Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia suolalampuista?

Vierailija
14.11.2014 |

Onko jollakin himalajan suolalamppu käytössä? Oletteko oikeasti huomannut jotain hyötyä?

Joululahjoja ajattelen...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse tykkään siitä, en tiedä vaikuttaako se oikeasti, mutta olen ollut huomaavinani mukavaa tunnelmaa siitä.

Toisaalta se on aikamoinen rumilus, joten siinä mielessä kannattaa varmaan miettiä sopiiko se lahjansaajan sisustukseen?

Vierailija
2/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä muuta iloa ole kuin, että toimii iltaisin ihan ok lamppuna, kun nukutan vauvaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se ei ole rumilus :) Meillä on ollut vuosikausia muutamakin. Toimii se ainakin niin että valo on pehmeää ja rauhoittavaa. Haittaa siitä ei taida millään tavalla olla. Paitsi mökillä olin jättänyt suolakivituikun talveksi liimamaalatun leivinuunin päälle ja keväällä maali oli "syöpynyt" tuikun alta, suolasta johtuen. Mutta lampuissahan on se puinen pohja.

Vierailija
4/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis apua huoneilman puhtauteen, allergiaoireisiin jne?

Kaveri on pölyallergikko ja ajattelin ostaa sille tuollaisen lampun.

ap.

Vierailija
5/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:57"]

ap.

[/quote]Sanotaan että on, mutta en tiedä onko. Suolahan on desinfioivaa ja kuivattavaa, haihtuisiko sitä sitten lämmön vaikutuksesta huoneilmaan? Voi hyvinkin haihtua ja sitä kautta olla hyödyksi.

Vierailija
6/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

[/quote]

En usko sen auttavan, mutta omiin kokemuksiini nojaten voisin suositella ilmanpuhdistajaa, saksasta saa niitä halvalla, jos haluat vihjata kaverillesi.

Niissä puhdistajissa on mm. se negatiivinen ioni toiminto, joka auttaa hengitystä.

Vierailija
7/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:04"]

ap.

[/quote]

En usko sen auttavan, mutta omiin kokemuksiini nojaten voisin suositella ilmanpuhdistajaa, saksasta saa niitä halvalla, jos haluat vihjata kaverillesi.

Niissä puhdistajissa on mm. se negatiivinen ioni toiminto, joka auttaa hengitystä.

[/quote]

No juuri samaanhan tuo suolalamppu perustuu??

ap

Vierailija
8/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin, että suolumpuista, pitääpä hommata silmälasit. Mutta joo itselleäni on suolalamppu ja olen kokenut sen hyödylliseksi.

Vierailija
9/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himalajan vuorisuolasta valmistetut suolakivilamput soveltuvat hoidoksi allergikoille ja astmaatikoille puhdistamaan hengitysilmaa. Suolalamput vapauttavat negatiivisia ioneita, jotka neutralisoivat sähkölaitteiden tuottamia positiivisia ioneita ja puhdistavat näin hengitysilmaa, vähentäen haitallista sähkövarausta.

Vierailija
10/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se lamppu kai kuitenkin kauniimpi kuin ilmanpuhdistaja ja soveliaampi joululahjaksi?

Vierailija
11/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:07"]

On se lamppu kai kuitenkin kauniimpi kuin ilmanpuhdistaja ja soveliaampi joululahjaksi?

[/quote]

En mä sitä puhdistajaa ehdottanut lahjaksi, vaan avuksi hengitysongelmiin, se kaverihan voi itse tilata sen? On liian kalliskin lahjaksi. Tuli vain mieleen, koska mulle siitä on ollut paljon apua.

Mutta siis se puhdistaja tuottaa huomattavasti enemmän negatiivisia ioneja ja siinä on tosiaan filtteri, ja uv-toiminto (tappaa bakteereja, sieniä, homeitiöitä yms.).

Vierailija
12/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suolalamppu, mutta ei sellaista lohkareenmallista suolakimpaletta (mielestäni mauttomia) vaan aivan pyöreä, sileäksi hiottu malli. Se on päällä nyt kolmatta vuotta yhteen menoon ja tänä aikana meillä pölykoirat ovat alkaneet kerääntyä klimpeiksi eikä huoneilma ole niin pölyistä. Olen tykännyt ja nyt pimeänä aikana ennen jouluvaloja se on ihana yölamppu että näkee harhailla vessaan ja takaisin sytyttämättä muita lamppuja.

Vierailija
13/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huonepölyallergia ja muita vastaavia. Kyllä lamppu ainakin minua auttaa jonkinverran.

