Että voi ihmistä vituttaa kun paino ei putoa
Neljä viikkoa säännölliset ruokailut, liikuntaa, hyvät yöunet, ei alkoholia. Silti paino vaan nousee :(
Kommentit (72)
Olet nyt kuukauden kokeillut eli voit lopettaa.
Liikaa ruokaa. Ei mitään viisi kertaa päivässä syömistä tai sitten ainakin tosi pienet annokset. Itse ainakin jouduin oleen nälässä, jotta laihdun. Liikunta saa hirveän nälän aikaiseksi.
Kuvat ja mittanauha toimivat puntaria paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa ruokaa. Ei mitään viisi kertaa päivässä syömistä tai sitten ainakin tosi pienet annokset. Itse ainakin jouduin oleen nälässä, jotta laihdun. Liikunta saa hirveän nälän aikaiseksi.
Liikaa vääränlaista ruokaa? Sano ap vielä, että syöt ihan tavallista kotiruokaa? Ja se nälkä. Ruokavalio ei ole tasapainossa, jos tuntee ylitse pääsemätöntä nälkää. Nälkä voi olla merkki myös siitä ettei neste tasapaino ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti noin tyhmä. :D :D
Mitä tyhmää tuossa on? Tyhmä kommenttisi ei oikein aukene lukijalle. Tarkenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko tyhmä, mutta laihdutuksesta on kokemusta. Tiukalle pitää minun ainakin kalorit vetää, jotta laihtuu puoli kg viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos liikunta lisää nälkää kehon lämpötila ei ole nousut riitävästi urheillessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko tyhmä, mutta laihdutuksesta on kokemusta. Tiukalle pitää minun ainakin kalorit vetää, jotta laihtuu puoli kg viikossa.
Siksi ihanne tahti onkin n 300g viikossa.
Liian vähän aerobista. Sitä pitää oikeasti olla paljon!! Mutta ei liikaa.
Kerro vielä että sinulla on 2000 kcal päivässä dieetti ja ihmettelet mikset laihdu..
Kuka idiootti yrittää laihduttaa nälässä? Painoa pystyy pudottamaan myös ilman nälkää. Jos koko ajan on nälkä, teette asiat väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Hommaa pt.
Tämä ei sovi kaikille mutta voin kertoa mitä tapahtui kun siirryin kasvispitoisesta sekaruokavaliosta vegaaniselle. Aloin laihtua ekaa kertaa elämässäni helposti ja hyvää vauhtia ilman mitään tuskaa ja ikää on 50+. Tähän asti olen vuosia tuskaillut painon hallinnan kanssa, liikkunut, laskenut kaloreita. Ennen lähes täydeksi vegaaniksi ryhtymistä olin puoli vuotta pätkäpaastolla ilman muuta vaikutusta kuin että painon nouseminen pysähtyi. Tämä olotila on todella erilainen kuin aiemmin. En himoitse enää mitään herkkuja, himoitsen niitä paria hedelmää jotka on päivässä sallittujen listalla. Yksi päivä söin viimeisen kerran kolmen maissa ja ihan vaan siksi että laiskotti ruveta laittamaan ruokaa ja ajattelin no että jätän syömättä kun olisi tarvetta saada painoa alas. Nälkä on erilaista kuin ennen, se ei häiritse yhtä paljon. Mieliteot on nollassa, joku keksipaketin ajatteleminen ei aiheuta mitään mielitekoa, päin vastoin inhottaa muistaa miltä tuntuu kropassa sen jälkeen.
Mulla paino putoaa hypäyksittäin. Voi jumittaa kauankin, mutta sitten äkkiä lähteekin useampi kilo. Käyn kerran viikossa puntarilla, ja yhtä usein käytän myös mittanauhaa. Mittanauha on näyttänyt pienempiä lukemia viikottain, mutta painoni on jumittanut samoissa lukemissa jo monta viikkoa. Toivon sen tarkoittavan sitä, että kuntoilusta saamani lihakset painavat enemmän kuin läski.
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin 15 kiloa puolessa vuodessa säännöllisellä ruokarytmillä, jättämällä herkut pois ja sauvakävelemällä nelisen kertaa 10 kilsan lenkin viikossa. Enkä ollut nälissäni. Lisäksi kiinteydyin eli vaatekoko pieneni enemmän kuin pelkkä 15 kilon pudotus olisi tiputtanut vaatekokoa.
Päivittäin 2 terveellistä ateriaa ja muutoin raejuustoa, vihanneksia, kananmunaa ja tarvittessa minihiilari leipää ja jotain hedelmää. Takuulla paino putoaa tai pysyy hoikkana.
Keitot minihiilarileivän kanssa on myös hyviä lounaita ja päivälliseksi usein ruokaisa salaatti mutta huom salaattiin ei kastikkeita/majoneesia!!
Terv. 170cm/59kg
Kestävyysliikunta lisää nälän tunnetta mutta painojen nostelu ei. Kestävyysliikunta on myös usein luonteeltaan katabolista kun taas painojen nostelu ylläpitää lihasmassaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla paino putoaa hypäyksittäin. Voi jumittaa kauankin, mutta sitten äkkiä lähteekin useampi kilo. Käyn kerran viikossa puntarilla, ja yhtä usein käytän myös mittanauhaa. Mittanauha on näyttänyt pienempiä lukemia viikottain, mutta painoni on jumittanut samoissa lukemissa jo monta viikkoa. Toivon sen tarkoittavan sitä, että kuntoilusta saamani lihakset painavat enemmän kuin läski.
Mittanauha ja peilikuva ovat monesti parempia mittareita, kuin vaaka jos samalla treenaa lihaksia. Jossain vaiheessa voi tosiaan käydä niin, että vaa'an lukema ei muutu, mutta ulkonäkö ja mittanauha kertovat silti suotuisasta kehityksestä. Siksi voi olla hyvä ottaa niitä peiliselfieitä ihan vain itseään varten niin voi sitten vertailla mistä on lähtenyt ja mikä tilanne on nyt.
Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille.