Minkänäköinen ihminen aiheuttaa sinussa inhonväreet?
Siis tyyliltään. Mulla nainen, jolla luonnollisen väriset (usein lyhyet) hiukset, silmälasit, ei meikkiä, villatakki, vähän polvien yli ulottuva hame, villaiset sukkahousut, värimaailma harmaa-oranssi-ruskea (yleensä), rumat mutta varmasti mukavat kengät jalassa. Hiljainen piipittäjä. Tuon näköisestä ihmisestä tiedän heti, että mulla ei ole mitään samaa sen kanssa. Tuli vain mieleen kun näin tämännäköisen ihmisen eilen kauppakeskuksessa, ja heti nousi karvat pystyyn.
Kommentit (55)
Keski-ikäiset, hieman tukevat tädit joilla on tummakehyksiset silmälasit ja huivi hartioilla.
Joistain ihmisistä tulee vaan sellainen outo tunne. Ei periaatteessa liity ulkonäköön mitenkään.
Mulla on kans joku huivi-kammo, kun näen ihmisen jolla on joku silkkiriepu kietaistuna harteilleen, tulee sellanen "karkuun...!"-fiilis, koska jostain syystä oletan sen ihmisen olevan tosi ilkeä tai teennäinen, tai muuten vaan sietämätön.
Duckfacet. Lisäksi vielä jotain vaaleeta huulipunaa
Näin eilen reilusti ylipainoisen nuoren miehen, jonka likaiset farkut roikkuivat sen verran alhaalla että persvako kurkisteli. Pipon alta roikkui tukkoina pitkiä, rasvaklönttisiä hiuksia. Hampaat keltaiset ja naama täynnä finnejä. Eikä ollut mikään laitapuolen kulkija, hyppäsi kaverin kanssa autoon ja kaasutti paikalta. Kyllä vähän niskakarvat nousi pystyyn.
Minulle tulee väristyksiä ihmisistä, jotka kirjoittavat sanat minkä näköinen yhteen. Se kertoo että ihminen on sivistymätön, ja katsoo vielä asiakseen arvostella toisten ulkonäköä.
Yleensäkin ihmiset joiden kasvoista, erityisesti silmistä paistaa sellainen ilkeäluontoisuus/k.päisyys tunnen oloni hyvin epämukavaksi sellaisten ihmisten seurassa.
Lähinnä vanhat alkoholistit, joiden naama on turvonnut pallomaiseksi, silmät ovat pelkät viirut ja iho ahavoitunut.
Tiedän yhen naisen joka näyttää vähän joltain eläimeltä, en ole keksinyt miltä tarkalleen mutta aina kun näen hänen kuvia facessa niin minua alkaa vähän pelottamaan.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 08:49"]Pari kertaa on tullut inhonväreitä ihmisen ulkonäöstä. Kerran menin katsomaan netistä videon, jossa puristettiin vanhan miehen nenästä "maailman isoin" mustapää. Ts. kymmeniä mustapäitä. Se inhotti.
Kerran yllättäen näin lähietäisyydeltä nuoren kauniin naisen (?) jolla oli parta. Yllätyin niin pahasti että pelästyin ja tunsin inhotusta. Ehkä se yllätys aikaansai tuon. En usko että parrakas nainen olisi muuten inhottanut.
[/quote]
Siis mitä? Ihan kunnon parta? Oliko se sänki vai antoiko ihan rehottaa?!
Epäsiistit, hoitamattomat ihmiset
Ei se ulkonäkö vaan esiintymistyyli. Mua ällöttää aika monikin ihmistyyppi -siis ilman että tunnen heitä mitenkään. Mutta tää ei liity pelkkään ulkonäköön vaan lisäksi liikkeisiin ja eleisiin. Tarkoitan, että samannäköinen ja samalla tavalla pukeutunut ihminen ei vaikuta mitenkään vastenmieliseltä, mikäli eleisiin ei liity tiettyjä piirteitä.
Tietynlaiset maailmaankyllästyneet ihmiset, kävelevät jotenkin jalat vähän harallaan, istuvat penkille tosi leveesti jalat tietty harallaan, takki auki, kasvoilla kyllästynyt ilme, usein veltto olemus (esim. suu raollaan, selkä lysyssä). Liioitellut eleet esim. röökiä vetäessä, räkäklimppeja räkiessä, tölkin rutistaminen ja sen (tai muun roskan) vippaaminen pusikkoon tai kadulle. Jos on porukassa, niin liioitellut liikkeet, uhoaminen ja kova ääntely.
Tyylikkäät keski-ikäiset naiset, jotka tulevat lounaalta asioimaan ja kaivelevat kassalla hammastikulla hampaitaan. Samat naiset, jotka nuolevat sormiaan ottaessaan seteleitä lompakostaan.
Ihminen ulkonäköön katsomatta joka tulee viimeisenä pysäkille ja tunkee ensimmäisenä kyytiin. Mua tosin ärsyttää suunnattomasti myös ne kohteliaat miehet, jotka antavat vaikkapa bussiin mennessään tilaa niille viimeisinä pysäkille tuleville naisille - ja minä ja muut seisomme siinä näiden miesten takana ja jäämme todennäköisesti ilman istumapaikkaa.
Mutta siis tavalliset alkoholistiporukat tai vaikka teinilaumat perjantai-iltana ei mua häiritse (pikemminkin usein piristää), vaan äklöttää tuollainen tietynlainen karrikoitu uho tai esiintyminen.
Mulle ei tule inhonväreitä minkäännäköisistä ihmisistä. Miten jonkun ULKONÄKÖ vaikuttaa mun elämään?