Yhden erikoisen huomion tein muutama vappu sitten kun huomasin että makuuhuoneessa (jossa lamppu siis on) saippuakuplat poksahtavat lähes saman tien. Muissa huoneissa kuplat kestivät pidempään. En tosin tiedä että  mitä tuo tarkoittaa käytännössä... :)

Vierailija
14/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo muutaman vuoden ajan suolalamppu palanut makkarin nurkassa 24/7. Onhan se kyllä aika ruma, mutta tosiaan sopiva yövaloksi. Ja minä, kuten myös mieheni, on huomannut vaikutuksia ilman laatuun, vaikkei kumpikaan mitään allergikoita olla. Kun lamppu on ollut pari päivää pois käytöstä, niin aamulla on nenäntukkoisuutta. Suolalampun päällä ollessa nenäntukkoisuutta ei ole ollenkaan, mikä toisinaan ihmetyttää itseänikin..voiko tosiaankin siis toimia?

Vierailija
15/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:10"]

Minulla on suolalamppu, mutta ei sellaista lohkareenmallista suolakimpaletta (mielestäni mauttomia) vaan aivan pyöreä, sileäksi hiottu malli. Se on päällä nyt kolmatta vuotta yhteen menoon ja tänä aikana meillä pölykoirat ovat alkaneet kerääntyä klimpeiksi eikä huoneilma ole niin pölyistä. Olen tykännyt ja nyt pimeänä aikana ennen jouluvaloja se on ihana yölamppu että näkee harhailla vessaan ja takaisin sytyttämättä muita lamppuja.

[/quote]Eli toimii :) ehkä tyhmä kysymys mutta tarkoitatko kirjaimellisesti yhteen menoon vai tyyliin päivittäin? Eikö se kuumene kauheasti se itse lamppu, uskaltaako sitä pitää jatkuvasti päällä?

Vierailija
16/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:11"]

Mulla on huonepölyallergia ja muita vastaavia. Kyllä lamppu ainakin minua auttaa jonkinverran.

Yhden erikoisen huomion tein muutama vappu sitten kun huomasin että makuuhuoneessa (jossa lamppu siis on) saippuakuplat poksahtavat lähes saman tien. Muissa huoneissa kuplat kestivät pidempään. En tosin tiedä että  mitä tuo tarkoittaa käytännössä... :)

[/quote]

Kuivassa huoneilmassa ne poksahtaa, kosteassa kestää. Esim sateen jälkeen ne kestää paremmin kuin kuumassa kuivassa auringonpaisteessa.

Vierailija
17/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:06"]

Himalajan vuorisuolasta valmistetut suolakivilamput soveltuvat hoidoksi allergikoille ja astmaatikoille puhdistamaan hengitysilmaa. Suolalamput vapauttavat negatiivisia ioneita, jotka neutralisoivat sähkölaitteiden tuottamia positiivisia ioneita ja puhdistavat näin hengitysilmaa, vähentäen haitallista sähkövarausta.

[/quote]

Entäpä kun laittaa sähkölaitteen töpselin toisinpäin, jolloin se tuottaakin negatiivisa ioneja.

Oikeesti, tuo on täyttä hölynpölyä ja huijausta koko laite. Mistä näitä tyhmiä ihmisiä oikein riittää?

Tai no joo, auttaahan se varmaan sähköallergiaan ja muihin mielenterveyden ongelmiin. Mutta mitään fysiologista vaikutusta valon lisäksi ei tuollaisilla ole.

Vierailija
18/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:06"]

[/quote]

Entäpä kun laittaa sähkölaitteen töpselin toisinpäin, jolloin se tuottaakin negatiivisa ioneja.

Oikeesti, tuo on täyttä hölynpölyä ja huijausta koko laite. Mistä näitä tyhmiä ihmisiä oikein riittää?

Tai no joo, auttaahan se varmaan sähköallergiaan ja muihin mielenterveyden ongelmiin. Mutta mitään fysiologista vaikutusta valon lisäksi ei tuollaisilla ole.

[/quote]

Meinaat, että jos joku luonnon materiaali saa aikaan saman kuin joku ihmisen tekemä sähkölaite, se luonnon juttu ei toimi, mutta ihmisen tekemä toimii?

Kerro lisää!?

Vierailija
19/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maistuu hyvältä, nuolaisin kerran

Vierailija
20/27 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä suolahuoneitakin ja astmaatikot ja allergiset saavat niistä apua. Muistaakseni Hengitysliittokin ainakin joskus tuki jäsentensä siellä käyntiä.