Puhelinmyyjiä paikalla? Vaaditaanko jankkausta myydessä?
Joo, olen tänään joutunut puhelinmyynnin kohteeksi. Lehteä siellä kaupiteltiin, ja vaikka selkeästi sanoin että "ei kiitos, en ole kiinnostunut" niin minulle jäätin jankkaamaan asiaa, ja sitten kun olin kolmannen kerran sanonut että "ei kiitos" eikä se auttanut, piti sulkea luuri. Ja tämä on yleistä.
Mietin, että opastetaanko puhelinmyyjiä olemaan välittämättä kieltäytymisistä, vai muuttavatko jotkut asiakkaat mieltään puhelun myötä, eli että jankkausta yleensä kannattaa jatkaa, vai onko kyse vaan sitkeistä myyjistä??
Kommentit (6)
Nuoren naisen ei tartte jankata kun tavaraansa myy!:)
Mä suljen nykyisin juuri tuon takia luurin heti kun varmistuu asialla olevan puhelinmyynnin. Sanon vain kiitos ja hei, sitten suljen luurin. En enää kuuntele sitä jankkausta milloinkaan.
Totta kai. Jos ekaan eihin lopettaisi, ei saisi ikinä myytyä mitään. Tyypillisimmille kieltäytymissyille oli omat vastaväite-vastausmallit, jotka oppi aika äkkiä ulkoa. Itse pystyin kuulemaan ihmisen äänensävystä aika hyvin, onko ei oikeasti ei, vai mahdollinen kyllä, enkä haaskannut aikaa tietyllä äänensävyllä ilmoitettuihin eihin, mutta jos yhtään tuli syitä, miksi ei, niin vastaväitteitä kyllä riitti. Olin hyvä puhelinmyynnissä, eli sain paljon kauppaa, mutta inhosin joka sekuntia.
Mä vaihdoin nettiliittymän uuteen tyyppiin mut samalle firmalle puhelimitse, sieltä siis soitti myyjä. En halunnut huippuedullista tablettia enkä matkatv-palvelua ja se myyjä ei sitten millään meinannut uskoa varsinkin kun se tvjuttu oli ilmainen ensimmäiset 6 kk ja sen jälkeen alle 5€/kk ja se tabletti neljä kertaa halvempi kuin verkkokaupassa ja tarjous oli voimassa ainoastaan sinä päivänä.. Lopulta sanoi ettei tietenkään tuputa sitä minulle mutta ei ymmärrä :)
Tiedän provikat ja muut mutta ei kaikkiin uppoa se etunimen käyttö useaan kertaan ja ne huippu- ja toimihetimetodit.
Minulla on onneksi salainen numero niin ei koskaan puhelinmyyjät soittele. Pääsee helpommalla. Ei se toki sen takia salainen ole.
kyllä opetetaan jankkaamaan.