Oletteko seuranneet tuota La Palman tulivuoren purkausta
Jäin tuijottamaan sitä yöllä YouTubesta ja melkein en malttanut käydä nukkumaan. Siis livelähetystä.
Kuinkahan tuolla käy loppujen lopuksi.
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Jos se purkaus jatkuu vielä pari kuukautta niin saavat monta hehtaaria lisää maata aivan ilmaiseksi.
Mutta, melko lämmintä maata. Tähän mennessä ilmeisesti yli 20 hehtaaria.
Vierailija kirjoitti:
Savuaa vaan nyt. Loppuko?
Ei lopu, on entistä vaarallisempi.
https://www.eldiario.es/canariasahora/sociedad/abre-nueva-boca-eruptiva…
"La Palman tulivuori on avannut uuden purkautuvan suun tänä perjantaina, rinnakkain tärkeimmän kanssa ja sijaitsee noin 400 metriä pohjoiseen. Magmaattinen materiaali kulkee tällä hetkellä uutta polkua pitkin kohti Callejón de la Gataa Los Llanos de Aridanessa. "Tämä ei ole hyvä uutinen, koska on mahdollista, että se vaikuttaa uusiin infrastruktuureihin", CSIC -edustaja Manuel Nogales lisäsi Televisión Canarialle.
Viranomaiset pyytävät La Palman suljettua väestöä olemaan erittäin varovaisia havaittuaan korkeat rikkidioksidipitoisuudet"
Vierailija kirjoitti:
Irwin lauloi las palmasista. Oli enne.
Tammikuussa 1973 Irwin kävi Kanarialla, josta hän löysi vaimonsa Riitan. En tiedä millä saarilla hän kävi, La Palma, jossa on nyt tulivuoren purkaus, ei ole suosituin saari Kanarialla.
Vierailija kirjoitti:
Irwin lauloi las palmasista. Oli enne.
Totta. Se laulu on aina tuonut mieleen maanjäristykset, tulivuorenpurkaukset ja puoli ihmiskuntaa pyyhkäisevän tsunamin.
Meressä taas lisää laavaa
https://www.reuters.com/world/europe/la-palma-volcano-eruption-forces-s…
Vilkaisen aina aika ajoin
Minua ainakin pelottaa niin paljon että mahaan sattuu. Ollaan menossa teneriffalle parin viikon sisällä ja ihan oikeasti jännittää nuo tsunamiuhkailut. Mies sanoo, että ei mitään sellaista tapahdu ja että reissua ei voi siirtää.
Vierailija kirjoitti:
Savuaa vaan nyt. Loppuko? Eli
On aktivoitunut aina pimeän tultua. En tiedä mistä johtuu. Päivällä savuaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua ainakin pelottaa niin paljon että mahaan sattuu. Ollaan menossa teneriffalle parin viikon sisällä ja ihan oikeasti jännittää nuo tsunamiuhkailut. Mies sanoo, että ei mitään sellaista tapahdu ja että reissua ei voi siirtää.
Minua lähinnä pelottaisi keskeytyykö lentoliikenne.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on oikeassa. Koita rauhoittua. Suurin huoli on mahdollisesti tuulen mukana tulevat ilmansaasteet ja lentoliikennettä haittaava tuhka. Tsunami on ihan yhtä lähellä ja yhtä kaukana, kuin se oli ennen purkaustakin.
Ei mulle satu koskaan mitään pahaa. sanokaa se niille joille sattuu ja aina niitä sattuu jos ei satu olemaan onnekas. Itse mietin että koskakohan etna vesuvius ja campo frei..kö oli sen nimi mikä muhii napolin seuduilla posahtavat? Siitä tulis aika iso posahdus.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle satu koskaan mitään pahaa. sanokaa se niille joille sattuu ja aina niitä sattuu jos ei satu olemaan onnekas. Itse mietin että koskakohan etna vesuvius ja campo frei..kö oli sen nimi mikä muhii napolin seuduilla posahtavat? Siitä tulis aika iso posahdus.
Etnahan on vissiin purkautunut nyt helmikuusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että elämme sellaisessa ajassa, jossa tulivuorten purkaukset ja maanjäristykset tulevat olemaan uutisissa selvästi aikasempaa useammin.
Ääri-ilmiöt lisääntyy. Nyt katsoo Kanarian maisemia eri silmin, laavasta muovautunutta maisemaa ja tummaa muhkuraista rantakallioo.
La Palman tulivuori on pahalla päällä yhä edelleen.
"La Palman tulivuori: Purkaus muuttui "paljon aggressiivisemmaksi", kun kaksi uutta laavan purkautumisaukkoa aukeni"
https://www.thenewsyard.com/la-palma-volcano-eruption-turns-much-more-a…
La Palma volcano: Eruption turns ‘much more aggressive’ as two more lava-belching cracks blow open
October 3, 2021 by admin
An erupting volcano in the Canary Islands has turned “much more aggressive”, officials have warned, after two further cracks blew open, spewing lava.
Amid reports of “intense” activity on La Palma, the fresh fissures, some 25m (50ft) apart, sent scorching rivers of molten rock down towards the sea, parallel to an earlier flow that reached the Atlantic Ocean earlier this week.
Nearly two weeks after it erupted, the volcano is “much more aggressive,” said Miguel Angel Morcuende, technical director of the Canary Islands’ emergency response department.
Jos se purkaus jatkuu vielä pari kuukautta niin saavat monta hehtaaria lisää maata aivan ilmaiseksi.