Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on pankkitilin avaaminen vaikeaa!

Vierailija
14.11.2014 |

tänään olin aikeissa avata lapselleni pankkitiliä. Lapsi on siis alaikäinen.menin siis pankkiin A. Jonkin aikaa sisällä ihmeteltyäni ( missään ei näkynyt ketään) huomasin, että pitäisikö ottaa joku jonotuslappu, asiakkaitakaan ei näkynyt. Sekuntia ennen, kun otin tuon lapun ilmestyi virkailija. Kysyi mitä haluan. -avata tilin lapselle? -onko alaikäinen? - onko itselläsi tiliä tässä pankissa? No, eipä ole, kun ajattelimme puolisoni kanssa, että voisi pankki olla joku ihan toinenkin. Itsekin lapsena avasin aivan itse tilin ihan muuhun pankkiin, missä vanhempieni tili oli. Ja siellä pankkiasiani velat ja varat on aina olleet, ovat vieläkin. Pankki sai tuolloin pitkäaikaisen asiakkaan.

niin marssin pankkiin B, mikä on se "oma pankkini. Suuri psnkkisali loisti tyhjyyttään. Nyt kuitenkin tuli heti palvelu/neuvonta ständille heti virkailija. -avaisin tilin lapselleni. -ei käy, kun ei ole toinen vanhempi. -minulla on valtakirja häneltä (hänkin on kyseisen pankin vakiasiakas). -tämä valtakirja ei käy. Teidän pitää varata aika tänne, tilin avaaminen vie niin paljon aikaa. Tai voitte tehdä sen oman pankkihenkilöllenne kysymällä verkkopankissa, sitten menee aikaa vielä kolme pankki päivää. Ymmärsin, että pankkitili olisi ollut olemassa aikaisintaan ensi torstaina.

menin pankkiin C. -voisinko avata tilin lapselleni (tämä pankki on "omani", mutta ei mitenkään aktiivikäytössä) - kyllä sopii. Voimme täyttää paperin valmiiksi. Toinen huoltaja voi allekirjoittaa sitten vain. ( kerroin, että hän voi tulla paikalle klo 16 jälkeen). Niin teimme kaikki papeit valmiiksi. Hain miehen töistä ja hän allekirjoitti ja saimme tilinumeron ja muut paperit lapsellemme.

Mitä tästä opin? Asiat on nykyisin aivan mahdottoman vaikeaksi tehtyjä. Sitkeydellä tämä kuitenkin onnisti, mutta kyllä ennen oli helpompaa. Arvelivatkohan virkailijat pankkisaleissaan, että lapseni tsi minä olemme suuriakin rahan pesijöitä? Viimeisellä pankki c:llä oli muuten pienin sali.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle avattiin S-pankkitili oikeastaan melkein kysymättä ja vähän tuputtamallakin. En ole kyllä sitä tiliä kertaakaan käyttänyt, mutta parin vuodena ajan sieltä on aina jotain postia tullut.. Avaamiseen riitti, että omistaa sen vihreän kortin, joka sekään ei ole mulla ollut oikeastaan ikinä käytössä.

Kai se kumminkin ihan oikea pankki on..?

Vierailija
2/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluaa nykyään että asiakas tuo pankkiin muutakin kun hiekkaa tuulikaappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.... mä olisin laittanut meidän pankkiyhteyshenkilölle viestin omasta ja miehen verkkopankista että avaa meidän lapselle tilin (=siinä ne "allekirjoitukset"). Avainlukulistat yms. kulkee postissa.

Lapsen tili tuli oikeasti avattua joitain vuosia sitten niin, että kävin pankissa, hoidin paperit ja sain verkkotunnukset mukaani. Mies kävi allekirjoittamassa oman osuutensa pari päivää myöhemmin.

Vierailija
4/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan niillä pankeilla asiat tosiaan niin, ettei asiakkaita tarvita? Eikös lapsissa ole tulevaisuus. Joillakin nykylapsilla on vielä monenmoista säästöä, kun isovanhemmat on varoissaan. Ja kait ne lapset (asunto)velallistuu myöhemmin. Mutta mistä velan ottavat?

Vierailija
5/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilin avaaminen on tehty todella hankalaksi. Lapsilla oli jo arvo-osuustilit Nordeassa.  Halusin lapsille käyttötilit ja Electron-kortit. Tiesin sen, ettei pankkiin nykyään enää niin vain marssita, joten soitin Nordeaan.

Pankkineuvojalle piti varata aika.  Se saatiin viikon päähän. Kummankin lapsen piti olla mukana ja toiselta vanhemmalta valtakirja. Samalla minun piti täyttää monisivuinen kaavake jossa kysyttiin KAIKKI tulot ja menot. Jopa lapsilisät piti merkitä.  Aikaa tähän touhuun meni pari tuntia. Olen ollut Nordean (Meritan, Sypin yms.) asiakas yli  30 vuotta. Maksanut kaikki asuntoluottoni. Ikinä, koskaan ei ole ollut maksuhäiriöitä tai negatiivisia luottotietomerkintöjä.

Tilanne oli enemmän kuin älytön. Lasten tasku-, synttäri- yms. rahojen vuoksi  käsittämätön show.

Sen vuoksi siirsinkin eräitä säästötilejä toiseen pankkiin. Pienen asuntolainan vuoksi oli vielä pakko jäädä Nordeaan. En jaksanut alkaa säätämään lainoja toiseen pankkiin.

Tällä kohtelulla Nordea pääsee mainiosti eroon ns. taviskansasta, joilla vain hieman säästöjä ja arvopapereita.

Vierailija
6/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä kyykytetään!

Vierailija
7/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitoselta hyvä pointti!

Omat lapseni tulevat perimään ihan hyvän omaisuuden.

t. 6.

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 17:59"]

Onkohan niillä pankeilla asiat tosiaan niin, ettei asiakkaita tarvita? Eikös lapsissa ole tulevaisuus. Joillakin nykylapsilla on vielä monenmoista säästöä, kun isovanhemmat on varoissaan. Ja kait ne lapset (asunto)velallistuu myöhemmin. Mutta mistä velan ottavat?

[/quote]

Vierailija
8/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, muistan kun 70-luvulla saatiin koulusta pankkikirjat, joissa kaikille oli avattu tili valmiiksi. Mitenkähän sekin on mahdollista?

Mutta joo vaikeeks on mennyt tänä päivänä. Meidän 22 000:n kaunpunginosassa ei ole enää kassapalveluita vaan lähin konttori siihen on 7 km:n päässä keskustassa, jossa jumalattomat jonot:(.

Onneksi tuli sentään panoautomaatti siihen kupeeseen.

Vierailija
9/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa on, ei voi kun ihmetellä. Kun olin yläasteen yhdeksännellä luokalla, niin meille avattiin kaikille tili paikalliseen Osuuspankkiin ja lisäksi saatiin liput ET-elokuvaan. Niin ja tilille pankki laittoi 50mk.

Eipä taida nykyisin mikään pankki tehdä näin. Ainakin minä olen käyttänyt tiliä paljon, nykyisin se on varatili.

Vierailija
10/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin vauvalle tilin pari kuukautta sitten. Sain avattua yksin. Virkailijan mukaan kuka tahansa voi avata tilin, mutta tilin käytöstä pitää molempien huoltajien toimittaa paperi pankkiin. Tässä paperissa määriteltiin että saako huoltajat yhdessä vai erikseen käyttää tiliä jne. Avasin tilin oman pankkiini ja nyt lapsen tili näkyy minun pankkitunnuksilla.

Vierailija
11/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia avata pankkitili itselleen, kuin jollekulle muulle. On aika ymmärrettävää, että jälkimmäinen on vaikeaa, sillä siinähän voisi uuen kätevästi pestä rahaa jonkun muun nimissä jonkun muun tilillä.

itsellenne saatte kyllä helpoti avattua tilin

Vierailija
12/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsille anoppi on avanut tilit, ilman mun tai lasten isän allekirjoitusta. Se ei haittaa mua ollenkaan, mutta nyt kun olin itse avaamassa tilejä lapsille, niin tarvittiin myös miehen allekirjoitus ihan sieltä samasta pankista missä ne anopin avaamat tilit ovat. Niin ja kuulemma yleensä veloittavat 10 euoa visa elektronista. Sain nyt sen sitten ilmaiseksi... =/

Vierailija
13/37 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, viime vuonna käytiin avaamassa teinille oma tili Nordeaan, siellä jo ennestään arvo-osuustili hänellä, eikä tarvinnut tilata etukäteen aikaa, tiesin toki, että toisen huoltajan allekirjitus vaaditaan, joten sen paperin hain etukäteen. Tilin avaamisessa meni varmaan 10 min. Electron kortti tuli sitten viikossa, vaikka epäili, että voi mennä kaksikin viikkoa.

Vierailija
14/37 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia minulla. Olisin halunut avata tilin lapsenlapselleni ristiäislahjaksi, joiden piti olla päivän päästä, mutta ei onnistu. Olisin antanut ristiäislahjaksi pankkikirjan, jossa olisi ollut pieni "pesämuna" alkajaisiksi ja sinne olisi sitten voinut aina silloin tällöin laittaa sitten syntymäpäivärahaa, niin että vanhemmilla olisi sitten varaa ostaa sellaista mitä lapsi milloinkin tarvitsee. Paremmin kuitenkin tietävät kuin mummi ja tarve voi olla äkkinäinenkin. Pankkipalveluiden käyttö on tullut tosi vaikeaksi. Pitiäisi olla aika varattuna ja koko vauvaperhe pitäisi raahata paikanpäälle pankkiin ennenkuin ruvetaan edes keskustelemaan tilin avauksesta. Mikä kumma siinä on ettei lapselle voi mummit avata tiliä. Mehän voimme asua aivan eri paikkakunnilla. Vastasyntyneillä vauvoilla ei ole edes mitään henkilötodistuksia niin että heitä tarvitsisi pankkiin raahata, vanhemmathan sitä tiliä kuitenkin käyttävät niin kauan kuin on tarpeen. Kyllä menee pankeillä hyvin kun ei 50 eur talletus kelpaa ilman  kauheata paperisotaa ja byrokratiaa. Aktiassa alkoivat kauppaamaan heti jotain sijoituksia tai arvopapereita, ei tavallisen ihmisen vähäiset kympit ole minkään arvoisia. Jonkun sijoitusosuuden osto olisi ollut helpompaa kuin tilin avaus.

Vierailija
15/37 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAROITUS

Osuuspankissa ei saa enää (yritystiliä) avattua edes luottohäiriötön! 

OP:ssa merkonomi/tradenomi "asiantuntija" pani ristikuulustelun pystyyn ja ihmetteli useaan otteeseen miksei yhtiön perustajaosakas ole yhtiön hallituksen jäsen ja erityisesti ihmetteli sitä, että perustajaosakkaan tietoja ei löydy kaupparekisteristä. No minkäs asiakas sille voi, että PRH ei lain mukaan rekisteröi perustajaosakkaan tietoja mihinkään nuuskintarekisteriin. 

Tiliä ei voinut avata, eikä verkkopalvelusopimusta tehdä, ja tilapäistilille jo pantu osakepääoma kehotettiin siirtämään johonkin toiseen pankkiin. Näin siis Osuuspankki Varsinais-Suomessa 3.8.2016. Olkaa hyvät ihmiset tarkkana minkä pankin oven avaatte. 

Satakunnassa OP ei antanut myöskään verkkopankkitunnuksia minulle yksityishenkilönä (lapsen tilin seurantaa varten), vaikka minulla on vuosia ollut (passiivinen) tili ao. Osuuspankissa. 

Akka ilmoitti, että jos (ja kun) tilillä ei ole rahaliikennettä, ei verkkopalvelusopimusta tehdä. Sanoi, että sen jälkeen kun pankki näkee tilillä säännöllistä rahaliikennettä, voidaan verkkopalvelusopimus tehdä. 

Luottotiedot kunnossa ja asuntolaina toisessa eli D-pankissa.

Suosittelen kiertämään OP:n mahdollisimman kaukaa.

Vierailija
16/37 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.... mä olisin laittanut meidän pankkiyhteyshenkilölle viestin omasta ja miehen verkkopankista että avaa meidän lapselle tilin (=siinä ne "allekirjoitukset"). Avainlukulistat yms. kulkee postissa.

Lapsen tili tuli oikeasti avattua joitain vuosia sitten niin, että kävin pankissa, hoidin paperit ja sain verkkotunnukset mukaani. Mies kävi allekirjoittamassa oman osuutensa pari päivää myöhemmin.

Näin me tehtiin. Me hoidetaan pankin kanssa kaikki asiat verkkopankin kautta ja tarvittaessa puhelimen avulla. Tosin en tiedä miten onnistuisi, jos eri pankkiin pitäisi tili saada.

Vierailija
17/37 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, taas lisää soraa lattialle.

Vierailija
18/37 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pankki  se C vaihtoehto oli? 

Olen pankkitilin tarpeessa ja minulle saa suositella hyvää pankkia.

Vierailija
19/37 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

totesin tämän tänää kuinka helvetin vaikeaa on avata tavallinen käyttötili pankista,aika pitää varata(sain ajan pelkän pankkitilin avausta varten yli viikon päähän!! voi jumalauta!)kävin ja totesin kyselystä ja kaikesta siihen avaamiseen liittyvistä jutuista johtuen  jättää  homman kesken ja en siis avannut tiliä vaan lähdin...ehkä s-tili olisi ollut helpompi,ehkä pankit nykyään ei vaan halua köyhiä asiakkaita joilla ei ole suuria talletuksia tuomaan pelkästään hiekkaa pankkisalien lattioille

Vierailija
20/37 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan toi Nordean monimutkainen touhu on sitä heidän asiakasprofiilinsa veivaamista tms. Keräävät kaikki mahdolliset tiedot lapsilisistä lähtien, että voivat myyskennellä jo penskalle sopivia pankkituotteita. Niin kuin se ei automatic olisi tiedossa muutenkin, että lapsista tosiaan saapi lapsilisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan