Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vinkkejä muuttoon kiitos?

Vierailija
15.11.2014 |

Auttakaa ku ei tähän hässäkkään tunnu tulevan mitään tolkkua!! Ma-pe oon töissä ja lapset on sellaisia jotka ei anna tehä mitään... Toinen on uhmakas ja erittäin vilkas kohta 3vuotias ja toinen 11kk joka koko ajan roikkuisi sylissä. Kohta muutto ja mitään en oo saanut vielä tehtyä kun ei ehdi! Ystävät, tai no 'ystävät' ei paljon auta, ketään ei tunnu kiinnostavan kun apua pyytää vaikka sitä on kaikille itse aina pyyteettömästi tarjonnut. Mummut ja papat on kans sellaisia että eivät ota lapsia hoitoon. Nyt kun lapset menevät päiväunille aloitan pakkauksen, mutta kun tavaraa on niin tuhottomasti... Itku meinaa päästä kun kaappeihin kurkkaa että millä aikaa nämä kaikki tässä pakkaa ja laittaa vielä uudessa kodissa paikoilleen. Paljon lähtee myös roskiin, sitä varten oon jo hakenut peräkärryn että jos ehtisi ensiviikolla viedä kaatopaikalle yhden kuorman. Miten te pienten lasten vanhemmat ootte selvinny muutosta? Kaikki vinkit nyt kehiin ennen ku pää hajoaa! Pienenä lisäyksenä että pienin vielä heräilee öisin eli oon tosi
väsynyt jo muutenkin... Mutta levähtää ei näköjään ehdi ennen ku muutto on ohi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kaveri otti täyden muuttopalvelun. He tekivät kaiken pakkaamisesta lähtien. Ei se suhteessa niin kalliiksi tullut.

Vierailija
2/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton yhteydessä on helppo tehdä turhan tavaran karsiminen. Viereen jätesäkki, muuttolaatikko ja kirppikselle menevä laatikko. Kaikki "tätä eeehkä joskus saattais tarvita vaikka en oo vuoteen tarvinu" -roinat säälimättä pois. Muuttaminen ja tavaroiden purkaminen on niin paljon mieluisampaa kun ei ole niitä mihin-tän-nyt-tukkis-kamaa.
T.sarjamuuttaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkejä muutoon tulee tässä:

Laita kaikki tavarat laatikoihin ja vaateet yms "pehmeät" säkkäihin. Kanna kaikki tavarat autoon, ja vie uuteen kotiin. Muista loppusiivota edellinen asunto! (tyhjennä likakaivot, pese liesituulettimet, imuroi jääkaapintaukset yms. mitä kuuluu siivoukseen)

Hyvää muuttoa!

ps. Muutossa parhaiten auttaa se, ettet roiku turhaan jossain vauva.fi sivulla. 

Vierailija
4/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pakkasin pitkään ja hartaasti. Aloitin ajoissa kesävaatteista, koska oli talvi. Pakkasin kaikki mitä ei tarvittu. Muutto meni niin, että palkkasin muuttomiehet ja olin itse lapsien kanssa. Olimme muutossa mukana, koska halusin, että lapset tajuavat koko prosessin, eikä tule yhtäkkiä uuteen paikkaan. Minulla oli pari ystävää mukava vaikka olikin muuttomiehet. 

Sitten purin pitkään ja hartaasti laatikoita. Viimeinen laatikko purettiin varmaan vuosi muutosta. Olin yksin lasten kanssa.

Vierailija
5/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tehdä kaiken, etkä palkata muuttofirmaa, niin sitten vaan teet. Valmisruokia ja toinen lasten kanssa pois jaloista. Se ettei ystävät auta, on aika ikävää. Itse olen ollut muutoissa pakkaamassa ja tekemässä ruokaa ja lapsenvahtina ja kantamassa tavaroita.

Vierailija
6/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se tänne kirjoittelu yhtään ainakaan nopeuta pakkaamista, päinvastoin.

Vierailija
7/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pakkaat ne mitä ei tarvita pitkään aikaan. Katsot ettei laatikko tule liian painavaksi ja kirjoitat siihen selvästi sisällön ja huoneen. Pinoat nämä johonkin niin että tiedät niiden menevän taakse uudessa kodissa ja heti tarvittavat tavarat jää eteen.  Pakkaat kaikki (mielummin kunnon pakkauslaatikoihin) mitä ette tarvitse. Astioiden ympärille lakanat, pyyhkeet yms. Kirjat ja muut painavat rajoitetusti vahvoihin laatikoihin. Esim. laatikon pohjalle kirjoja ja päälle kevyitä pehmoleluja.

Vaatteita voi laittaa jätesäkkeihin. Sulje ne narulla, niin, että niihin jää hyvä suuosa josta on helppo säkkiä nostella. Muita ettet laita mitään liian painavaksi. Jokaiseen merkkaat mitä sisällä on. Arvokkaat pakkaat johonkin laukkuun tms. ja viet mummolaan muuton ajaksi. Särkyvät merkkaat selkeästi ja laitat vaikka yhteen pinoon.

Vuokralaatikot on hyviä, ne tulee purettuakin nopeasti. 

Jätät esille minimimäärän astioita kattila, paistinpannu. vaatteita ja muita tarvikkeita. Ne pakkaat viimeisenä ja saat ne ensimmäisenä esiin. 

Vierailija
8/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista ruokakaupoista saa vallan loistavia banaanilaatikoita ilmaiseksi, kun kauniisti pyytää ja noutaa ne juuri silloin kun on sovittu. Niihin on äärimmäisen helppo pakata ja ennenkaikkea niitä on tosii helppo pinota ja myös kantaa.

Jos mies on kerran kotona, hän voi varmaan pakata hyvin ainakin kun lapset on päikkäreillä jne. Ja viikonloppuna mies voi lähteä lasten kanssa pihalle, niin voit pakata rauhassa ne tavarat, jotka haluat pakata itse. Ja muuton aikana voi hyvällä omalla tunnolla laittaa välillä sen videonkin pyörimään lapsille.

Jos mahdollista, tarkista valmiiksi, millaiset verhonipsut uuteen kotiin tarvitaan. Jos on samanlaiset kuin nyt, ota verhot nipsuineen alas niin ne on helppo ripustaa paikalleen uuteen kotiin. Samalla vilkaise myös, millaiset lampun pistokkeet uudessa kodissa on. Ja pesukoneen liitäntä. Kannattaa käydä ostamassa uudet valmiiksi, jos on erilaiset kuin nykyisessä kodissa.

Kyllä mulla ainakin on muutossa mennyt aina hurjasti aikaa. Pakkaamisen olen aloittanut jo pari viikkoa ennen. Tyhjentänyt hyllyn, pyyhkinyt sen ja laittanut pakatun laatikon takaisin kaappiin. Samalla inventoinut mikä menee roskiin, mikä kierrätykseen, kirpparille jne. Tosin mä lajittelenkin neuroottisesti kaikki roskatkin oikeaan paikkaan, patterit keräykseen ja poistolääkkeet apteekkin. Mielelläni käyn läpi jokaisen nuppineulankin -tyyppi siis.

Vierailija
9/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta niitä isoja kasseja biltemasta, niihin saa pussilakanat ja vaatteita jso raskit ostaa monta, maksaa noin 3 e kpl, ite käytin niitä paljon kun muutin paljon, sitte paljon banaanilaatikoita, sinne nakkelet kaikki kirjat ym, kattilat, astiat. ja miksi teet ruokaa, eikö mies voi tehä tai hae pitsaa. kerkiät olla lasten kasn sitten muuton jälkeenkin. Ja loppuvaiheessa pakkaust loput heiteltiin jätesäkkiin, matot,vaatteet, kaikki mikä kesti jätesäkkikuljetusta.

se  ei auta ku alottaa, mikään ei oo inhottavampaa ku kaikki on kesken ja noutajat tulee, ne muutomiehetkin inhoaa mennä semmoseen paikkaan jossa joku vääntää kamoja vielä kun kuormaa pitäis lähteä viemään.

Vierailija
10/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä banaanilaatikoissa on hyvää? Itse ostan muuttolaatikoita. Ne voi sulkea ja kestää eivätkä maksa kovinkaan paljon. Ikea, Biltema, bauhaus erilaisia löytyy. En kyseenalaista vaan kysyn niintä banaanilaatikoista.

Vierailija
11/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:01"]

Mikä niissä banaanilaatikoissa on hyvää? Itse ostan muuttolaatikoita. Ne voi sulkea ja kestää eivätkä maksa kovinkaan paljon. Ikea, Biltema, bauhaus erilaisia löytyy. En kyseenalaista vaan kysyn niintä banaanilaatikoista.

[/quote]

No ainakin meidän muutossa tarvittiin niitä banaanilaatikoita 50 kpl. Mitä mä oisin tehnyt maksetuille muuttolaatikoille muuton jälkeen? Banaanilaatikot on kaikki samankokoisia, niissä on kantoreiät, ja pysyvät varmasti pinossa. Ylimääräiset banaanilaatikot voi litistää käytön jälkeen ja laittaa pahvinkeräykseen. Ja koska ne on todella kestäviä, käytän itse niitä varastokellarissa. Etenkin jos ei ole ylimääräistä rahaa, suosittelen lämpimästi.

Vierailija
12/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa pötkömäistä tekstiä puhelimella, pahoittelut siitä. Ap

Vierailija
13/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappeja pakatessa, muuttolaatikoita viereen ja roskapusseja tai jätesäkkejä, joihin ylimääräiset roinat mitkä voi nakata mäkeen. Itse aloitan yleensä pari päivää ennen muuttoa, vilkuilen kaapit läpi ja heitän ylimääräiset pois. Päivää ennen muuttoa pakkaiken kirjat laatikoiden pohjalle ja koriste-esineitä paperiin jos tarvitsee. Saatan jopa ottaa verhot pois jo silloin. Muuttopäivänä huone kerrallaan kaikki huoneen keskelle laatikoihin ja säkkeihin. Lapsi saa pyöriä seassa tai huoneessaan, yleensä iltapäivän puolella soittelen mummon tai mummin hakemaan pois jaloista, että saa kaikki ovet levälleen ja alettua pakkamaan muuttoautoa tai -autoja. Olen muuttanut kun lapsi ollut vauva, taapero ja alle kouluikäinen. Elokuvia pyörimään, mummeille soittoa ja pyytää lastenhoitoapua, ottaa lapsen mukaan muuttohommiin, antaa sille kassia ja laatikkoa että voi pakata omaa huonettaan jne.

Vierailija
14/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pariksi tunniksi vaikka MLL:n lastenhoitajalle. Ei maksa montaa kymppiä, ja parissa tunnissa ehtii aika monta laatikkoa pakkaamaan. Tai mies menee lasten kanssa ulos kun sinä pakkaat (tai toisinpäin).

Vierailija
15/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vauvakin jo hoidossa ja olet töissä niin sulla on varmaan varaa palkata muuttofirma tekemään se.
Vietä vähän aikaa lasten kanssa, jotka luonnollisesti sitä tarvitsevat.

Vierailija
16/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 10:17"]Jos on vauvakin jo hoidossa ja olet töissä niin sulla on varmaan varaa palkata muuttofirma tekemään se.
Vietä vähän aikaa lasten kanssa, jotka luonnollisesti sitä tarvitsevat.
[/quote]
olen ollut vasta 2vk töissä ja mies on lasten kanssa kotona vielä kuukauden. Ja teen vain 6h päiviä aluksi :) ei ole kyllä varaa palkata muuttofirmaa ja tietysti vietän aikaa lasten kanssa. Eipäs aleta heti moralisoimaan kun ei tiedetä kaikkea ;)

Vierailija
17/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa lapsia ja sä pakkaat. Voi avuttomuus..

Vierailija
18/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teitä on kaksi niin mikä ongelma? Toinen pakkaa, toinen hoitaa lapsia.

Vierailija
19/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö no miksi se mies ei pakkaa, kun on kotona tai miksi et pakannu ennekun menit töihin.
Ja on se silti lapsilta pois. 6h + matkat. Aiemmin olet ollut siinä. Tottakai he haluaa olla sinun kanssa.

Ja eikös teitä olw kaksi aikuista siellä niiin mikä ihme ongelma tossa on.

Vierailija
20/21 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin lähtö tuli niin yllättäen ku olla ja voi. Oli tarkoitus aloittaa vasta joulukuussa mutta toinen työntekijä jäi pitkälle saikulle ja sain perjantaina puhelua että pääsetkö maanantaina jo aloittamaan. En ajatellut tosiaan että menee kaikki niin hankalaksi kun lupauduin. Miehen vastuulle olen jättänyt autotallin ja varaston, siellä vähintään yhtä iso homma kuin sisällä. Ja muutenkin ei se varmaan osais sisällä pakata kun ei tiedä mitkä oikeesti joutaa pois. Se kun säilyttäis kaikki. Viikolla luonnollisesti haluan olla lasten kanssa kun pääsen töistä ja siinä sitten on ruuanlaittoa yms että viikonloput on ainoita milloin voin jotain tehdä. Nyt tosiaan aloitan pakkauksen kun lapset nukkuu pari tuntia. Pienimmäinen tosiaan semmoinen että jos minä oon kotona, roikkuu vain minussa. Eikai se auta kun passittaa mies ja mukulat johonkin iltapäivästä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi