Pieniä hetkellisiä asioita, jotka ilahduttaa? Aloitan: kahvin tuoksu aamulla
Eritoten ensimmäisen kupin kohdalla.
Toisen ketjun inspiroimana listataan hyviä, pieniä, ihania, arkisia, mutta joka tapauksessa ilahduttavia, asioita tänne. Huomasin itse ihan ärtyväni, kun luin niitä ärsyttäviä juttuja, joten katsotaan olisiko tällä päinvastainen vaikutus!
Kommentit (67)
Rauhalliset sunnuntaiaamut; hyvät yöunet, mies tuo aamukahvin sänkyyn, koira hyppää viereen nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi kertoo minun olevan "lemppari ope", olen lastenohjaaja ja aina vertaillut pedagogisia taitojani kokeneempiin kollegoihini niin tuosta tulee joka kerta yhtä hyvä fiilis c:
Huoh. Värittämistä ja laulamista. Ulkoilua. Pukemis-apua.Päiväunia. Välipalan syömistä. Onpa haastavaa työtä piperrellä pedagogisilla taidoilla. Mutta kuulostaahan se toki hienommalta kuin pelkkä lastenhoitaja.
Hyi mitä vastenmielistä vähättelyä! Häpeä, äläkä varsinkaan vie kakaroitasi mihinkään päiväkotiin, kun et näköjään arvosta lastenhoitajia pätkänvertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi kertoo minun olevan "lemppari ope", olen lastenohjaaja ja aina vertaillut pedagogisia taitojani kokeneempiin kollegoihini niin tuosta tulee joka kerta yhtä hyvä fiilis c:
Huoh. Värittämistä ja laulamista. Ulkoilua. Pukemis-apua.Päiväunia. Välipalan syömistä. Onpa haastavaa työtä piperrellä pedagogisilla taidoilla. Mutta kuulostaahan se toki hienommalta kuin pelkkä lastenhoitaja.
Pedagogiikka on laaja-alainen käsite mihin kuuluu paljon muutakin kuin mainitsemasi rutiinit, mutta olet niin laiska, että auot mieluummin päätäsi kuin ottaisit asioista selvää. Kommenttisi saa aikaan mielikuvan, että halveksit lasten kanssa työskenteleviä ihmisiä ja pidät sitä helppona. Jos lastenkasvatus on niin helppoa niin miksi monet vanhemmat ovat niin uusavuttomia pikku tyranniensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kun näkee yllättäen kauniin auringonnousun tai -laskun.
Mulla ton teki eilinen kaunis kuu. Ei ollut edes täysi.
Auringon pilkahdus pilven takaa. Pari päivää sitten oli synkkä ja pilvinen päivä, aivan harmaata, mutta taivas oli yhdessä kohtaa vaaleampi eli siellä pilvien takana aurinko yritti pilkistää. Tuli hyvä mieli!
Kun mieheni on lankannut minunkin kenkäni illalla. Lapsen spontaani halaus. Puhelinsoitto rakkaalta ystävältä.
Katselen mökillä järvelle. Peilityyni, raskaat pilvet peittävät osan vastarannan korkeista vaaroista. Ja käännän päätä, katson toisesta ikkunasta: iso palokärki ihan viereisessä puussa kiertää runkoa. Sykähdyttävää.
Kotiintulo työpäivän jälkeen, kahvin tuoksu jo eteisessä, kun mies keittänyt kahvia. Hiljaisuus ja oma rauha kiireisen päivän jälkeen, kukaan ei pyydä mitään 😅. Olen töissä päiväkodissa.
Kun mies muisti kauppareissulla muakin ostamalla mulle mun lempileivonnaisen, berliininmunkin. 😋
Näin syksyisin aamusumut! Ihanaa polkea kuudelta töihin kun on unenomainen, hiljainen ympäristö. Katuvalot loistavat kirkkaammin kun valo heijastuu sumusta yms.
On ihanaa tulla töistä kotiin, kun on siistiä ja rauhallista. Vain kissat kömpivät silmät sikkarassa nuuskimaan ostoskasseja. Meni parikymmentä vuotta siten, että heti kynnyksellä sain haukkumis/valitusryöpyn heti kynnyksellä. Kolme vuotta sitten se loppui. Nautin edelleen kotiintuloista.
Saa nukkua sunnuntai aamuna piiitkään kissa kainalossa.
Mieheni on laittanut ja kattanut aamupalan valmiiksi❤️
Vihdan tuoksu, rento ja rauhallinen olo saunan jälkeen kuin olisi vapautunut jostain painavasta taakasta.
Tuo sää just nyt tuolla ulkona. Tuulee hurjasti ja tupruttaa lunta. Tuntui niin hyvältä ulkoilla. En tiedä mikä kaukainen geeniperimä se minussa on, mutta tuollainen sää saa minussa aikaiseksi kotoisan, onnellisuuden tunteen. Oman elämäni Myrskyluodon Maija, mietin. Tuulen ja tuiskun tuiverruksessa. En ole aikoihin tuntenut hyvää oloa, mutta tänään tunsin.
Mene pois pilaamasta tätä HYVÄN MIELEN keskustelua. Onhan täällä ollut monta keskustelua, missä voit haukkua päiväkodin työntekijät, käy siellä aukomassa tyhjää päätäsi. Hyvää sunnuntaipäivää sulle onnettomalle, t. Ei - lastenhoitaja