Naapurin äänet vievät yöunet
Joka ilta hiljaisuuden alkamisen jälkeen seinänaapuri alkaa katsomaan telkkaria äänet täysillä ja muutenkin tömistelemään ympäri asuntoa kuin tarkoitus olisi häiriköidä naapureita. Lisäksi laittaa aina pyykkikoneen päälle samoihin aikoihin, vaikka olisi aivan hyvin voinut pestä pyykkinsä aikaisemmin. En pysty nukkumaan ja seuraavana päivänä aamulla vaikea päästä ylös ja töissä väsyttää. Mitä tälle oikein voisi tehdä? Onko teillä muilla kokemuksia häiriköivistä naapureista ja siitä, miten olette saaneet äänet loppumaan?
Kommentit (28)
Miksi oikein asut kerrostalossa, jos et ääniä kestä? Tuon takia asun itse omakotitalossa. En kestäisi sitä, että joutuisin olemaan hiljaa muiden takia tai kärsimään muiden äänistä.
kerrostaloissa on lakisääteinen hiljainen aika 22 - 7. Silloin ei saa pitää meteliä. jos mekkala tapahtuu tänä aikana, sano isännöitsijälle. isännöitsijä lähettää huomautuksen naapuriin ja perustelee sen tällä. menee helpommin näin kuin että itse sanoisit naapurille, siitä yleensä alkaa vaan sota
Jotkut luurit korville, muuta ei voi!
Vierailija kirjoitti:
Talot rakennetaan nykyään niin huonosti, että kaikki äänet kuuluvat. Seinät ovat kuin paperia.
Nykyään?? Asun 40-luvulla rakennetussa arvotalossa ja kuulen mitä yläkerran naapuri kertoo äidilleen puhelimessa. Sanasta sanaan.
Jaa'a, sen kun tietäisi, että mitä voi tehdä.
Et ole ongelman kanssa yksin.
Joskus ajattelin, että metelöin sitten aikaisin aamulla itse kun herään ja öisin kukkuva naapuri oletettavasti nukkuu. Sainkin sen hereille älämölöstä päätellen pari kertaa 6-7 aikaan aamulla. Mutta ei se silti ymmärtänyt lopettaa omaa mölyämistään.
Ilmeisesti mölyämisen taso on kääntäen verrannollinen ihmisen älykkyysosamäärään ja siksi mikään tuollainen vihjailu ei näihin toimi.
Vaikea tilanne. Itse haaveilen omakotitalosta.
Kannattaisiko esimerkiksi puhua naapurille?! En ymmärrä tätä suomalaista asennetta, että tuntemattomille ei voi puhua, vaikka on kyse itselle tärkeästä asiasta
Se on varmaan vahinko. TV:n äänestä voi laittaa heippalapun, että hankkii kuulokkeet. Pesukoneen voi pitää päällä 23 asti tai jos menee pitemmälle vahingossa. Ota korvatulpat, pehmeät ja kuulosuojaimet varalle. Töminä riippuu kuinka pahaa se on, menisikö sekin heippalappuun, kävellä periaatteessa saa yöllä kuitenkin, hänen voi olla vaikea olla paikoillaan. Sisätossut olisi hyvä, mutta aina niitä ei ole kaupassa.
Se hyvä puoli näpurin tömistelyissä on, että voit itsekin elää vapautuneesti. Radio ja tv vaan täysille ja voit tömistellä menemään huoletta!521
Voi tehdä, Perustele naapurillesi että maksat asumisesta ja sinä maksat vain seiniisi saakka omastasi. Menee perille. Sano että hän ei saa sinun rahoillaan mitenkään levittäytyä sinun puolelle, ei hajuin ei huiluin eikä kantelein.
ihmiset ymmärtävät hyvin kun puhuu rahasta joka on ihan konkreettista.
Sano sama taloyhtiölle ja isännöitsijälle. Maksat asumisestasi ja et maksa sen toisen mölinästä Toimii.
Tuo on vielä pientä. Minulla on naapurissa romaaneja. Voit kuvitella millainen meno täällä on joka ikinen päivä. Isännöitsijä, eli tässä tapauksessani kaupunki, ei voi heittää heitä ulos, koska yksityiset eivät ota heitä vuokralle.
Kannattaa sinunkin muuttaa tänne maalle. Meillä on lähin naapuri kilometrin päässä eikä mitään häiriötekijöitä ole. Ihmistä ei ole tarkoitettu asuvaksi missään ahtaissa kerrostaloissa
Sinua käytetään hyväksi ja maksatetaan toisen elämää sinulla, kerro tämä noille. On inhottavaa pakkokuunnella teidän elämää ja maksaa siitä itse vielä. Näin.
Ehkä pidät itse kovaa meteliä ja naapuri on kyllästynyt terrrrorisointiin, jota harjoitat silloin, kun hän haluaisi nukkua tai olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vielä pientä. Minulla on naapurissa romaaneja. Voit kuvitella millainen meno täällä on joka ikinen päivä. Isännöitsijä, eli tässä tapauksessani kaupunki, ei voi heittää heitä ulos, koska yksityiset eivät ota heitä vuokralle.
Kerro lisää?
Itsellä oli aiemmassa asunnossani sama tilanne. Yläkerran työtön juoppo häiriköi juoppokavereidensa kanssa pikkutunneille asti eikä sitä saanut kuriin mitenkään. Lopulta en enää kestänyt vaan muutin pois. Ilmeisesti oli vaikea ymmärtää sitä, että muiden täytyy herätä töihin aamuisin, jotta hänen ja hänen kaltaistensa sosiaalituet saataisiin maksettua.
Pakastettuja virtsalevyjä postiluukusta mölyapinoille. Vanha konsti.
Kaikki mölyämiset kirjallisina valituksina isännöitsijälle tietoon. Joka ikinen kerta. Näin minä olen tehnyt aina ja tulen aina tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talot rakennetaan nykyään niin huonosti, että kaikki äänet kuuluvat. Seinät ovat kuin paperia.
Nykyään?? Asun 40-luvulla rakennetussa arvotalossa ja kuulen mitä yläkerran naapuri kertoo äidilleen puhelimessa. Sanasta sanaan.
Sama juttu!!!
Yläkerran mamman maraton puhelut on kyllä niin rasittavaa kuunneltavaa ja pahinta jos tulee vieraita, niin järkyttävä kailotus alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu!!!
Yläkerran mamman maraton puhelut on kyllä niin rasittavaa kuunneltavaa ja pahinta jos tulee vieraita, niin järkyttävä kailotus alkaa.
Isännöitsijälle kirjallinen valitus joka kerta kun kuuluu mölyä. Ainoa keino joka voi tehota, parhaimmassa tapauksessa mölyapina saa häädön.