Pakollinen jälkitarkastus poistuu vihdoin!
Itse olen aina ihmitellyt miten äidin pakkoronkkiminen voi olla vanhempainrahan ehtona. Melkoinen loukkaus naisten itsemääräämisoikeutta kohtaan.
Vihdoin laki muuttuu ja päästään tuosta holhousjäänteestä.
Kommentit (29)
Olihan se vähän outoa. Enemmin lastenneuvola olisi voinut olla ehtona eikä äidin pakkosyyni.
Ei se aiemminkaan ole pakollinen ollut. Lääkärit ovat tehneet sen vain koska muutkin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Ei se aiemminkaan ole pakollinen ollut. Lääkärit ovat tehneet sen vain koska muutkin tekevät.
Aika harva kykenee olemaan tuloitta.
Ai, minusta se oli hyvä juttu. Molemmilla kerroilla on löytynyt jotain. Ekä kerralla haavaumia, ja toka kerralla tulehdus, ne hoidettiin silloin emätinpuikoilla pois.
Vierailija kirjoitti:
Ai, minusta se oli hyvä juttu. Molemmilla kerroilla on löytynyt jotain. Ekä kerralla haavaumia, ja toka kerralla tulehdus, ne hoidettiin silloin emätinpuikoilla pois.
Etköhän sä niitten oireista olisi muutenkin hakeutunut lääkäriin. Mulla kolme synnytystä takana ja kolme turhaa ronkkimista kun mitään ei ole ollut. Hyvä että loppuu.
Turhaahan nuo on minullakin olleet. Ärsytti ne käynnit. Jätin raskauden aikana viimeiset ronkkimiset käymättä.
Älä viitsi. Koronarokotekeskustelun jälkeen naurattaa vain tuommoinen. Se tarkastus on ollut sentään vain rahan saannin ehto, on voinut hyvin väistää tutkimuksen, eikä siitä kukaan ole jatkuvasti moittinut ja painostanut.
Itse kyllä käyn mielelläni lääkärin tarkistuksissa ja erilaisissa seulonnoissa. Haluan pysyä terveenä ja varmistaa että kaikki on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etköhän sä niitten oireista olisi muutenkin hakeutunut lääkäriin. Mulla kolme synnytystä takana ja kolme turhaa ronkkimista kun mitään ei ole ollut. Hyvä että loppuu.
Ei ne haavaumat siellä oireilleet millään tavalla. Olen itse sitä mieltä että jos täällä on mahdollisuus ilmaisiin gynekologisiin tarkastuksiin, niin ne kannattaisi aina käyttää. Alapäässä voi olla monia asioita mitkä ei oireile millään tavalla, minulta on löytynyt myös polyyppi vuositarkastuksessa, onneksi oli hyvä laatuinen.
No mikä siinä on niin hirveää? Lääkärikäynti on lääkärikäynti.
Minusta se on ollut hyvä asia ja naisen etu, että tarkistetaan vielä, että kaikki on alapäässä ok.
Eipä äidistä sen jälkeen enää yhtään huolehditakaan. Vauvasta vaan. Hyvä sekin on mutta en ymmärrä miksi vastustatte ilmiselvää hyvää asiaa?
Ei itse kaikkea tiedä, eikä aina osaa lääkäriinkään mennä. Kuten joku jo sanoi, kaikki vaivat ei ihmeemmin oireile.
Musta se oli hyvä alatiesynnytyksen jälkeen. Sitä ei tehty edes tavallisessa terveyskeskuksessa vaan erikoislääkärin toimesta synnytyssairaalassa.
Sektion jälkeen koin sen täysin turhaksi.
Ei se jälkitarkastus poistu, vain ehto rahan saantiin poistuu. Jälkitarkastus ei ole mikään turha ronkkiminen vaan tarkistus siitä, että kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne haavaumat siellä oireilleet millään tavalla. Olen itse sitä mieltä että jos täällä on mahdollisuus ilmaisiin gynekologisiin tarkastuksiin, niin ne kannattaisi aina käyttää. Alapäässä voi olla monia asioita mitkä ei oireile millään tavalla, minulta on löytynyt myös polyyppi vuositarkastuksessa, onneksi oli hyvä laatuinen.
Myös yläpäässä...
Vierailija kirjoitti:
Ei se jälkitarkastus poistu, vain ehto rahan saantiin poistuu. Jälkitarkastus ei ole mikään turha ronkkiminen vaan tarkistus siitä, että kaikki on hyvin.
No ei niin, johan se tuossa linkissä todetaan. ” Jälkitarkastuksia muutos ei poista, eikä sen uskota vaikuttavan neuvoloiden käyttöön, joka on Suomessa lähes tapissaan.”
Jälkitarkastus on tärkeä, sitä vastustaa vain ne, jotka häpeävät emätintään.
Ja kenen vastuulla se sitten on jos tulee jotain komplikaatioita?! Sitten ollaan suureen ääneen huutamassa korvauksia valtiolta?! Minulla on oikeus, mutta ei velvollisuuksia?!
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on ollut hyvä asia ja naisen etu, että tarkistetaan vielä, että kaikki on alapäässä ok.
Eipä äidistä sen jälkeen enää yhtään huolehditakaan. Vauvasta vaan. Hyvä sekin on mutta en ymmärrä miksi vastustatte ilmiselvää hyvää asiaa?
Ei itse kaikkea tiedä, eikä aina osaa lääkäriinkään mennä. Kuten joku jo sanoi, kaikki vaivat ei ihmeemmin oireile.
Sama pätee miehen värkkeihin, voi olla tulehdusta, haavaumaa, hiertymää, joihin mies ei hae apua. Pitäähän hänet siis siihen kunnan taholta alistaa.
Jälkitarkastuksessa tehdään paljon muutakin kuin rönkitään alapäätä. MIttaukset ja muut. Kyllä minä ainakin haluan kuulla että kaikki on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niin, johan se tuossa linkissä todetaan. ” Jälkitarkastuksia muutos ei poista, eikä sen uskota vaikuttavan neuvoloiden käyttöön, joka on Suomessa lähes tapissaan.”
Jälkitarkastus on tärkeä, sitä vastustaa vain ne, jotka häpeävät emätintään.
Siitä ei ole kyse vaan rahan kytkemisestä siihen. Eiköhän suuri osa halua tarkastuksen.
Kun monet naiset antavat miesten ronkkia munalla mutta eivät silti huolehdi hygieniastaan. Rahan takia on sitten saatu menemään tarkastukseen.