainen -tyyliin. Tukka on mulle kyllä kova pala... haluaisin pitää sen pitkänä, mutta se on hankala pitää siistinä. Lyhyt tukka tekee minusta kasvonpiirteideni ja vartalomallini vuoksi rekkalesbomaisen.
Eli siis vaatekaappi kuntoon vaate kerrallaan, kampaajalle laittamaan tukka kuntoon, siistejä korollisia kenkiä käyttöön, meikkien suhteen harjoittelua ja ostoksia... Muotiblogit ja H&M boikottiin..? :D
- ap
Mä aina haaveilen, että sitten aikuisena ja varakkaampana shoppailen Mangossa. En kyllä tiedä, onko se oikeasti niin tyylikäs kauppa kuin kuvittelen.
T. Rutiköyhä opiskelija
Miten olisi jakku, parkatakki tai tyylikäs, mutta myös arkeen sopiva mekko?
Meikissä kannattaa panostaa pohjustukseen, jotta kestää kokopäivän ilman suttuisuutta? :)
Minulla on ollut pidennykset. Laitettiin taitavasti (eivät olleet halvat) ja sain niistä kehuja jopa äidiltäni ja anopiltani, jotka eivät todellakaan kohteliaisuudesta tuollaisia kehu, ennemmin kauhistelevat. Olivat siis kyllä kivannäköiset, mutta vaativat paljon huoltoa ja laittamista. Melkein väittäisin, että pääset ap minkä tahansa hiusmallin kanssa huomattavasti helpommalla, jos pidät omat hiuksesi :). Samalla määrällä panostusta voit sitten vaikuttaa muuhunkin kuin pelkkiin hiuksiin.
Tyylikkyys syntyy mielestäni näistä:
-hiuslaatuusi ja kasvonpiirteisiisi sopiva leikkaus. Jos hiuksesi kihartuvat luonnostaan, voisi kerrostettu/vuollettu malli sopia paremmin kuin väkisin suoristusraudalla väännetty sileä polkka, joka ei kuitenkaan pysy ja jonka laittamiseen kyllästyy kuitenkin
- vaatteissa maksimissaan vain paria, kolmea hillittyä ja yhteensopivaa sävyä kerrallaan. Valitse sävyt sen mukaan, mitkä sopivat sinulle. Valkoinen raikastaa asua kivasti.
- koruissa vähemmän on usein tyylikkäämpää, ei tarvitse näyttää joulukuuselta :). Esim vain kihla- ja vihkisormus, yksinkertaiset korvikset ja asusta riippuen siro kaulakoru tai ei.
- meikissä luonnolliset sävyt, tarkoitus on näyttää huolitellulta, ei meikatulta. Meikkiä voi olla monessakin paikassa (esim pohjustus, luomiväri, kulmat, ripsari, poskipuna, huulipuna, kevyet rajaukset jne), kun sävyt ovat luonnollisia, eikä lopputulos näytä silti sotamaalaukselta
- jos et osaa meikata, älä yritä heti väkisin liikaa. Siisti kulmat (laita vaikka kestoväri lisäksi), peitä ihon virheet ja tee hyvä pohjustus. Lisäksi vähän ripsiväriä ja ripaus poskipunaa ilmettä kirkastamaan. Kokeile luomivärejä ja niillä tehtäviä varjostuksia rauhassa kotona, jos haluat niitä käyttää. Huolellinen pohjustus, tummien silmänalusten peitto ja siistit kulmat vaikuttavat yleisilmeeseen paljon enemmän.
Eijeijei, ei mitään luonnottomia pidennyksiä. Pitkä tukka on ihan hyvä, mutta opettele tekemään kampauksia. Netistä löytyy paljon tutoriaaleja sekä kauniita klipsejä yms.
Päivisin tyylikästä on luonnollinen, kevyt meikki. Siistit, muttei siittiöiksi nypityt kulmat joissa on luonnollinen väri. Ripsari, peitevoidetta silmänalusiin yms. ja ripaus puuteria nenälle. Huulikiilto ja värillinen huulivoide. Meikkivoidetta et välttämättä tarvitse, usein siitä tulee vain tukkoinen, halpa look. Viilaa kynnet ja pidä ne siististi lakattuina.
Vaatteet ovat tärkeät, mutta et tarvitse niitä paljon. Muutenkin on hyvä ostaa vähitellen, niin löydät varmasti mieleistä. Perus arkivaatekaappi neutraaleilla vaatteilla: siistit farkut, mustat villakangashousut (juhlavammat), arkihame tai housut, tummansininen v-pääntieneule ja musta pooloneule, paitapusero vaaleansinisenä ja valkoisena, farkkupaita, musta, valkoinen ja harmaa toppi, musta neuletakki. Parit siistit nahkakengät, siisti musta laukku. Näitä sinänsä tylsiä perusvaatteita asustamalla ja yhdistämällä nykyisiin vaatteisiisi näytät aina tyylikkäiltä.
Asusteissa voit aloittaa näistä: kello, kellovalmistajalta eikä muotimerkiltä. Esim. Citizen tai Seiko.
kultaiset tai hopeiset nappikorvikset ja aidot helminapit
näin talvella lämmin, laadukas villainen kaulahuivi, laadukkaat hanskat ja päähine
Huppareiden paikka on lenkillä ja pihatöissä, ei ihmisten ilmoilla.
Kyllä ne pidennyksetkin voi olla kauniit ja huomaamattomat, mutta se vaatii kylläkin hoitoa ja huoltoa aika paljon, jotta näyttävät hyvältä. Älä leikkaa hiuksia radikaalisti jos tuntuu ettei se ole omaa tyyliä, toisaalta kampaaja voi saada ihmeitä aikaan vaikkei pituus radikaalisti lyhenisikään.
Muotiblogeista ja lehdistä saa kyllä ideoita omaan tyyliin. Kerää vaikka kollaaseja kiinnostavista vaatteista ja tyyleistä, niin pääset alkuun siinä millaisen haluaisit tyylisi olevan.
Kiitos, 17, todella konkreettisista ohjeista! Taidan aloittaa hiusten huoltamisesta ja kevyestä meikkaamisesta, vaatekaappia alan uudistaa pikkuhiljaa.
Lupaan myös unohtaa hiustenpidennykset, kun niin moni on niitä vastaan ;) Ei suinkaan, mutta uskon ettei minulla ole varaa eikä aikaa pitää niistä huolta.
Entä todella kevyet ripsienpidennykset ja kestovärjäys kulmiin..? Helpottaisi varmaan arkimeikin tekoa, lapset ovat vielä pieniä joten aika on rajallista.
Hei ihanaa, mulla melkein sama! Sama hiuslaatu, samat jutut meikkauksen suhteen. Kaksi lasta ja olen 29 v, erona sinuun että olen pitkä. Mutta minustakin saa helposti rekkalesbon näköisen :D.
Aika paha oli tuo että pitäisi SILITTÄÄ vaatteet, ou gaad. Mutta ehkä se on pakko.
No jos haluat tyylikkääksi niin unohda ne pidenytkset ja rajaukset.
kunnollinen leikkaus sellaiseen kampaukseen, jota jaksat ja osaat ylläpitää päivittäin. Vaatteet vartalollisei ja värityksellesi sopivia. Ja sit vaan sitä päivittäistä ylläpitoa. Se on oikeasti avain.